Terug

Geen terugbetaling na oplichting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: AMAZON

14/09/2021

Ik bestelde een HP laptop op Amazon.nl die net €70 in prijs was gezakt. Een laptop met ryzen 5 5500u processor voor €459,00 was een zeer goede deal. De verkoper was Amazon.nl zelf, dus geen derde partij. Toen ik het pakje kreeg merkte ik dat het zeer licht was voor een laptop. Ik woog het op video waarin ik laat zien dat het nog ongeopend is, en het kwam op 907 gram. De laptop zelf woog 1690 gram, dus ik wist al dat die er niet kon in zitten.Het product dat in het pakje zat was een plaat van Dexter Gordon (Montmartre 1964). Dit item lijkt mij niet toevallig gekozen vanwege de afbeelding op de cover. Die is een duidelijke middelvinger naar de persoon die werd opgelicht. Ik heb meteen de klantendienst gecontacteerd en verteld dat er sprake moest zijn van oplichting. Ze beweerden dat het een vergissing moest zijn. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar ze beloofden wel dat ze zouden terugbetalen als ik dit item zou terugsturen.Nu ze het ontvangen hebben zeggen ze alsnog een laptop te verwachten, terwijl ik die nooit heb gekregen. Het is alsof het gesprek met de klantendienst nooit heeft plaatsgevonden. Als ik het ter sprake breng negeren ze het en geven ze een zeer vage uitleg: Hallo,Bedankt voor uw bericht. We hebben contact met u opgenomen om de activiteit op uw account beter te begrijpen.Als u bezwaar wilt maken tegen deze beslissing, beantwoord dan deze e-mail om contact op te nemen met een accountspecialist. Ons klantenserviceteam kan alleen bevestigen dat we dit bericht hebben verzonden en u helpen met technische problemen. Zij kunnen deze beslissing niet ongedaan maken of meer details over deze kwestie delen.Als u problemen hebt met bestellingen of accounts, neem dan contact op met ons klantenserviceteam via de onderstaande link. De klantenservice kan geen andere vragen over de terugbetaling van uw bestelling beantwoorden.En ook deze:Hallo,Bedankt dat u ons hebt geholpen de activiteit van uw account beter te begrijpen. We hebben uw account, eventuele gekoppelde accounts en bestelgeschiedenis zorgvuldig onderzocht om er zeker van te zijn dat elke beslissing over uw account in overeenstemming is met ons beleid.Als u geen verdere feedback hebt over uw winkelervaring, kunnen we dit gesprek sluiten en kunt u doorgaan met winkelen zoals gebruikelijk op Amazon.nl.Deze beslissing is definitief. We zullen waarschijnlijk niet reageren op verdere e-mails over dit probleem.AccountspecialistAmazon.nlDus ze willen mij niet verder helpen en weigeren terug te betalen terwijl ze dit wel hadden belooft. Hierdoor ben ik €460 armer wat voor mij een aanzienlijke som is, en ik zit nog steeds zonder laptop. Ik ben een regelmatige klant bij Amazon.de, de Duitse tegenhanger. Ik heb dit jaar al meerdere aankopen bij hun gedaan, onder andere een 16TB harde schijf van €450, meerdere powertools rond de €120-150 euro en tientallen kleinere aankopen. Zij gebruiken echter QWERTZ en in Belgie is het AZERTY, daarom dat ik in NL een laptop bestelde zodat ik een QWERTY zou krijgen. Ik heb nooit problemen gehad en heb meerdere returns gedaan. Waarom zou ik een laptop stelen die ik net had besteld omdat er een hoge korting op zat en uberhaupt niet eens zo duur was? Het pijnlijke is ook het liegen door de klantendienst dat alles in orde zou komen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform