Terug

gegevens digitale meter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. F.

Naar: FLUVIUS

21/02/2023

Beste, na 1 jaar dat ik een digitale meter heb worden mijn gegevens nog steeds niet doorgestuurd naar mijn leverancier.Ik weet daardoor ook niet of ik teveel of te weinig voorschot betaal en heb dus ook nog steeds geen afrekening gekregen.Wanneer gaat dit probleem eindelijk opgelost geraken. Heb reeds verschillende emails verstuurd maar krijg geen enkel antwoord. schandalig dat een bedrijf dit niet in orde krijgt op een jaar tijd.

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: H. F.

27/02/2023

Beste heer FrederickxHet probleem met de uitwisseling van de meetgegevens tussen de netbeheerder en Fluvius is jammer genoeg nog niet opgelost.Ik kan u ook niet zeggen wanneer dit opgelost zal zijn.Ik houd uw dossier wel in behandeling, en zal u terug contacteren van zodra ik iets meer verneem. Een schrale troost, maar meer kan ik jammer genoeg niet doen.Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal). 99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen EAN's) lopen correct. Slechts 0,2% van de berichten gaan in uitval en kunnen niet correct verwerkt worden. Samen met Atrias bekijkt Fluvius de uitvallijsten op het CMS (portaal voor berichtenverkeer) en op het Fluvius IMDMS systeem (systeem voor beheer van meetgegevens) voor alle Fluvius data. De DNB (distributienetbeheerder) gerelateerde uitval wordt vervolgens in verschillende groepen van issues gecategoriseerd, en er wordt gezocht naar oplossingen voor de grootste categorieen eerst. Helaas merken we ook dat hiernaast een even grote uitvallijst bestaat van cases die vasthangen wegens MIG6 incompliancies van sommige energieleveranciers.De netbeheerder probeert dus de problemen aan te pakken per categorie, en niet case per case.Op de website kan u nog bijkomende info vinden via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/thema/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuurMet vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer

H. F.

Naar: FLUVIUS

24/03/2023

bedankt, maar ondertussen zijn we weer een maand verder en nog steeds geen oplossingik hoop dat jullie de it-dienst een deftig gaan bekijken ik heb 40 jaar in de IT gewerkt en zo'n geklungel heb ik nooit meegemaaktmvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform