Beste, Ik ben het slachtoffer geworden van phishing op 5 december 2023 's avonds. Ik zette een tas online op Facebook marktplaats en werd gephisht. Er werd 2280€ van mijn bankrekening gehaald. Ik belde onmiddellijk mijn bank, Argenta en de persoon vertelde me dat ik naar de politie moest gaan om aangifte te doen. Daarna moet ik het politierapport aan de bank geven die het zal afhandelen. De volgende ochtend op 6 december ben ik direct naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. Op 8 december ben ik naar het kantoor van Argenta in Sint-Amands gegaan en heb ik het politierapport, screenshots van berichten, bankafschrijving enz. overhandigd. Ze stuurden alle documentatie naar hun phishingafdeling en sinds 8 december hoorde ik niets meer. Ik ging opnieuw naar het bankkantoor en zij zeiden dat ze de phishing-afdeling zouden bellen en het mij zouden laten weten. Ik kreeg alleen te horen dat zij ook geen details over de zaak ontvangen en dat de zaak nog loopt. Ik heb verschillende e-mailherinneringen gestuurd (in het begin ontving ik een automatisch bericht van het systeem), meerdere keren gebeld maar zonder enig succes. Ze vertelden mij aan de telefoon dat Argenta dezelfde week contact met mij opneemt, maar dat is nooit gebeurd. Eén persoon aan de telefoon vertelde mij dat een phishingzaak maximaal 3 maanden duurt. Op de e-mails heb ik geen antwoord ontvangen. Mijn zaak is bijna 6 maanden oud. Ik ben geschokt hoe cliënten door Argenta worden behandeld