Geen recht op basispakket 2 electriciteit en gas door Mega
Aard van probleem:
AndereKlacht
W. N.
Naar: Mega
Beste, Ik ben sinds 11/1/2023 klant bij Mega. De datum op mijn energieovername document is 20/12/2022. Op 6/1/2023 heb ik mijn contract aanvraag ingediend. Echter liet het effectief toekennen van het contract meer dan 5 weken op zich wachten (11/2/2023). Hierdoor kon mijn contract volgens Mega pas ingaan op 11/1/2023. En dus niet in december 2022. Hierdoor loop ik het Federale basispakket 2 mis, wat neer komt op een elektriciteitspremie van 183 euro en een gaspremie van 405 euro. Naar mijn inziens is het de verantwoordelijkheid van Mega dat ik geen contract kan voorleggen op 31/12/22 aangezien ik meer dan 5 weken heb moeten wachten op het contract. Dit na aanmaning van Fluvius en een extra mail en telefoons naar Mega. De vertrekkende klant was ook klant bij Mega.Sinds februari 2023 mail ik naar Mega ivm de energiepremie. Hierbij verwezen ze me door naar Fluvius en de FOD Economie. Daar verwezen ze me op hun beurt steeds door naar mijn energieleverancier. Op de vraag van Mega heb ik zelf alsnog de premie aanvraag gedaan bij de FOD Economie. Nu geeft Mega al 2x aan dat ik niet op de lijst van de FOD sta als rechthebbende van de premie en dus dat ze niks kunnen doen dan wachten.
Berichten (16)
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 27 okt 2023 08:33 CESTBeste,We hebben uw klacht goed ontvangen.Bij nazicht in het systeem kan ik zien dat de achterliggende dienst hier nog volop mee bezig is.Het probleem is dat er ook wordt gekeken naar de datum van inschrijving van een contract om de premie toe te staan.Wanneer wij hier een antwoord van ontvangen van het FOD wordt u hiervan op de hoogte gebracht.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9PLJ93-09253]
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 10 nov 2023 12:17 CETBeste,Om even terug te komen op deze zaak.Heeft u al een aanvraag gedaan bij het FOD over uw basispakket 2,Gelieve hun standpunt ook door te sturen naar ons.Wij hebben van hun nog een melding gekregen dat u in aanmerking zou komen om recht te hebben op het basispakket 2.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9PLJ93-09253]
W. N.
Naar: Mega
Beste, In de bijlage van de klacht kan u de bevestiging via mail vinden dat ik mijn aanvraag heb gedaan. U heeft een of geen melding gekregen dat ik aanmerking zou krijgen? Ik heb navraag gedaan bij de FOD, daar geven ze aan dat de startdatum van het energie contract dient aangepast te worden door jullie om recht te hebben op de premie. Met vriendelijke groet, Wannes Noens
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 13 nov 2023 12:28 CETBeste,We hebben je nieuwe opmerking over de klacht goed ontvangen.Ik geef aan onze achterliggende dienst door dat de FOD zegt dat je niet in aanmerking komt door de staratum van het contract. Ik update de aanvraag voor de compensatie van 588 euro dan ook met dit relaas en houd je verder op de hoogte van het verdere verloop.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[4X7YXL-5VR9L]
W. N.
Naar: Mega
Beste, Heeft u een update over het aanpassen van de startdatum? Ik hoor het graag.Met vriendelijke groet, Wannes Noens
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 11 dec 2023 09:55 CETBeste,Bedankt voor uw reactie.Ik zie dat de aanvraag naar onze achterliggende dienst die ik na ons laatste contact deed betreffende de compensatie hiervan nog hangende is (naar mijn vermoeden kan de situatie niet meer aangepast worden zodat het contract tijdig start en de vergoeding zo kan toegekend worden).Zonet heb ik hen aangespoord deze zo snel mogelijk te bekijken en voor te leggen aan de raad van bestuur (gezien de grootte van het bedrag moet deze ook hun goedkeuring hierover geven).Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[4X5XGJ-6EKPW]
