Goeieavond, al kan ik het jammergenoeg geen goede avond noemen.. We zitten namelijk sinds deze ochtend vroeg al zonder water in Torhout (Wijnendale). Wanneer je een baby hebt van 7 weken en een paard en pony, die momenteel geen regenwater meer hebben, is dit allesbehalve ok.
Sinds wij hier wonen begin 2020 zijn hier al héél wat problemen geweest en voornamelijk rond druk op het water. Maar dan is er tenminste nog iets van water. Vandaag is het de spreekwoordelijke druppel: geen water op een feestdag bij +24 graden, waarbij je niet zomaar naar de winkel kan. Wij waren genoodzaakt naar mijn ouders te rijden met oude flessen om zo onze paarden van water te voorzien en alles van de baby te kunnen wassen/proper maken.
Naast het feit dat dit gewoon absoluut niet ok is en we dan lezen dat de tarieven weer omhoog zullen gaan wegens 'minder gebruik' (als er geen druk op het water zit, of er gewoon geen water is, zal er inderdaad minder gebruik zijn), is ook de communicatie hieromtrent bedroevend. Wij lezen plots op een artikel van HLN om 19u dat jullie bevestigen dat het probleem 'opgelost' is (https://www.hln.be/zedelgem/inwoners-zitten-bijna-hele-dag-zonder-water-de-watergroep-komt-steeds-af-met-hetzelfde-excuus~a18892b9/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F). Helaas niet voor ons, want hier is er niets meer dan wat gedruppel.
Graag zo snel mogelijk communicatie wanneer dit zal opgelost raken, hoe jullie hiervoor zullen compenseren en hoe jullie zullen voorkomen dat dit in de toekomst op zo'n manier wordt aangepakt (of beter niet wordt aangepakt) qua communicatie.
Mvg
Jolien