Beste heer FrederickxHet probleem met de uitwisseling van de meetgegevens tussen de netbeheerder en Fluvius is jammer genoeg nog niet opgelost.Ik kan u ook niet zeggen wanneer dit opgelost zal zijn.Ik houd uw dossier wel in behandeling, en zal u terug contacteren van zodra ik iets meer verneem. Een schrale troost, maar meer kan ik jammer genoeg niet doen.Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal). 99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen EAN's) lopen correct. Slechts 0,2% van de berichten gaan in uitval en kunnen niet correct verwerkt worden. Samen met Atrias bekijkt Fluvius de uitvallijsten op het CMS (portaal voor berichtenverkeer) en op het Fluvius IMDMS systeem (systeem voor beheer van meetgegevens) voor alle Fluvius data. De DNB (distributienetbeheerder) gerelateerde uitval wordt vervolgens in verschillende groepen van issues gecategoriseerd, en er wordt gezocht naar oplossingen voor de grootste categorieen eerst. Helaas merken we ook dat hiernaast een even grote uitvallijst bestaat van cases die vasthangen wegens MIG6 incompliancies van sommige energieleveranciers.De netbeheerder probeert dus de problemen aan te pakken per categorie, en niet case per case.Op de website kan u nog bijkomende info vinden via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/thema/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuurMet vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer