Terug

Gegevensdiefstal en fraude

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

P. K.

Naar: Eneco

06/09/2024

Totdat het eerste brief van eneco kwam, had ik geen idee dat zo’n bedrijf bestond. Op 17 juli ben ik verhuisd naar Middenstraat 80 in Zandbergen. In mijn vorige appartement had ik mijn hele leven alleen een contract met de elektriciteitsleverancier ENGIE. In het nieuwe huis hadden de vorige eigenaren ook een contract met Engie, dus ik wilde dat dezelfde leverancier in het nieuwe huis zou blijven. Een week later kwam er factur binnen waarin stond dat ik een contract met dit bedrijf had getekend en dat onze samenwerking op 15 juli begon. Mijn gegevens op de factuur klopten niet, mijn voornaam en e-mailadres waren verkeerd. Ik heb zo snel mogelijk Engie gebeld, ik kreeg te horen dat het enkel een voorstel was en ik moet er niet op te reageren. Dag na dag kwamen er echter nieuwe brieven en facturen ter betaling binnen. Na een gesprek met een Eneco-medewerker zei hij dat hij deze fout begreep en om het eindelijk op te helderen had hij alleen mijn contract met Engie nodig om te bevestigen wat ik zei. Nadat ik het contract had verzonden, kreeg ik een antwoord dat ik de stroomleverancier had gewijzigd. En het enige dat ik hoef te doen is 65,68 betalen voor 15-16 juli. Ik begon een gesprek dat het niet kon en zinloos was omdat ik sinds 17 juli eigenaar van de woning ben en vanaf die dag Engie mijn leverancier was. Ik kreeg te horen dat het contract op 15 juli inging en dat het niet kan worden gewijzigd. Ik vroeg hoe het contract werd goedgekeurd, aangezien ik nooit contact met hen had opgenomen, het enige dat ik hoorde was dat het contract door mij via e-mail was goedgekeurd. En hier wil ik u op wijzen dat het e-mailadres dat op de factuur staat onjuist is, evenals mijn voornaam. Het is dus niet mogelijk. Dit is niet mijn factuur of mijn contract (dat nooit heeft plaatsgevonden of geldig was), maar ze willen niet naar uitleg luisteren en blijven facturen sturen ter betaling. Mijn gegevens zijn gestolen, het contract tussen ons is vervalst. Ik heb hiervan een bewijs.

Berichten (6)

Eneco

Naar: P. K.

26/09/2024

Beste, Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je contract. Je contract voor de Middenstraat 80, 9506 ZANDBERGEN is op 15/07/2024 opgestart. In bijlage vind je een duplicaat van het contract dat getekend is. Het contract is slechts actief geweest tot 17/07/2024. Alle contracetails en factuartie vind je steeds op My Eneco. Na verrekening is er een openstaand saldo van 65,68 euro. Hieronder vind je de betaalgegevens. BE50 0018 1567 6918 +++005/3871/54068+++ Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groeten, Jordi Eneco Customer Care - klachtenbemiddeling Heb je nog vragen? Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account. Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 6 september 2024 20:00 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Gegevensdiefstal en fraude ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

P. K.

Naar: Eneco

26/09/2024

Dit contract is nep. Zoals ik in het begin al zei, heb ik niets ondertekend en de foto van het contract dat u mij stuurde bevestigt dit. De handtekening op dit document (dat ik voor het eerst zie) is niet van mij. Bovendien is de handtekening van de vorige eigenaar ook niet van hem, omdat ik deze op elk verkoopdocument van het huis heb staan. Het tweede bewijs van fraude is dat de handtekening bij het raam, vertkekkende klant en overnemer, dezelfde is. Het derde bewijsstuk is de datum van verhuizing. Er staat een datum ingevuld als 15/07/24, die ik vele malen heb herhaald en waarvoor ik bewijs heb dat ik geen bewoner of eigenaar was van de woning op het opgegeven adres. Ik herhaal, ik heb dit contract niet ingevuld, ik heb niets ondertekend (de gepubliceerde handtekening is niet van mij), dus we hebben geen contract. Ik betaal dus niets voor een bedrijf waar ik niets mee te maken heb.

Eneco

Naar: P. K.

08/10/2024

Beste, Bedankt voor uw antwoord! Kan je ons een foto van je ID kaart bezorgen? Dan bekijken we het getekend contract verder. Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groeten, Jordi Eneco Customer Care - klachtenbemiddeling Heb je nog vragen? Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account. Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 26 september 2024 15:30 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Nieuw bericht van PIOTR K ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

P. K.

Naar: Eneco

30/10/2024

In de bijlage stuur ik een kopie van mijn identiteitskaart, waarmee wordt bevestigd dat de handtekening op het document niet van mij is. Als de zaak niet wordt opgehelderd, laat ik de zaak over aan de advocaat.

P. K.

Naar: Eneco

31/10/2024

:Bewerkt Bedrag van 85,74eur is betaald naar bankrekening BE68001478535634 van Interim NV. Ik vraag Bevestig de betaling en bevestig het einde van het 'contract', dan sluit ik de aanvraag.

Eneco

Naar: P. K.

04/11/2024

Beste, Bedankt voor uw antwoord! Eenmaal we de betaling ontvangen is het dossier volledig afgesloten. Weet dat dit enkele dagen kan duren voordat we alle betalingen zichtbaar hebben bij ons. We kunnen je hierin geruststellen. Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groeten, Jordi Eneco Customer Care - klachtenbemiddeling Heb je nog vragen? Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen. Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account. Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 31 oktober 2024 15:00 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Nieuw bericht van PIOTR K ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform