Totdat het eerste brief van eneco kwam, had ik geen idee dat zo’n bedrijf bestond.
Op 17 juli ben ik verhuisd naar Middenstraat 80 in Zandbergen.
In mijn vorige appartement had ik mijn hele leven alleen een contract met de elektriciteitsleverancier ENGIE.
In het nieuwe huis hadden de vorige eigenaren ook een contract met Engie, dus ik wilde dat dezelfde leverancier in het nieuwe huis zou blijven.
Een week later kwam er factur binnen waarin stond dat ik een contract met dit bedrijf had getekend en dat onze samenwerking op 15 juli begon. Mijn gegevens op de factuur klopten niet, mijn voornaam en e-mailadres waren verkeerd.
Ik heb zo snel mogelijk Engie gebeld, ik kreeg te horen dat het enkel een voorstel was en ik moet er niet op te reageren. Dag na dag kwamen er echter nieuwe brieven en facturen ter betaling binnen.
Na een gesprek met een Eneco-medewerker zei hij dat hij deze fout begreep en om het eindelijk op te helderen had hij alleen mijn contract met Engie nodig om te bevestigen wat ik zei.
Nadat ik het contract had verzonden, kreeg ik een antwoord dat ik de stroomleverancier had gewijzigd. En het enige dat ik hoef te doen is 65,68 betalen voor 15-16 juli.
Ik begon een gesprek dat het niet kon en zinloos was omdat ik sinds 17 juli eigenaar van de woning ben en vanaf die dag Engie mijn leverancier was.
Ik kreeg te horen dat het contract op 15 juli inging en dat het niet kan worden gewijzigd.
Ik vroeg hoe het contract werd goedgekeurd, aangezien ik nooit contact met hen had opgenomen, het enige dat ik hoorde was dat het contract door mij via e-mail was goedgekeurd. En hier wil ik u op wijzen dat het e-mailadres dat op de factuur staat onjuist is, evenals mijn voornaam. Het is dus niet mogelijk. Dit is niet mijn factuur of mijn contract (dat nooit heeft plaatsgevonden of geldig was), maar ze willen niet naar uitleg luisteren en blijven facturen sturen ter betaling.
Mijn gegevens zijn gestolen, het contract tussen ons is vervalst. Ik heb hiervan een bewijs.