W. N.
Naar: Mega
Beste, Weten jullie inmiddels meer? Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, Wannes Noens
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 8 jan 2024 12:35 CETBeste,Bedankt voor uw reactie.Onze achterliggende dienst gaf aan dat u hier sowieso zelf voor contact moet opnemen met de FOD. Zij moeten dit dan doorgeven aan onze diensten alvorens we het nodige mogen doen om dit in orde te brengen.Ik raad je aan met het dossiernummer dat de FOD u gaf toch contact op te nemen.Zonder goedkeuring van de FOD kunnen we immers een zeer hoge boete krijgen bij controle.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VDN9LX-MJ9WL]
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 9 jan 2024 11:15 CETBeste,Mijn excuses voor de eerdere reactie.Ik verwarde helaas uw dossier met een ander soortgelijk geval.Voor uw dossier heb ik helaas nog geen uitsluitsel van onze achterliggende dienst mogen ontvangen. Ik doe nogmaals navraag.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VDN9LX-MJ9WL]
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 10 jan 2024 13:04 CETBeste,Deze mail ter opvolging van dit dossier.Bij extra navraag vroeg onze achterliggende dienst dat u toch nogmaals contact opneemt met de FOD hierover, aangezien er nog soortgelijke gevallen zijn in verband met latere starata en zogenaamde Mystery Switches.Mocht het antwoord nog steeds hetzelfde zijn, kan ik dit opnieuw verder bekijken.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VDN9LX-MJ9WL]
W. N.
Naar: Mega
Beste,Wat dien ik hun dan te vragen? Aangezien hun antwoord is dat ik mijn startdatum van mijn contract moet laten aanpassen? Aangezien dit eigenlijk op 20 december had moeten ingaan? Met vriendelijke groet
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 16 jan 2024 14:04 CETBeste,Bedankt voor uw reactie.Ik vermoed dat ze bedoelen dat u kan aangeven dat wij hebben gezegd dat er nog veel gevallen zijn waarbij een foute staratum de reden is van het mislopen en dat we vernomen hebben dat deze nog geevalueerd worden. Dit zou voldoende info moeten zijn voor de FOD om u ofwel bij deze dossiers te voegen ofwel opniew te weigeren, waarna ik deze feedback zal doorgeven aan onze achterliggende dienst.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9X0953-0XR1L]
W. N.
Naar: Mega
Beste, Op 22/12/23 gaf de FOD aan dat de maatregelen zijn afgesloten en dat de premie niet langer is toegekend. Wat verwachten jullie dat ik nu doe? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Wannes Noens
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 14 feb 2024 16:55 CETBeste,Bedankt voor uw reactie.Ik heb de aanvraag tot compensatie ingediend bij onze achterliggende dienst, in de hoop dat deze goedgekeurd wordt. Het kan een tijdje duren vooraleer ik hier reactie op krijg, maar de aanvraag op zich is gelanceerd.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons * * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[9X20G0-PLZKR]
W. N.
Naar: Mega
Beste, Bedankt voor uw reactie. Enig idee wanneer u ongeveer meer zou weten? Of wanneer ik best opnieuw contact opneem voor een update? Met vriendelijke groet, Wannes Noens
Mega
Naar: W. N.
- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 27 feb 2024 14:48 CETBeste,Bedankt voor je reactie.Dit is moeilijk te zeggen. Dergelijke aanvragen worden heel verregaand geanalyseerd en er zijn er wel wat op dit moment. Ik kan dus helaas niet meteen een termijn meegeven. Ik kan wel bevestigen dat je ofwel een voorstel ontvangt na analyse, of dat er contact opgenomen wordt om te kaderen waarom het voorstel niet gedaan wordt.Hoe dan ook hoor je meteen na behandeling van de aanvraag wat het verdict is en waarom.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,TimKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons * * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[VDZE9W-N9ZN5]
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten