Terug

Geen terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: Engie

17/04/2024

Beste, Ik heb ondertussen 5 x telefonisch en 10 x schriftelijk contact genomen met Engie. Schriftelijk verkeer wordt gewoon genegeerd ... de telefonische contacten zijn vriendelijk maar een concrete oplossing blijft uit. Ik schets even mijn verhaal. Bij de start van de energiecrisis heb mijn voorschotten voor zowel Gas als Electriciteit uit zekerheid verhoogd. Deze voorschotten bleken voor zowel Gas als Electriciteit te hoog. Ondertussen heb ik voor gas een correcte afrekening ontvangen maar voor electriciteit is het kommer en kwel. De laatste afrekening die ik heb gehad is van 08/09/22. Jawel ... 2022!! Diverse keren contact gehad ... steeds zou het goed komen ... niets gebeurt er. Tweede probleem is dat ik Juni 2022 zonnepanelen heb laten installeren (ook nav de energiecrisis). Tot op heden nog geen cent injectie ontvangen. De maandelijkse facturen blijven uiteraard wel maandelijks binnenkomen (en worden betaald!) Derde probleem ... ik heb gevraagd om met een maandelijkse afrekening te werken ivm voorschotten. Dit werkt voor Gas ... voor electriciteit alweer noppes. Diverse vragen hierover ... diverse keren beloftes ... er gebeurt NIETS! Geduld heb k denk ik genoeg gehad ... we spreken niet meer in maanden (wat ik nog zou begrijpen na de energiecrisis) maar over JAREN!!!! Ik heb er genoeg van en ben op het punt dat ik ook ga stoppen mijn facturen te betalen. Het moet eerlijk blijven en ik voel me nu als KLANT fors gekloot. Ik hoop dat engie wakker wordt en eindelijk met een gepaste oplossing komen ... het geduld is volledig op!

Berichten (4)

Engie

Naar: W. V.

18/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 17 avril 2024 20:18À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Geen terugbetaling - (CPTBE02004513-08)Klacht - Geen terugbetaling - (CPTBE02004513-08) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: W. V.

19/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 17 avril 2024 20:18À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Geen terugbetaling - (CPTBE02004513-08)Klacht - Geen terugbetaling - (CPTBE02004513-08) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

W. V.

Naar: Engie

19/04/2024

Goede middag. Bedankt voor de snelle reactie. Stel ik op prijs! Ik heb nu bijna antwoord op bijna al mijn vragen. Er zijn er nog twee die open blijven staan:1. Wanneer volgt de afrekening voor elektriciteit. Laatste afrekening dateert van 08/09/22.2. Voor injectie heb ik begrepen dat er een afrekening gemaakt is en volgt tot 30/04/23. Wanneer volgt de volgende afrekening en kan de injectie in de toekomst ook per direct "maandelijks" verwerkt worden bij de maandelijkse afrekening?Mvg,Wim

Engie

Naar: W. V.

26/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform