Terug

Geen standpunt van garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. W.

Naar: KIA MOTORS BELGIUM

11/07/2023

Beste,Op 04/06 is mijn wagen naar mijn verdeler getakeld wegens een abnormaal geluid aan de wagen. Ik heb geen enkele indicatie (melding, lampje,…) gekregen dat er iets mis zou zijn. Op 05/06 was mijn wagen ingepland geweest voor een onderhoud, maar toch heeft het 2 weken geduurd vooraleer er actie ondernomen geweest is van de verdeler. Er werd me tevens geen vervangwagen aangeboden. Na 2 weken blijkt dat de motor vervangen moet worden. Kia Belgie doet moeilijk over het feit dat de wagen op 10000km geen onderhoud gekregen heeft. Tot 17000km was de wagen in bezit van Kia (demowagen). Nu lijkt het me sterk dat men bij een wagen met 100000km terugvalt op iets van de eerste 10000km. Wat me vooral stoort is dat Kia me nog niks heeft laten weten, na een maand en een half nog geen duidelijk standpunt inneemt, en mij als klant in de kou laat staan en me op kosten jaagt om een vervangingswagen te zoeken. Ik heb een 10-tal keer met de verdeler gebeld, maar die schermen dat het Kia Belgie is dat geen beslissing neemt. Ze gingen me ook telkens terug opbellen na die gesprekken, maar ondertussen staat de teller van inkomende gesprekken nog steeds op 0. Ik heb het ondertussen wel gehad en zoek alle wegen te bewandelen die er mogelijk zijn. Dit schrijven is met andere woorden de laatste kans op bemiddeling. De betrokken wagen is een Kia optima gt met nummerplaat 1-cuk-464 en chassisnummer knagv812bh5122956.

Berichten (1)

J. W.

Naar: KIA MOTORS BELGIUM

30/07/2023

Beste,We zijn nu 2 weken verder na mijn voorgaand schrijven, het begint stilletjesaan potsierlijk te worden hoe jullie met klanten omgaan.Vandaar nogmaals mijn vraag om jullie standpunt te laten weten. Ondertussen staat mijn wagen 2 maanden weg te roesten op de buitenparking van jullie verdeler, het mag gaan stoppen. Jullie dwingen mensen om gerechtelijke stappen te ondernemen.Met verontwaardigde groeten,Joeri


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform