Beste,In januari boekte ik voor mijn vrouw, haar vriendin en de 2 kinderen een vlucht naar Fuerteventura via Edreams tijdens de krokus. De heen -en terugvluchten waren met Ryanair. Ik boekte hierbij ook een annulatieverzekering van 12euro per persoon per traject (96eu) In al mijn enthousiasme boekte ik blijkbaar de foute retourdatum (20maart ipv 20 mei). Dit merkte ik op wanneer ik in de bevestigingsmail te lezen kreeg Proficiat met uw 35 nachten Fuerteventura . Onmiddellijk nam ik contact op met Edreams om dit te wijzigen maar daar kreeg ik te horen dat ik dit rechtstreeks met Ryanair moest regelen. Ik nam daarop contact op met Ryanair. Geen probleem meneer, u kan dit wijzigen mits een toeslag van 1367,67eu gezien de vluchten zeer duur zijn op die dag. Ik zag geen andere optie dan hier mee instemmen, gezien het feit dat ik anders ook de heenvlucht ging kwijtraken. Kort daarop komt de regering met de bijkomende maatregelen waardoor er geen niet-essentiële reizen meer konden plaatsvinden. We gingen er op dat moment nog vanuit dat de vluchten naar Fuerteventura gingen worden geannuleerd en dat er dus een refund zou volgen. De vluchten werden echter niet geannuleerd (blijkbaar interessanter voor Ryanair om een leeg toestel te laten vliegen dan om iedereen te moeten terugbetalen)mijn vrouw werd in de week voor de vlucht dan nog ziek erbij, en moest op doktersvoorschrift in Quarantaine. Wij belden op dit moment naar Europ Assistance en Ryanair om de annulatieprocedure in te zetten. Bij Ryanair hoorden we echter We have a no cancellation policy en bij Europ Assistance werd er ons gezegd een dossier op te starten met de No-Show documenten van de beide vluchten erbij. Zo gezegd, zo gedaan...alle documenten, facturen, doktersbriefjes, bewijs van verplichte quarantaine,... opgestuurd naar de annulatieverzekering. Eerst werd ons gemeld dat ze de duurdere terugvluchten niet konden terugbetalen, omdat de wijziging nadien gebeurde (dit ondanks een vaste prijs van 12eu per persoon per traject, ongeacht de prijs van de vluchten) Vervolgens werden we 3 maanden aan het lijntje gehouden om nu vorige vrijdag te horen te krijgen dat ze niets gaan terugbetalen owv het feit dat we het dossier maar na de aanvangsdatum van de reis hebben opgestuurd. Dus eerst vragen ze om een dossier in te dienen met No Show documenten (documenten die je pas kan aanvragen aan Ryanair nadat de vluchten zijn vertrokken!) en 3 maanden nadien beslissen ze dat dit dossier te laat is ingediend, ondanks veelvuldig telefonisch contact met zowel Ryanair als Europ Assistance over de annulering in de week voor de aanvang van de reisdata.Bij Ryanair dienden we een verzoek in voor de terugbetaling (zin cash of vouchers) van de duurdere terugvluchten gezien ze in de terms and condition spreken over een total refund in case of serious illness Er staat dus letterlijk op hun website dat er een volledige terugbetaling volgt van het gehele gezelschap wanneer 1 of meerder personen een serieuze ziekte doormaakt of sterft. Ondanks de bewijzen van Corona en verplichte quarantaine krijgen we 10 dagen geleden van Ryanair het volgende antwoord. Dear Ms Hernandez Fernandez,I refer to your correspondence dated 12/04/2021.Please be advised that every refund request is considered on a case to case basis at our discretion.We regret to advise that, our Terms and Conditions of Carriage (which you agreed at the time of booking) confirm that all Ryanair tickets are non-refundable.Yours sincerely,A. F. AndirkoRyanair Customer ServicesIk wijs hen hierna nogmaals op de Refund in case of serious illness op hun website en vraag hen of Ryanair het CoronaVirus niet beschouwd als een serious illness met meer dan 3miljoen doden wereldwijd?Hierop volgt het volgende antwoord:Whilst we sympathize with your view, we regret that our position as set out in the letter dated 16/04/2021 remains unaltered.Yours sincerely,Dora D. Ryanair Customer ServicesConclusie: 2516euro betaald voor vluchten naar Fuerteventura, annulatieverzekering inclusief en zowel Ryanair als Europ Assistance en Edreams vinden 3 maanden na datum en tientallen telefoontjes en mails later niet dat er ook maar 1 euro moet worden terugbetaald. Edreams heeft in dit dossier geen enkele assistentie geboden. Integendeel, bij elk contact schuiven ze direct alle verantwoordelijkheid van zich af en vragen om contact te nemen met Europ Assistance of Ryanair, terwijl het toch Edreams is die de annulatieverzekering verkoopt op hun website, met de vermelding incl Coronadekking Vrij frustrerend is dit toch...