Terug

Geen retour mogelijkheden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. G.

Naar: Klarna

08/03/2024

Beste, Ik bestelde schoenen via een Nederlandse website: Daily Globe en koos voor achteraf betalen (retourrecht van 30 dagen indien niet tevreden), zodoende kon ik het retourneren indien niet tevreden.Toen uiteindelijk de schoenen aankwamen, was het meteen duidelijk dat dat niet het gene was wat ik bestelde en wou het dan ook meteen retourneren. Wat bleek, de website van Dailyglobe bestaat niet meer en ik heb geen enkele info over hoe te retourneren. Ik heb dit dan ook meteen gemeld aan Klarna. Ze hebben dan de betaling gepauzeerd en gingen zoeken naar een oplossing. Nadien heb ik nog een mail gekregen met de vraag naar meer info (hieruit bleek duidelijk dat ze de klacht niet lezen want ze vragen info die ik niet kon verschaffen wegens het feit dat DailyGlobe niet meer bereikbaar was), ik heb dan ook meteen een antwoord verstuurd. Nu in de tussentijd krijg ik herinneringen van Klarna en heb ik al meermaals de chat gebruikt om het probleem opnieuw aan te kaarten. Wederom, zij lezen het probleem niet aangezien ze me telkens terugsturen naar DailyGlobe, welke dus niet meer actief is en niet meer bereikt kan worden (is het hele probleem). Nu beweert Klarna dat ze mij een mail hadden gestuurd met een retouradres. Ik heb hen gemeld dat ik deze nooit heb ontvangen, maar zij blijven maar melden van wel (dus het is woord tegen woord, maar waarom zou ik op de andere mails wel antwoorden en net op die niet). Nu is hun antwoord uiteindelijk dat dit dan maar mijn probleem is (niet letterlijk, maar daar komt het duidelijk op neer). Klarna werkt dus duidelijk met onbetrouwbare websites (inderdaad, eerst mijn fout door daar te bestellen, maar ik ging er wel vanuit dat ze betrouwbaar waren, aangezien ze met Klarna werkten) en bieden niet echt een oplossing voor.Ik zal het nu dan maar betalen voordat ze mij hier nog extra kosten aanrekenen maar ik vind dit niet kunnen en wou dit daarom dus melden.Nu ben ik even wat gaan lezen bij vorige klachten over Klarna en merk ik op dat ik blijkbaar niet de enige ben met soortgelijk geval. GroetenSebastien

Berichten (1)

Klarna

Naar: S. G.

12/06/2024

Beste Sebastien Galot,Mijn naam is Alain en ik ben klachtenonderzoeker bij Klarna. Wegens uw klacht bij Test Aankoop, schrijf ik u deze e-mail.U had aangegeven dat u schoenen had gekocht bij de webwinkel Daily Globe. Wanneer u uw aankoop ontving, vernam u dat uw aankoop niet datgene was dat u had besteld en u wou dit ook retourneren. Hiervoor nam u contact op met de klantendienst van Klarna.U informeerde ons dat in de tussentijd de website van de webwinkel offline was. Zodoende had u ook geen informatie over hoe uw pakket te retourneren. Uw factuur werd gepauzeerd voor verder onderzoek.In uw klacht gaf u aan dat het onderzoeksteam uw bemerkingen niet goed lazen, aangezien ze informatie vroegen die u niet kon verschaffen, aangezien u reeds had aangegeven dat de website niet meer bestond. In de tussentijd kreeg u ook herinneringen van Klarna, zo ook nam u meermaals contact met ons op via onze chat.Klarna beweerde ook dat ze u reeds het retouradres hadden gestuurd. Echter geeft u aan deze niet ontvangen te hebben.U koos voor deze webwinkel omdat deze in samenwerking was met Klarna. Hierdoor nam u ook aan dat de webwinkel betrouwbaar was. Toen u online achter meer informatie zocht, zag u dat er nog meer klanten waren met dezelfde klacht.Wat jammer om te horen dat u deze ervaring hebt meegemaakt. Dit is niet de ervaring die we willen voor onze klanten.Ik heb dit verder onderzocht en kan concluderen dat u niet ten volle bent geholpen door onze onderzoeksafdeling. Als ik de e-mails van onze onderzoeksafdeling erbij haal, zie ik dat ze heel kort het retouradres vermelden. Deze e-mail werd verzonden op 14 februari 2024, waar werd gevraagd voor het bewijs van retour. Tussen haakjes werd het retouradres aangegeven, zijnde:Moeskampstraat 365921VE Venlo(Nederland)Echter hebben ze hier geen nadruk op gelegd dat dit het effectieve retouradres was. Zodoende kan ik begrijpen dat dit onduidelijk was en dat hier over kan gekeken worden. De e-mail zelf werd vanuit Klarna goed verstuurd, echter kan ik niet aangeven waarom u deze niet ontvangen hebt.Toen u vroeg voor meer feedback, werd er aangehaald om contact te zoeken met de webwinkel, ondanks uw meerdere berichten dat contact met de webwinkel niet meer mogelijk was omdat de website offline werd gehaald. Ook uitte u uw frustratie dat u steeds dezelfde dingen aangaf, en dat het voor u duidelijk was dat uw mails niet werden gelezen.Hier ontving u op 8 maart 2024 een e-mail van onze onderzoeksafdeling in het Zweeds, waarop u aangaf dat u contact had gezocht met Test Aankoop.Naar aanleiding van het contact dat u heeft gehad met onze onderzoeksafdeling, werd er besloten dat u niet betaalplichtig meer bent naar de factuur toe. Aangezien Klarna op 12 maart 2024 een volledige betaling heeft ontvangen, heeft Klarna besloten dit bedrag terug te betalen. Graag informeer ik u dat zonet de terugbetaling van 59.95 EUR werd ingezet en deze binnen 3 tot 5 werkdagen op uw bankrekening van initiële betaling zal staan.Ik wil me oprecht verontschuldigen voor dit ongemak, zo ook voor alle tijd en energie die deze zaak gekost heeft.Ik wil u bedanken voor deze feedback. Deze werd doorgegeven aan de kwaliteitsafdeling van Klarna.Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben en ik wens u een fijne dag toe.Met vriendelijke groet,Alain van PraetVertegenwoordiger Klantenservice Klarna Bank AB (publ)Sveavägen 46, SE-111 34 StockholmReg no: SE556737-0431 Contactgegevens:s:www.klarna.com/be/35725591:792604


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform