BesteOp 04/11/2021 ondertekenden we een bestelbon bij DSM Oudenaarde. Dit voor een keuken t.w.v. 15.000 euro. De opbouw was in L-vorm met afmetingen 3m42 x 3m65. Daarnaast was er ook een kookeiland van +- 2m20 x 1m20 voorzien. Noot: op de bestelbon werden geen individuele prijzen van de verschillende elementen vermeld.Door diverse factoren die we zelf niet in de hand hadden, is ons bouwproject niet kunnen doorgaan (covid, stijging kostprijs bouwmaterialen). Hiervoor hebben we toen ook reeds contact gehad met DSM, zonder succes of enig gevoel van begrip.Positieve noot: op 27/07/2022 konden we de compromis tekenen van een nieuwe/andere woonst. Hierdoor konden we dus alsnog de keuken overnemen. Na een nieuw gesprek op 19/11/2022, met ondertussen al de derde medewerker bij DSM Oudenaarde, kregen we een nieuw voorstel en plan doorgestuurd. Een keuken van 2m38 op 2m78 + 2m63 aan extra opbergkasten. Prijs: 19.146,24 euro. Maar liefst 4.000 euro meer dan ons eerste ontwerp, en dit voor een veel kleinere keuken.Na de vraag om de offerte te verkrijgen, waarbij het antwoord op zich liet wachten (net zoals bij onze vele andere vragen te verduidelijking), kregen we dan toch een meer gedetailleerd overzicht. Hiermee konden we beginnen vergelijken en vooral schrappen.Na hertekening en herberekening kwamen we uit op een nieuwe keuken van 13.116 euro. Een mooie vermindering in prijs, maar we bleven met een wrang gevoel achter aangezien dit slechts een kleine 2.000 euro minder is dan de allereerste keuken waarbij we naar ons gevoel veel meer terugkregen. Hierna vroegen we nog een laatste aanpassing, om onszelf wat kapwerk te besparen. Een kleinere keuken... die ons dan plots 13.233 euro kost. Begrijpen wie begrijpen kan, want in dit laatste ontwerp werd een volledige kolomkast EN microgolfoven weggelaten t.o.v. het vorige ontwerp.Bij de vraag hoe dit te verklaren valt kregen we op mail geen antwoord. We stemden in met een gesprek ter plaatse op 19/02/2023, waarbij we dezelfde vraag stelden. Het antwoord: Ik kan niet meer vertellen. Dat is wat uit het systeem komt.. Een antwoord dat weinig professionalisme en vakkennis uitstraalt, en waarop we dan ook geen vertrouwen kunnen stellen voor een verdere samenwerking.Daarnaast bevat de laatste offerte elementen die wij niet gevraagd hebben. Bij navraag aan de verkoper vertelt hij ons dat we hier geen rekening mee moeten houden. Opnieuw ontbreken er prijzen in deze offerte waardoor wij als klant geen goede vergelijking kunnen maken. Algemeen is ons gevoel dat er niet op de vragen kan geantwoord worden. Bewust of onbewust? Telefonisch contact was er vooraf vaak, tot we specifiek vroegen om ons alle antwoorden op mail te zetten. Die volgden niet.Het vertrouwen is weg...