Beste
Sinds maandag 2 juni hebben wij geen internet van Telenet meer sinds werken in onze straat. Werken die bovendien worden uitgevoerd door Telenet om een fibernetwerk aan te leggen.
Op het moment van de onderbreking hebben we de werfverantwoordelijke aangesproken die ons wist te zeggen dat ze op de hoogte waren van het probleem en dat de diensten van Telenet waren verwittigd voor een herstel. Mogelijks nog dezelfde dag, ten laatste dinsdag 3 juni zouden ze het defect komen herstellen. Zelf hebben we ook telefonisch contact proberen opnemen met de klantendienst van Telenet. Ondanks dit nog was binnen de openingsuren hebben we niemand aan de lijn gekregen.
Dinsdagochtend 3 juni nemen we opnieuw contact op met de klantendienst van Telenet. We krijgen een mijnheer aan de lijn dien na onze uitleg wist te zeggen dat het defect nog helemaal niet was geregistreerd en dat er ook geen herstelploeg onderweg was. We dringen aan op een herstelploeg en de mijnheer in kwestie zegt dat er woensdagochtend iemand ter plaatse zal komen. Woensdagmiddag hebben we echter nog steeds niemand gezien.
Ondertussen behelpen we ons met mobiel internet (ook via Telenet) maar is onze bundel dinsdagavond opgebruikt. Woensdagvoormiddag nemen we contact op met Telenet via hun Whatsapp-functie met de vraag om ons mobiel internet kosteloos te wijzigen naar 'onbeperkt' omdat dit de enige manier is hoe we internet in huis kunnen brengen. Voorlopig nog geen antwoord. Ondertussen hebben we al sinds maandag geen vast internet en sinds dinsdagavond ook geen mobiel internet meer.
Terwijl de tijd verder tikt is er, woensdagmiddag ondertussen, nog geen herstelploeg te bespeuren. Aangezien contact via Whatsapp geen soelaas biedt besluiten we opnieuw telefonisch contact op te nemen. Na 20 minuten wachten krijgen we iemand aan de lijn.
De mevrouw aan de lijn wist na onze uitleg te zeggen, en nu komt het, dat het defect nog helemaal niet was geregistreerd en dat er ook geen herstelploeg onderweg was. Je zou werkelijk lachen en wenen tegelijk met zoveel amateurisme.
De mevrouw in kwestie zou ons doorverbinden naar een andere dienst. Na opnieuw 20 minuten wachten hoorden we drie pieptonen en werd de verbinding verbroken. Niemand meer aan de lijn en nog geen stap verder. Ondertussen zijn we richting woensdagavond aan het gaan en gaan we bijna dag vier in zonder internet.
Onze concrete vragen en verwachtingen:
- Dringend een herstelploeg sturen naar ons adres om ons opnieuw aan te sluiten en het defect in orde te maken.
- Gratis onbeperkt mobiel internet totdat het defect is hersteld.
- Korting op onze volgende factuur ter compensatie. In gratis streamingdiensten hebben we geen interesse.
Met vriendelijke groeten