Terug

Geen terugbetaling na fout van IKEA – maandenlang genegeerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

M. D.

Naar: IKEA BELGIUM

05/05/2025

Geachte mevrouw/Bestelnummer: 1484370160 Situatie: • Op 14/12/2024 en 21/01/2025 werden mijn IKEA-bestellingen geleverd in twee delen. • Voor beide leveringen werd telkens betaald voor levering aan huis, tot in de kamer van keuze. • In beide gevallen werd de levering niet in de kamer gebracht, maar enkel aan het gebouw afgeleverd. • Bij de tweede levering werd geen lift voorzien, waardoor ik zelf een lift heb moeten huren. Communicatie met IKEA: • Tijdens een telefoongesprek met IKEA op 17 januari 2025 werd mij door een medewerker (Marieke) uitdrukkelijk beloofd dat het bedrag zou worden terugbetaald na het aanleveren van de nodige documenten. • Op haar vraag heb ik op 15 en 22 februari 2025 de volgende documenten doorgestuurd: • Bewijs van betaling leveringskosten • Factuur/gebruiksbewijs van zelfgehuurde lift • Bankgegevens voor terugbetaling Probleem: • Tot op heden (mei 2025) ontving ik geen terugbetaling en ook geen enkele verdere reactie, ondanks herhaalde pogingen via e-mail. Eis: • Terugbetaling van beide leveringskosten, aangezien de dienst niet werd uitgevoerd zoals betaald. • Compensatie of terugbetaling van de kosten voor de gehuurde lift, zoals telefonisch beloofd. In bijlage kan u alle documenten met alle bewijzen zien.

Berichten (1)

IKEA BELGIUM

Naar: M. D.

24/06/2025

Beste, Wij konden het dossier alsook uw argumentatie in tussentijd grondig bekijken. Bedankt voor uw geduld in afwachting daarvan. Wij begrijpen dat de klant hinder heeft ondervonden en hebben daarvoor ook een commerciële tegemoetkoming aangeboden: De levering op verdieping ter waarde van €219 heeft niet correct plaatsgevonden. Echter is er wel een standaard levering gebeurd ter waarde van €149. Het verschil van €70 zal worden vergoed. Tevens wordt de externe lift die de klant heeft moeten inschakelen ook vergoed. De klant heeft me het rekeningnummer laten geworden en de terugbetaling wordt opgestart. Klant gaat akkoord en voor ons is het dossier afgerond. Alvast bedankt, Met vriendelijke groeten Pamela IKEA


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform