Terug

Geen terugbetaling van 220 € extra kost tijdens het inchecken vd terugvlucht

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: VOYAGE PRIVE

04/12/2021

Hieronder mijn initiële klacht gericht aan VOYAGE PRIVE op 27 okt 2021 waarop totaal geen reactie komt:Marc VindevoghelWo 27-10-2021 11:14Aan: mijnreservering@voyageprive.comBCC: Magda Cnudde Katy Ghyselinck Filip CnuddeGeachte,Eerst en vooral een opmerking vooraf: het veld Reserveringsnummer in uw contactformulier kan niet ingevuld worden, daarom vermeld ik het in het onderwerp van deze e-mail.Voor onze terugvlucht FR2929 Lissabon-Brussel op 20 okt 2021 bleek het onmogelijk online te reserveren. Tijdens het online reserveren kregen we op de RYANAIR site immers steevast de melding Je lijkt je boeking te hebben gemaakt via een externe tussenpersoon die niet bevoegd is om RYANAIR-vluchten te verkopen, onbegrijpelijk van uw business partner RYANAIR die samenwerkt met VOYAGE PRIVE!! Ik heb hiervan toen een schermafdruk gemaakt, zie hieronder.Wat blijkt nu: door dit tijdverlies waren we met onze groep van 4 personen intussen op minder dan 120 min verwijderd van het tijdstip van vertrek van onze vlucht naar Brussel. Gratis ter plaatse inchecken kan immers ter plaatse tot 120 min voor de vlucht.Tot onze verbazing werden we door de RYANAIR check-in desk verplicht 55€ per persoon ter plaatse te betalen of de ronde som van 220€ !!! We voelen ons unfair en niet correct behandeld en zijn enorm teleurgesteld door dergelijke behandeling, daarom onze vraag om terugstorting van 220 € op rek. nr ...Alvast bedankt voor een snelle reactie,M.V.Dries 179630 ZwalmBelgië

Berichten (4)

VOYAGE PRIVE

Naar: M. V.

10/12/2021

Dear Mrs Ghyselinck, Thank you for contacting us in regard to your extra check-in costs. I apologize for the inconvenience caused and for the delay in my reply, as I am gladly reviewing your case now. In order for me to be able and investigate this further while complying with our procedures, please be so kind as to send me the relevant invoice through, which indicates the check-in payment to Ryanair's desk, the date and all the relevant data to your flight. I thank you for your patience, as all communication needs to take place in a written form and this can result in a lengthy process.I am looking forward to your reply so that I can gladly assist you further with your claim. I remain at your disposal. Kind regards, Eleni The Voyage Prive Legal TeamHeeft u hulp nodig?Wij staan graag tot uw beschikking. Aarzel niet om onze veelgestelde vragen (FAQ) te raadplegen of om contact op te nemen met onze klantenservice indien u vragen of opmerkingen heeft!Help

M. V.

Naar: VOYAGE PRIVE

17/12/2021

Dear Eleni,Please find attached the requested documents:- return flight FR2926 Lissabon-Brussels 20 Oct 2021- VISA payment extra 220 € to RYANAIR 20 Oct 2021Thank you in advance for your swift reaction,Kind regards,Marc Vindevoghel

VOYAGE PRIVE

Naar: M. V.

22/12/2021

Dear Mrs Ghyselinck,Greetings from Voyage Privé. We are coming to you regarding the claim you presented in your booking 100067625VPBE to Portugal. First of all, we would like to apologise for the delay in providing you with a response. This is a very exceptional occurrence and we deeply regret it.We were sorry to hear about the inconvenience and extra costs incurred at the time of check in. As my collegue Eleni had mentioned in our previous communication, in order to investigate this matter, we need evidence to support your complaint and unfortunately, until we receive it, we will not be able to move forward with the investigation. Therefore, we kindly request that you please respond to this email with the required invoice by the airline that shows the services purchased and mentions check in costs as soon as possible to expedite the resolution of this case. Once we have received the required evidence, we will conduct a thorough investigation of your complaint and will, of course, send you a more detailed response. Although we officially have a 28-day time limit to respond to you, if we receive all the required reports and responses from our suppliers, we will always strive to respond to you sooner.We sincerely thank you for your patience and look forward to assisting you further with your claim. Have a very pleasant rest of your day and happy holidays. Kind regards,JudithThe Voyage Prive Legal TeamHeeft u hulp nodig?Wij staan graag tot uw beschikking. Aarzel niet om onze veelgestelde vragen (FAQ) te raadplegen of om contact op te nemen met onze klantenservice indien u vragen of opmerkingen heeft!Help

M. V.

Naar: VOYAGE PRIVE

29/12/2021

Dear Voyage Privé,Apparently you are ignoring the proof of payment I sent you on Dec 17th 2021.Now you are asking for an invoice from RYANAIR, so let's be clear on this: no invoice for the extra check-in cost has been issued by RYANAIR when we were checking in for the return flight FR2926 on Oct 20th 2021. According to the RYANAIR check-in desk the requested 220 € had to be paid immediately.The VISA proof of payment transaction I sent you can be unambiguously linked to this check-in based on the references mentioned in this payment transaction. So the next step is for Voyage Privé to verify this with your travel partner RYANAIR.Looking forward to the result of your verification,Marc Vindevoghel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform