Terug

Geen respons of feedback

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: KIA MOTORS BELGIUM

06/11/2017

Herstelling valt buiten garantie.Tijdens de maand Mei werd mijn wagen binnen gebracht bij garage Laenen te Geel, een erkende KIA verdeler, nadat er problemen waren met de koppeling (koppeling 3 —> 4).De herstelling hiervan nam ongeveer 3 weken in beslag. Blijkbaar waren er problemen om de nodige onderdelen ter plaatse te krijgen en is er van alles misgelopen. De juiste gang van zaken en wat er toen misgelopen is, is me tot op heden niet duidelijk. De huidige gang van zaken in acht nemende durf ik twijfelen aan de gegeven uitleg.De wagen wordt gebruikt als bedrijfswagen. We hebben toen zelf een oplossing dienen te zoeken om 3 weken zonder auto toch nog verplaatsingen kunnen te doen. We mogen ons al gelukkig prijzen dat de wagen terug beschikbaar kwam.Hetzelfde mankement duikt echter terug op amper enkele maanden later. We hebben de wagen terug afgeleverd op vrijdag 27 october bij garage Laenen met de vraag het probleem voor eens en altijd op te lossen. We spreken tevens af dat ik op donderdag terug contact opneem om een stand van zaken te hebben. Groot was mijn verbazing toen men mij gemeld heeft dat deze herstelling niet onder de garantie regeling valt. De reden ? De wagen is reeds ‘open’ geweest en een tweede herstelling kan dan niet onder garantie. Ik heb onmiddellijk gemeld dat dit onbegrijpelijk is. Immers dat is net de reden waarom de wagen gerepareerd werd bij een KIA hersteller toch ? In ieder geval wordt er mij verzocht om zelf met Kia contact op te nemen gezien de verdeler buiten deze beslissing staat (??!!). Er werd verwezen naar een website waar ik mijn grieven kon neer typen. Gezien ik toch graag persoonlijk contact prefereer zoek ik zelf het telefoonnummer van KIA op in een poging iemand met inzicht en kennis ter zake te spreken. Helaas echter, ik had beter kunnen weten : ik krijg iemand behulpzaam aan de lijn waar tegen ik mijn ganse uitleg doe. Op de achtergrond hoor ik typen en vermoed ik dat er een dossier aangelegd wordt. De persoon in kwestie beloofd om zonder dralen contact op de nemen met de garage en mij de dag nadien terug te contacteren.Gezien ik de dag nadien niets verneem neem ik zelf contact op met de garage. Mijn vrees werd bevestigd : “wij hebben niks vernomen van Kia”, waarop ik mij terug naar de klantendienst van KIA begeef.Terug doe ik de ganse uitleg en er wordt een dossier aangelegd. S avonds ontvang ik mail met daarin een dossiernummer. Dit was het laatste teken van leven van Kia. Ongeveer 10 x gebeld en het antwoord varieert van : 'men belt u terug' tot 'er is hier echt niemand meneer'. We zijn nu meer dan een week verder en zowel garage als KIA Belgium nemen geen contact met elkaar op. Niemand is bereikbaar voor een stand van zaken. Geen vervangwagen beschikbaar.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform