Terug

Geen terugbetaling ondanks annulatieverzekering reis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: Sunweb

25/05/2020

13/03Uitgebreide annulatie verzekering genomen voor skireis in Frankrijk met aankomstdatum (Echtgenote , zoon, ikzelf)14/03 mail naar Sunweb plotse koorts zoon en in het kader van Corona verlozen om niet te vertrekken.Na veel heen en weer mail met nietszeggende antwoorden ..30/03/20: Mail ontvangen SunwebBedankt voor jouw mail.Ik heb je verzoek voor een annuleringsfactuur doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling met het verzoek jou deze factuur te mailen. Zodra je de annuleringsfactuur hebt ontvangen kun je deze indienen bij de verzekering. Omdat jullie op de dag van vertrek hebben doorgegeven dat jullie niet zijn gegaan zal de boeking tegen 100% van de reissom worden geannuleerd, conform de voorwaarden van Sunweb.Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Namens Sunweb wens ik je een fijne dag!Met vriendelijke groeten, Saskia Na vraag annulatiefactuur van mijnentwege volgend antwoord Sunweb op: 03/04Beste Bjorn, Bedankt voor je reactie. Ik heb je gegevens genoteerd, zodat de desbetreffende afdeling je een annuleringsfactuur kan opsturen. Je hebt een verzekering bij de Europeesche. Naar de verzekering kan je de documenten toe sturen. Hieronder zie je de contactgegevens.Website: https://www.europeesche.nl/Klantenservice: 003120 651 52 53 (08:30-17:30 maa-vrij)SOS alarmcentrale: +32 3 253 64 15, helpdeskbbu@vab.beIk ga ervan uit je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben en wens je namens Sunweb een fijne dag toe!Met vriendelijke groeten, Kirsten Weer heen en weer mails tot plots op 21/04 vanuit Sunweb Customer Support Nederland:`Goedemiddag Bjorn, Bedankt voor jouw e-mail.Hierbij bevestig ik dat jij op 15-03-2020 jouw vakantiebestemming hebt verlaten, door de COVID-19-omstandigheden, in plaats van 18-03-2020. Jouw niet-genoten reisdagen zetten wij om in een voucher á € 1010,- totaal. In jouw berichtgeving heb je aangegeven bovenstaand bedrag eerst bij jouw verzekeringsmaatschappij te willen claimen. Wanneer zij jouw claim afwijzen, zullen wij bovengenoemde alsnog versturen naar jou. Hiervoor hebben wij dan wel de afwijzing vanuit jouw verzekeringsmaatschappij nodig. Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag toe. Met vriendelijke groet, payoff Klaas NoordergraafAfdeling Customer SupportMijn antwoord op 26/04Geachte,Na weken en weken wachten worden wij steeds met het kastje naar de muur gestuurd.Wij hebben de reis niet aangevangen wegens ziekte zoon.Dus op zaterdag 14 Maart zijn wij helemaal niet vertrokken.Mijn volgende mail op 01/05Geachte, Het is bedroevend te moeten vaststellen dat mijn vorige mails niet gelezen worden.Dit stel ik vast door deze laatste mail. Wij hebben nooit een vakantiebestemming verlaten, het gaat niet om het bekomen van een voucher laat staan van een beperkt aantal dagen, bedrag klopt niet. Hierbij voor de laatste keer:- Reis nooit aangevat.- 6 tal verstuurde mails vanaf 15/03 met vraag volledige terugbetaling conform uitgebreide annulatie verzekering bij jullie genomen.- Bevestiging gekregen uit jullie mail dat we 100% recht hebben op volledige terugbetaling conform annulatie verzekering- Jullie moeten annulatie factuur aan ons bezorgen of zelf bij jullie verzekeraar indienen zodat wij de volledige reissom kunnen bekomen. Ik wens dit echt volgende week afgerond hebben.Echt wachtend op concrete stappen van jullie uit om eindelijk te kunnen afsluiten.Mvg,Björn BormansAntwoord Sunweb Customer Support Nederland op 01/05 met plots een bedrag van vorige mail 1010 Euro naar 1239 Euro (waar ik niet om vraag):Beste Björn, goedemiddag, Jouw vakantie is vooraf niet geannuleerd. Hierdoor mogen wij aannemen dat jij op vakantie bent gegaan en krijg je geen annuleringsfactuur. Omdat de Franse autoriteiten hebben besloten dat de skigebieden op 15-03-2020 dichtgingen, hebben wij vanaf deze datum jouw niet-genoten reisdagen berekend. Zojuist heb ik de waarde van jouw niet-genoten reisdagen herberekend en vastgesteld op € 1239,- totaal.We streven er naar om de vouchers eind volgende week te versturen per e-mail naar onze klanten. We willen benadrukken dat wij begrip hebben voor jouw positie. Wij beseffen dat de impact van de coronacrisis voor velen omvangrijk is, zo ook voor jou en ook voor ons. En juist in deze uitzonderlijke situatie wordt gevraagd om solidariteit. De voucher is een perfect voorbeeld van solidariteit. Met deze voucher kan jij een belangrijke rol spelen in het overeind houden van de reissector. Op deze manier kan jij straks in betere tijden weer kiezen voor die mooie zon- of wintersportvakantie. Hoewel wij ons kunnen voorstellen dat je misschien de voorkeur hebt voor een teruggave van een deel van de reissom, kunnen wij helaas niet ingaan op dit verzoek. Wanneer klanten geen nieuwe vakantie kunnen of willen boeken, kunnen zij, na zes maanden na ontvangst van de voucher aanspraak maken op geldelijke terugbetaling van de waarde van deze voucher. Dit kun je doen door ons dan te verwittigen per e-mail.Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd en wens je een fijne dag toe. Met vriendelijke groet,Mijn antwoord op 1/5Geachte,Wat U zegt klopt niet.A) Reis is wel vooraf geannuleerd zie mijn mail van Zat 14 maart om 09h42 wegens koorts zoon ( Gevaar Corona besmetting).Verwijzing naar hun eigen mail met bevestiging tot versturen annulatiefactuur en mijn annulatie verzekering:Factuur:Reissom 1287€ (-30 € korting)Halfpension 294 €Reserveringskosten 10€Assurante belasting 10,38€Carefree Travel Premium (Europeesche all risk annulering) 7% premie 108,57€Poliskosten 3,5€Reisverzekering Wintersport Comfort (2,92€/persoon/dag) 43,8€Verzekeringen 4,38€Totaal 1731,63 EuroGraag jullie hulp om onze reissom terug te vorderenmvg,Bjorn Bormans

Berichten (4)

Sunweb

Naar: B. B.

25/05/2020

Bedanktvoor je mail.Jouw mail staat geregistreerd onder referentienummer 3246140.Jeontvangt zo spoedig mogelijkantwoord op jouw vraag. Demedewerkers van het Contact Center geven dit antwoord per mail of nementelefonisch contact metjou op. Met vriendelijkegroet,Facebook Twitter Instagram YoutubeDeze ontvangstbevestigingis verzonden vanaf een no-reply mailadres. Wanneer er op deze mail wordtgereageerd zullen wij deze helaas niet ontvangen en dus niet in behandelingnemen. Wanneer er aanvullende vragen zijn over dit mailcontact raden wij aaneen nieuwe mail te sturen met daarin het referentienummer genoemd in dezeontvangstbevestiging.

Sunweb

Naar: B. B.

25/05/2020

Bedanktvoor je mail.Jouw mail staat geregistreerd onder referentienummer 3246422.Jeontvangt zo spoedig mogelijkantwoord op jouw vraag. Demedewerkers van het Contact Center geven dit antwoord per mail of nementelefonisch contact metjou op. Met vriendelijkegroet,Facebook Twitter Instagram YoutubeDeze ontvangstbevestigingis verzonden vanaf een no-reply mailadres. Wanneer er op deze mail wordtgereageerd zullen wij deze helaas niet ontvangen en dus niet in behandelingnemen. Wanneer er aanvullende vragen zijn over dit mailcontact raden wij aaneen nieuwe mail te sturen met daarin het referentienummer genoemd in dezeontvangstbevestiging.

Sunweb

Naar: B. B.

29/05/2020

Beste Bjorn, Bedankt voor jouwmail. Vervelend om te horen dat jij een klacht over ons hebtingediend.   Helaas heb je de annulering zelf doorgevoerd. Doordit te doen, ben je akkoord gegaan met onze voorwaarde.   Bij hetannuleren van een vakantie worden altijd annuleringskosten berekend. Jammergenoeg kunnen wij geen uitzondering hier op maken.   Wijhebben onze klanten geadviseerd om de website goed in de gaten te houden, enaf te wachten tot nader bericht van Sunweb.  Klanten zijn vrij om zelfhun eigen boeking te wijzigingen en eventueel te annuleren. Jegeeft aan een verzekering te hebben afgesloten, hiervoor kun je proberen eenclaim in te dienen bij de verzekeraar. Je kunt contact opnemen met deEuropeesche Verzekeringen. Ik ga ervan uit je hierbij voldoende tehebben gea¯nformeerd en wens je een fijne dag. Met vriendelijke groeten, Djamarah   Facebook   Twitter  ________________Datum: 25-05-2020

Sunweb

Naar: B. B.

29/05/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform