Terug

Geen recht op herroeping?!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. F.

Naar: INNO

15/02/2023

Beste, ik kocht net voor sluitingstijd 6 paar onderbroeken (voor 100 euro) in mijn gewoonlijke maat in de winkel in Hasselt. Niet gepast omdat ik haast had en ik altijd maat M heb. Ook niemand aanwezig op de afdeling van personeel. Dus betaal ik op het gelijkvloers.Bij thuiskomst voor het willen wassen van de onderbroeken, toch snel gepast over mijn eigen onderbroek met de tickets er nog aan. Zoals ik dat ook in de winkel zou doen. Blijkt dat ze veel te klein zijn. 3 dagen later terug naar de winkel (zo snel mogelijk). Waar ze zeggen dat ik geen recht heb op herroepingsrecht wegens hygiënische redenen. En dat dit vermeld staat op het kassaticket. Dan is het natuurlijk wel al te laat, dan heb ik al betaald! Geen melding gezien of meegekregen aan de kassa dat omruilen niet kan en/of de maat wel correct is. Is dit dan niet wettelijk verplicht?! En wel gemakkelijk zo!Verder krijg ik de opmerking dat er de mogelijkheid is om in de winkel te passen en dat er daardoor controle op is. Belachelijk, want de verkoopsters gaan niet mee in het pashokje en er was zoals ik eerder schreef niemand aanwezig ter controle. Als ik online bestel kan ik wel gewoon retourneren. Dus conclusie: we moeten met zijn allen online gaan shoppen en helpen zo mee aan het verdwijnen van de fysieke winkels en jobs dus uit de binnenstad. Een heel spijtige zaak! Ook jammer dat er zelfs geen enkele moeite van tegemoetkoming gedaan wordt, het gaat hier tenslotte niet om 5 euro. Dat is 100 euro weggegooid geld dus! En staat gelijk aan dat ik geen klant meer zal zijn bij Inno. Inno waar alleen de kleine letterkes na aankoop van belang zijn!Ik kijk uit naar jullie reactie!

Berichten (1)

INNO

Naar: S. F.

16/02/2023

Geachte Mevrouw Fortemps,Dank u voor uw e-mail.We bevestigen de ontvangst van uw klacht en het spijt ons als er een misverstand is geweest.Helaas voor onderbroeken (lingerie) is er geenherroepingsrecht wegens hygienische redenen. Dit is een regel die veel wordt toegepast in de lingerieverkoopsector.Om ons klanten te informeren is het duidelijk op het kassaticket vermeld. Gelieve in bijlage een voorbeeld van het INNO kassaticket.We zouden graag ook verduidelijken dat volgens de Belgische wet een consument die een goed in een winkel koopt, helaas niet over een herroepingsrecht beschikt (in tegenstelling tot een online aankoop: herroepingsrecht van 14 dagen), voor een aankoop zonder gebreken. De wet beschouwt immers elke verkoop als een overeenkomst (onmiddellijke overeenkomst tussen de verkoper en de koper) en verplicht de verkoper/winkel waar het goed door de consument is gekocht, derhalve niet om deze laatste terug te betalen (rechtstreeks of via een waardebon) of de omruiling van het goed voor een ander goed van dezelfde waarde toe te staan.Dit betekent dat wanneer een verkoper de mogelijkheid aanvaardt om een artikel te ruilen, of zelfs een tegoedbon te geven (ter waarde van het artikel) of de waarde van het artikel rechtstreeks aan de consument terug te betalen (bijvoorbeeld gedurende een op de kassabon vermelde periode), de verkoper dit alleen doet om commerciele redenen en niet omdat hij daartoe wettelijk verplicht is.Gelieve hierna een link naar het Centre Européen des consommateurs en Belgique te willen vinden, die deze informatie bevestigen s:www.cecbelgique.be/themes/achats-sur-place/achats-en-magasin/annuler-un-achat-en-magasin.We blijven graag beschikbaar voor bijkomende informatie dat u zou nodig hebben.Hoogachtend,Sophie CustinneLegal Counsel Data Protection OfficerJuriste d'entreprise (Company Lawyer)INNO s.a./n.v.Rue du Damier 26, 1000 BruxellesDambordstraat 26, 1000 Brusselwww.inno.beThis is an e-mail message from INNO s.a./n.v. The information contained in this communication is intended solely for use by the individual or entity to whom it is addressed. Use of this communication by others is prohibited. If the e-mail message was sent to you by mistake, please destroy it without reading, using, copying or disclosing its contents to any other person. We accept no liability for damage related to data and/or documents which are communicated by electronic mail.SAVE PAPER - THINK BEFORE YOU PRINT.be klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 15 février 2023 16:07À: Inno Info gma32_INFO@inno.beObjet: Klacht - Geen recht op herroeping?! - (CPTBE01728980-52)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform