Terug

Geen terugbetaling na annulatie aankoop (€1.700)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: bol.com

20/11/2018

Beste, Op 26/10 plaatste ik een bestelling bij de internet webwinkel BOL.COM betreffende 2 x Iphone Xr ter waarde van € 1.718,00. De avond zelf kreeg ik van hen een mail met daarin: “Je bestelling bevat een nog niet verschenen artikel. Dit gaan we voor je reserveren. Zodra het beschikbaar is, krijg je weer bericht.” Op 29/10 kreeg ik dan een mail dat de bestelling werd vertraagd. Hieronder de mail die ik van hen ontving: “Jouw bestelling van '2 x iPhone XR - 64GB - Black' is helaas vertraagd. De leverdatum is momenteel nog niet bekend. Wij vragen je dus om nog even geduld te hebben. Op 30/10 werd mijn bestelling dan geannuleerd en belde ik de klantendienst ontgoocheld met de vraag wanneer ze een nieuwe levering Iphone’s zouden krijgen. De persoon aan de lijn vertelde dat bol.com dit niet op voorhand kan weten wanneer ze leveringen zullen ontvangen van Apple (wat ik ook snap, elke winkel heeft dit probleem). Mijn geld ging dus binnen de 5 werkdagen terug op mijn rekening komen. Op 5/11 belde ik terug de servicedienst van BOL.COM. Ik vond het opmerkelijk dat ik mijn geld nog niet had teruggekregen. De persoon aan de lijn vertelde mij dat ik het geld zeker deze week zou ontvangen… Op 8/11 belde ik de BOL.com servicedienst. Hier werd mijn IBAN-nummer gevraagd om het geld terug te storten op mijn rekening. Dit was de eerste keer dat dit mij werd gevraagd door één van hun medewerkers. Ik snap niet dat als ik een aankoop doe via mijn rekening het zo moeilijk is om het geld daarop terug te storten bij annulering van de bestelling. Hiervoor heb ik mij dan ook kwaad gemaakt. Bij mijn voorgaande telefoontjes heeft geen enkele van hun medewerkers hiernaar gevraagd wat ik niet snap? Als ik hen zelf niet had gecontacteerd ging er dus niemand initiatief nemen om mijn geld terug te storten? De persoon aan de lijn beloofde mij hier dat ik binnen de 2 dagen mijn geld zou ontvangen en trachtte mij te sussen met een cadeaubon van €10. Op 12/11 had ik nog altijd niets ontvangen op mijn rekening. Heel boos en ontgoocheld belde ik terug de klantendienst van BOL.COM met de vraag waar mijn geld nu zit en wanneer ik dit krijg. Ik kreeg het gevoel dat ze mij al de hele tijd aan het lijntje houden…. De persoon aan de lijn van de servicedienst durfde geen datum uitspreken wanneer ik mijn geld zou ontvangen. Na aandringen zei de persoon dan toch dat ik dit eind deze week zou moeten hebben. De persoon gaf me ook mee dat deze zaak naar een hogere afdeling is gegaan en hier geen zicht op heeft. Op 13/11 belde ik terug naar de servicedienst van BOL.COM met de vraag wanneer mijn geld nu terug op mijn rekening zou komen. Het was inmiddels al 2 weken dat ze bij BOL.COM mijn geld hebben. Dit gaat toch om een bedrag van meer dan €1.700? Hoe zou u zich zelf voelen? De persoon aan de telefoon probeerde mij te kalmeren maar kon ook terug geen antwoord geven wanneer ik mijn geld nu zou terugkrijgen. Het kan eind deze week zijn maar dit durf ik niet met zekerheid zeggen vertelde hij me… Op 13/11 kreeg ik ook de melding dat mijn telefoonfactuur (Telenet) inmiddels overschreden is met €25 door telefoontjes naar de klantendienst van BOL.COM (Nederland). Voor iets dat hun schuld is en waar ik niets aan kan doen moet ik betalen??? Totaal onbegrijpelijk! Vandaag 20/11, 3 weken na de annulatie van mijn bestelling heb ik nog steeds mijn geld niet teruggestort gekregen. Ik krijg zelfs via mail geen antwoord meer van BOL.COM. Totaal onbeschoft vind ik, een klant zo in de steek laten en gewoon het geld (€1.700 euro houden). Mijn telefoonrekening bedraagt al meer dan €30 dus ik bel hen nu niet meer op...Momenteel ben ik ten einde raad en weet niet meer wat gedaan.

Berichten (2)

bol.com

Naar: A. C.

22/11/2018

Beste meneer Casier,Vervelend dat dit zo uit de hand is gelopen. Waarvoor mijn oprechte excuses!Ik heb zojuist positief bericht vanuit de financiele afdeling ontvangen betreffende de terugbetaling van uw geld.De terugkoppeling was als volgt:''We gaan het bedrag vandaag (22-11-2018) terugstorten op de rekening van de klant. Er was namelijk een grote storing en hierdoor heeft de refund flinke vertraging opgelopen. Klant kan het bedrag binnen max 5 werkdagen verwachten. Dit duurt maximaal 5 werkdagen omdat het van een Nederlandse bankrekening naar een Belgische bankrekening word overgeboekt''.Het gaat zeker helemaal goed komen meneer Casier.U kunt binnen de termijn van maximaal 5 werkdagen het volledige bedrag terug verwachten.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groet,Rodneybol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- [:www.test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:www.test-aankoop.be/nt/nc/institutioneelrivacy]

A. C.

Naar: bol.com

22/11/2018

Beste Rodney van BOL.COM, Ik vind het erg dat ik een klacht moet formuleren via Test Aankoop om van jullie reactie te krijgen. Mijn laatste 3 mails naar de klantendienst van BOL.COM bleven onbeantwoord en met het feit dat deze klacht nu hier openbaar komt kunnen jullie mij wel te woord staan?Wat betreft een oplossing in deze hele zaak. Als ik u mag geloven in uw antwoord op mijn klacht betekent dit dus dat ik zeker ten laatste op 29/11 mijn geld terug zou krijgen op mijn rekening? Ik hoop dat jullie deze belofte nu eens zullen nakomen want in het verleden hebben jullie reeds enkele loze beloftes gedaan tegenover mij.In uw antwoord spreekt u wel niet over een tegemoetkoming? Vreemd? Als ik mijn bedrag (+€1.700) teruggestort krijg op 29/11 betekent dit dat jullie dus een VOLLEDIGE MAAND (30 dagen) mijn geld zullen gehad hebben NA annulatie van mijn bestelling? Jullie denken toch niet dat jullie hier zo gemakkelijk mee wegkomen? Een maand €1.700 bijhouden van een KLANT en dit dan terugstorten, alles opgelost...? Ik dacht het niet! Hopelijk nemen jullie verder contact op met mij wat betreft een tegemoetkoming.Groeten,H.C.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform