Wij hebben via De Blauwe Vogel een cruise geboekt naar de Emiraten. Vooraf kregen we de melding dat De Blauwe Vogel voor alle klanten de door MSC vereiste coronaverzekering zou afsluiten.Echter ter plaatse bleek dat De Blauwe Vogel deze voor ons niet had afgesloten. MSC gaf ons geen toestemming om in te schepen en we zaten 6 uur lang vast in de terminal. We konden niemand bereiken bij De Blauwe Vogel. We hebben alles zelf moeten regelen. Dankzij de hulp van MSC en de touroperator zijn we na lang wachten in een snikhete terminal zonder eten of drinken, uiteindelijk toch aan boord geraakt. Hoewel wij De Blauwe Vogel onmiddellijk op de hoogte gebracht hebben dat we omwille van hun administratieve fout niet mochten inschepen, heeft De Blauwe Vogel ons niet gecontacteerd, noch tijdens de reis, noch bij thuiskomst. Pas toen we 2 weken na thuiskomst zelf e-mails gestuurd hebben, hebben we na de 2de e-mail eindelijk reactie gekregen. Daarin schoof De Blauwe Vogel alle verantwoordelijkheid door naar zijn leveranciers, terwijl we de reis bij de Blauwe Vogel geboekt hebben. Wij hebben een hele dag geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten op het schip, hebben 2 maaltijden gemist, hebben zelf drinkwater moeten aankopen in een automaat in de terminal en konden, moe van de reis, geen gebruik maken van onze kajuit. De Blauwe Vogel wil deze schade niet compenseren. E-mails van zaakvoerder Trudo Carlier waren steeds onprofessioneel en onbeschoft.