Mevrouw, Mijnheer,Maandag, 13 februari 2023 ontving ik de aanrekening februari 2023, opgesteld op 2 februari 2023. Totaal te betalen: 59,57 euro. Daarvan mobiele diensten februari 2,5197 euro, voor mijn GSM, 0497736853, en 0,00 euro voor beide GSM’s van mijn overleden echtgenote. En 50 euro: 20 euro voor twee herinneringskosten en 30 euro voor de heractiveringskost van drie GSM’s. Maar die 50 euro lijken mij zeer onterecht.1) Nog nooit heb ik verzuimd tijdig te betalen. De betalingen verlopen overigens steeds via domiciliëring.2) Op 10 november 2022 is mijn echtgenote overleden. Daardoor werden al onze rekeningen geblokkeerd en een leefloonrekening voor mezelf gecreëerd. Dat was echter niet de rekening waar de meeste van onze domiciliëringen op stonden. Resultaat: van een reeks instanties, organisaties en providers ontvang ik het bericht dat de bank de betaling weigert, maar ze voegen daarbij een betaaluitnodiging toe om eigenhandig de betaling uit te voeren. Echter niet zo bij BASE/ Telenet Group NV...3) Volgens uw aanrekening februari 2023 is er een herinneringskost voor 3/01 en 11/01. Het eerste bericht dat ik ontving dateert echter pas van 17/01. Daaruit blijkt dat er al ergens een bericht moet geweest zijn, maar dat heeft mij dan niet bereikt. 4) Na mislukte pogingen om op 17 en 18 februari 2023 de klantendienst van Base te bereiken, heb ik op donderdag19 januari de gevraagde som (29,76 euro) naar Telenet Group NV overgeschreven, de bestemmeling van betreffende domiciliëring die ik na enig opzoekingswerk vond.5) Na heel wat pogingen op 23 januari 2023 om bovenstaande betaling te signaleren bij de klantendienst van Base, kon ik op 24 januari eindelijk iemand van Base op de klantendienst spreken om uit te leggen hoe ik betaald had. En precies op die vierentwintigste, kort na acht uur, bleken de drie GSMs afgesloten. Merkwaardig toch?Mijn concrete vragen:– Waar vind ik die eerste herinneringsmail? Alvast niet in mijn berichten.– Waarom is het zo moeilijk om de klantendienst van Base te bereiken, en vooral om een bericht door te sturen? Het lijkt wel een vicieuze cirkel.– Wanneer heeft Telenet Group NV dan wel mijn betaling van 19 januari ontvangen?Op mijn factuur van 2 maart 2023 is er een correctie van 20 euro voor de periode 13/2 . Ik vermoed dat het gaat om de herinneringsmails (die ik dus niet ontving) in januari. Eén keer kon ik na veel pogingen een medewerker spreken, die mij niet kon uitleggen waarop die teruggave sloeg. Ik reken erop dat Base rekening houdt met mijn (betaal)staat van dienst en met mijn concrete toenmalige situatie (mijn domiciliëringen werken al geruime tijd opnieuw), en met al mijn pogingen om zelf de betalingen zo snel mogelijk in orde te brengen en jullie daarvan op de hoogte te stellen. Het is een een onaanzienlijke som, maar vooral een grote ontgoocheling en wantrouwen in het bedrijf Base. Kortom, alleen met de volledige terugbetaling van de 30 euro voor de herindienststelling van 3 GSMs kan ik vrede nemen. (Ik ga ervan uit dat de boete voor de extra berichten terugbetaald zijn met die onverklaarde storting van 20 euro.)Met vriendelijke groeten,