Terug

Geen terugbetaling van niet geleverde diensten en nu aanmaning voor betaling abonnement via incasso

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. D.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

07/03/2024

Beste,Ik had een abonnement Digitaal en zaterdagkrant vorig jaar waarbij verschillende malen de zaterdagkrant niet werd geleverd, na talrijke malen hln gecontacteerd te hebben met de vraag het probleem op te lossen, heb ik uiteindelijk zelf het probleem moeten oplossen door naar de krantenverdeler te gaan. Er zou me sinds november 2023 een compensatie teruggestort worden maar dat is nooit gebeurd. Ik heb duidelijke mails waar ons rekeningnummer gevraagd wordt om de terugbetaling te doen. Dit is nooit gebeurd. Ik heb dan ook beslist mijn abonnement in 2024 niet te vernieuwen totdat ik een terugbetaling ging krijgen. Uiteindelijk krijg ik een antwoord dat de terugbetaling zal afgetrokken worden van mijn abonnement 2024. Ik was daar niet mee akkoord omdat ik het type abonnement veranderen naar enkel basic digitaal. Tot op heden heb ik daar nog geen antwoord op gekregen. Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag een mail van een incassobureau gestuurd door HLN voor het niet betalen van mijn abonnement???Ik heb geen verplichting om mijn abonnement te vernieuwen, als ik niet betaal wordt het gewoon geannuleerd. En daarbij is alles afgesloten in 2024 wat inhoudt dat ik ook niks heb ontvangen van kranten en zelfs digitaal ook niet meer op hun platform kan. Hoe zou ik dan moeten betalen? Ik heb recht op een schadevergoeding voor het niet terugbetalen van de compensatie. De praktijken van HLN zijn schandalig.

Berichten (5)

HLN - Het Laatste Nieuws

Naar: N. D.

08/03/2024

Beste,Betreft abonnement: A1002111555na onderzoek blijkt dat het abonnement op dit moment inderdaad tijdelijkgeblokkeerd staat vanwege een openstaand saldo. Aangezien dit niet tijdigwerd betaald, is het dossier overgedragen aan Intrum. Verdere afhandelingzal dan ook via Intrum moeten verlopen.Ik kan wel meegeven dat er geen weet is van een vraag tot stopzetting, voorzover ik in ons systeem kan zien. Er werden enkele credit nota's opgemaakt,die gebruikt werden voor de nieuwe factuur. Hierdoor is het openstaandebedrag op dit moment minder dan het bedrag dat op de factuur werd vermeld.Echter zal hier, aangezien het dossier bij intrum zit, ook een dossierkostvan intrum bijkomen. Er zal dus betaald moeten worden aan intrum, voor wijenige actie kunnen ondernemen.De abonnee kan, twee weken na de betaling aan intrum werd gedaan, met onstelefonisch contact opnemen, om verdere actie te ondernemen.We hopen u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Kevin RyndersHe/Him/HisSenior Advisor Customer Care: DPG Media] Medialaan 11800 Vilvoordekevin.rynders@persgroep.netdpgmedia.beOp do 7 mrt 2024 om 13:29 schreef Customer Center Unknown ---------- Forwarded message ---------

N. D.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

09/03/2024

Beste, dan raad ik jullie aan jullie correspondentie eens goed te checken waarbij jullie op mail beloofd hebben mij een terugbetaling te doen, welke nooit gebeurd is. Al deze documenten en mailverkeer zijn reeds naar intrum gestuurd en ik ga nu testaankoop inschakelen voor publicatie in hun magazine en advocaat inschakelen voor jullie schandalige praktijken tov jullie (ex)-klanten. De mail die ik gestuurd heb naar intrum is ook in kopie gezet naar jullie klantenservice. Het is duidelijk dat jullie de beloftes niet hebben nagekomen. Daar ligt de initiële fout en dat staat zwart op wit.

HLN - Het Laatste Nieuws

Naar: N. D.

11/03/2024

Beste,Betreft abonnement: A1002111555Er werd inderdaad een credit nota opgemaakt, die zou worden terugbetaald.Echter is het zo dat, wanneer er een nieuwe factuur wordt opgemaakt (voorde terugbetaling heeft plaatsgevonden), dit bedrag gebruikt wordt voor denieuwe factuur.Dit bedrag is dus wel degelijk in mindering gebracht op je nieuwe factuur.Helaas kunnen wij op dit moment geen actie ondernemen, aangezien hetdossier bij Intrum zit.Verder contact met hen zal dus nodig zijn, om o.a. de betaling uit tevoeren.Met vriendelijke groet,Kevin RyndersHe/Him/HisSenior Advisor Customer Care: DPG Media] Medialaan 11800 Vilvoordekevin.rynders@persgroep.netdpgmedia.beOp ma 11 mrt 2024 om 10:55 schreef Customer Center Unknown ---------- Forwarded message ---------

N. D.

Naar: HLN - Het Laatste Nieuws

11/03/2024

Beste,Ik wens geen betaling meer uit te voeren. De praktijken van HLN zijn niet correct. Ook reeds besproken met juridische dienst van testaankoop, jullie hebben jullie belofte niet nagekomen. Zelfs na het opzenden van de nieuwe factuur begin december, hebben jullie een week later op mail bevestigd dat jullie de terugbetaling gingen uitvoeren. Contractueel hebben jullie een fout gemaakt, niet de klant. Ik ben maar op de hoogte gebracht eind januari dat jullie dit gingen aftrekken van de nieuwe factuur. Ik heb de factuur niet betaald omdat ik twijfelde over jullie eerlijkheid qua terugbetaling wat ook zo bleek. Door jullie manier van doen, verplicht je de klant een volgende periode te nemen. Dat zijn oneerlijke praktijken. Vervolgens heb ik via de klantenservice 2x een vraag gesteld en nooit een antwoord gekregen. Jullie moeten zich niet achter Intrum steken. Jullie hebben Intrum gelanceerd. Jullie kunnen Intrum onmiddellijk stoppen. En van Intrum krijg ik momenteel geen antwoord, typisch! Volgende stappen te nemen door mij via advies advocaat en testaankoop. Nogmaals antwoord vragen via mail aan Intrum. Indien geen antwoord, aangetekende brief sturen naar HLN. Volgens testaankoop en advocaat ben ik volledig in mijn recht. Mvg

HLN - Het Laatste Nieuws

Naar: N. D.

22/03/2024

Beste,Betreft abonnement: A1002111555Helaas vrees ik dat de boodschap langs onze kant dezelfde blijft.Ik zie ook dat er op 19/03/2024 telefonisch contact was met onzeklantendienst. Ook daar werd je de info rond intrum en het verderafhandelen meegegeven.We hopen u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Kevin RyndersHe/Him/HisSenior Advisor Customer Care: DPG Media] Medialaan 11800 Vilvoordekevin.rynders@persgroep.netdpgmedia.beOp wo 13 mrt 2024 om 10:35 schreef Customer Center Unknown ---------- Forwarded message ---------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform