Terug

Geen tussenkomst reisverzekering na diefstal op reis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. J.

Naar: Protections Travel Insurance

20/11/2019

Beste, Onze bus is op reis beroofd op klaarlichte dag in San Fransico. Hierdoor waren men broer en ik onze handbagage kwijt. (Foto toestellen, rugzakken, hoofdtelefoon, ...) voor ongeveer 2000€Wij waren verzekerd bij Protections voor diefstal. Nu na een maand zegt de verzekering niet tussen te komen omdat we niet kunnen bewijzen dat onze bagage in de koffer lag. Ook de manier waarop ze het vertelde was niet fijn.We hadden een dossier ingediend en pas na een maand lieten ze iets weten. Via een brief dat we in de bus vonden. Ze hebben nooit verdere info gevraagd. Voor hen was het dossier afgesloten. Toch klopt het niet, er is namelijk geen afgesloten koffer in dat busje (Ford Transit). Er is geen onderscheid tussen de koffer en de passagiersruimte. Verder zaten we ook met 13 personen in dat busje en was het onmogelijk alle bagage daar te plaatsen. Maar om een lang verhaal kort te maken. Ook de spullen die in de koffer lagen zijn gestolen van andere personen. Alles in de bus was dus weg. We vinden dit niet eerlijk hoe wij behandeld zijn. Dat zou willen zeggen dat de zakken die in de koffer zaten wel worden vergoed en de onze niet omdat ze in de passagiersruimte lagen. Verder lag de bagage ook onder de stoelen en waren de ruiten geblindeerd. Van buiten was het onmogelijk te zien dat er waardevolle spullen in de bus lagen. Dit is allemaal verteld geweest aan de verzekering in kwestie maar die deden zelf de moeite niet meer om te antwoorden. Met andere woorden, we krijgen niks terug en voor de verzekeringen is het onze eigen schuld dat we bestolen zijn. Ook het reisbureau Connections waar we de reis mee afsloten trekt zich terug en wil niks doen voor ons. Wij zijn dus met een serieuze kater terug thuis gekomen...Alvast bedankt, mvg, Jerse en Jarne Dabaut

Berichten (2)

Protections Travel Insurance

Naar: D. J.

21/11/2019

Geachte,Wij betreuren ten zeerste het ongenoegen van de heren Dabaut.Graag willen wij u onze versie van de feiten toelichten:-Zaterdag 5 oktober 2019: ontvangst van de schadeaangifte (mail) van de klant met een beknopte beschrijvingvan de feiten. De klant omschreef als volgt 'De reisbus is op klaarlichte dag overvallen in San Francisco'.-Dinsdag 8 oktober 2019: antwoordmail aan de klant met de vraag ons de nodige documenten te bezorgensamen met een gedetailleerde omschrijving van de omstandigheden.-Woensdag 9 oktober 2019: ontvangst van de gevraagde info. Uit de overgemaakte informatie blijkt datde voorruit van het reisbusje werd vernield en dat een deel van de meegenomen bezittingen werd gestolen. Dit gebeurde rond de middag. Het busje werd met alle (waardevolle) bezittingen erin onbewaakt achtergelaten. Volgens de bepalingen in de algemene voorwaarden 'Rubriek Bagage 1ste Risico - 1. Waarborg', verzekertde maatschappij de voorwerpen die de verzekerde voor zijn persoonlijk gebruik tijdens de reis met zich meeneemt tegen diefstal met gekenmerkte inbraak wanneer de bagage zich in een hotelkamer, vakantiewoningof de koffer van een voertuig bevindt.-Dinsdag 29 oktober: de beslissing van de maatschappij werd per brief gecommuniceerd aan klant.-Woensdag 6 november 2019: reactie van de klant gericht aan Protections en Connections.-Na telefonische verduidelijking van ons standpunt aan de verantwoordelijke van de customerservice vanConnections werd door Connections met de klant opnieuw contact opgenomen voor verdere toelichting.Ook werd de klant gea¯nformeerd over het feit dat, op enkele uitzonderingen na, alle gestolen voorwerpen(zonnebrillen, hardware, software en computeraccessoires, mobiele communicatie- en navigatietoestellen,tablets en smartphones) van de verzekering zijn uitgesloten. Schadegevallen met betrekking tot diefstal van waardevolle voorwerpen (zoals bv. een phototoestel) komenenkel in aanmerking voor tussenkomst wanneer de waardevolle voorwerpen op het lichaam worden gedragenen met geweld worden ontvreemd of werden bewaard in een kluis of safe.Gelieve in bijlage onze algemene voorwaarden te willen terugvinden. De paragrafen die van toepassing zijnwerden in fluo aangeduid. Deze bijlage werd eveneens door Connections naar de klant verstuurd.Wij zijn van oordeel dat wij, in samenwerking met Connections, de klant voldoende en correct te hebbengea¯nformeerd en hopen dat u onze mening deelt.Met oprechte groeten.Protections Claims Department

D. J.

Naar: Protections Travel Insurance

21/11/2019

Geachte,Er is geen koffer in zo een busje. Geen onderscheid tussen koffer en passagiersruimte. Er is geen plaats voor alles in die kleine ruimte te plaatsen. Ook daar waren alle spullen weg. U wilde een omschrijving en die hebt u ook eerlijk gekregen. Als er was gelogen geweest dat de bagage in de koffer lag gingen we wel vergoed worden dan? Dat verhaal klopt toch niet...Men is dan eerlijk en wordt daarop afgerekend. Verder de bus onbewaakt achtergelaten... vreemd om dat te horen. Er staat dat de spullen in een safe moeten zitten. Uiteindelijk is een bus toch een soort safe met slot? Er waren zelf geblindeerde ruiten. Niemand kon zien wat erin lag. Onbewaakt achterlaten heeft dan volgens Protections het recht om in te breken? Jullie verhaal klopt toch gewoon niet?Het is zelf zeer flauw dat er zelf geen moeite voor word gedaan. Waarom zou een mens zich eigelijk nog laten verzekeren... als je achteraf de polis lees is alles "uitgezonderd". Er is 180 euro per persoon betaald aan Protections en als men jullie nodig heeft laten jullie hen stikken. Dit is geen goede reclame voor Protection...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform