Beste, Op 26/10 plaatste ik een bestelling bij de internet webwinkel BOL.COM betreffende 2 x Iphone Xr ter waarde van € 1.718,00. De avond zelf kreeg ik van hen een mail met daarin: “Je bestelling bevat een nog niet verschenen artikel. Dit gaan we voor je reserveren. Zodra het beschikbaar is, krijg je weer bericht.” Op 29/10 kreeg ik dan een mail dat de bestelling werd vertraagd. Hieronder de mail die ik van hen ontving: “Jouw bestelling van '2 x iPhone XR - 64GB - Black' is helaas vertraagd. De leverdatum is momenteel nog niet bekend. Wij vragen je dus om nog even geduld te hebben. Op 30/10 werd mijn bestelling dan geannuleerd en belde ik de klantendienst ontgoocheld met de vraag wanneer ze een nieuwe levering Iphone’s zouden krijgen. De persoon aan de lijn vertelde dat bol.com dit niet op voorhand kan weten wanneer ze leveringen zullen ontvangen van Apple (wat ik ook snap, elke winkel heeft dit probleem). Mijn geld ging dus binnen de 5 werkdagen terug op mijn rekening komen. Op 5/11 belde ik terug de servicedienst van BOL.COM. Ik vond het opmerkelijk dat ik mijn geld nog niet had teruggekregen. De persoon aan de lijn vertelde mij dat ik het geld zeker deze week zou ontvangen… Op 8/11 belde ik de BOL.com servicedienst. Hier werd mijn IBAN-nummer gevraagd om het geld terug te storten op mijn rekening. Dit was de eerste keer dat dit mij werd gevraagd door één van hun medewerkers. Ik snap niet dat als ik een aankoop doe via mijn rekening het zo moeilijk is om het geld daarop terug te storten bij annulering van de bestelling. Hiervoor heb ik mij dan ook kwaad gemaakt. Bij mijn voorgaande telefoontjes heeft geen enkele van hun medewerkers hiernaar gevraagd wat ik niet snap? Als ik hen zelf niet had gecontacteerd ging er dus niemand initiatief nemen om mijn geld terug te storten? De persoon aan de lijn beloofde mij hier dat ik binnen de 2 dagen mijn geld zou ontvangen en trachtte mij te sussen met een cadeaubon van €10. Op 12/11 had ik nog altijd niets ontvangen op mijn rekening. Heel boos en ontgoocheld belde ik terug de klantendienst van BOL.COM met de vraag waar mijn geld nu zit en wanneer ik dit krijg. Ik kreeg het gevoel dat ze mij al de hele tijd aan het lijntje houden…. De persoon aan de lijn van de servicedienst durfde geen datum uitspreken wanneer ik mijn geld zou ontvangen. Na aandringen zei de persoon dan toch dat ik dit eind deze week zou moeten hebben. De persoon gaf me ook mee dat deze zaak naar een hogere afdeling is gegaan en hier geen zicht op heeft. Op 13/11 belde ik terug naar de servicedienst van BOL.COM met de vraag wanneer mijn geld nu terug op mijn rekening zou komen. Het was inmiddels al 2 weken dat ze bij BOL.COM mijn geld hebben. Dit gaat toch om een bedrag van meer dan €1.700? Hoe zou u zich zelf voelen? De persoon aan de telefoon probeerde mij te kalmeren maar kon ook terug geen antwoord geven wanneer ik mijn geld nu zou terugkrijgen. Het kan eind deze week zijn maar dit durf ik niet met zekerheid zeggen vertelde hij me… Op 13/11 kreeg ik ook de melding dat mijn telefoonfactuur (Telenet) inmiddels overschreden is met €25 door telefoontjes naar de klantendienst van BOL.COM (Nederland). Voor iets dat hun schuld is en waar ik niets aan kan doen moet ik betalen??? Totaal onbegrijpelijk! Vandaag 20/11, 3 weken na de annulatie van mijn bestelling heb ik nog steeds mijn geld niet teruggestort gekregen. Ik krijg zelfs via mail geen antwoord meer van BOL.COM. Totaal onbeschoft vind ik, een klant zo in de steek laten en gewoon het geld (€1.700 euro houden). Mijn telefoonrekening bedraagt al meer dan €30 dus ik bel hen nu niet meer op...Momenteel ben ik ten einde raad en weet niet meer wat gedaan.