Terug

geen reactie op klachten bij Base

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. F.

Naar: BASE

07/02/2024

Mevrouw, Mijnheer,Maandag, 13 februari 2023 ontving ik de aanrekening februari 2023, opgesteld op 2 februari 2023. Totaal te betalen: 59,57 euro. Daarvan mobiele diensten februari 2,5197 euro, voor mijn GSM, 0497736853, en 0,00 euro voor beide GSM’s van mijn overleden echtgenote. En 50 euro: 20 euro voor twee herinneringskosten en 30 euro voor de heractiveringskost van drie GSM’s. Maar die 50 euro lijken mij zeer onterecht.1) Nog nooit heb ik verzuimd tijdig te betalen. De betalingen verlopen overigens steeds via domiciliëring.2) Op 10 november 2022 is mijn echtgenote overleden. Daardoor werden al onze rekeningen geblokkeerd en een leefloonrekening voor mezelf gecreëerd. Dat was echter niet de rekening waar de meeste van onze domiciliëringen op stonden. Resultaat: van een reeks instanties, organisaties en providers ontvang ik het bericht dat de bank de betaling weigert, maar ze voegen daarbij een betaaluitnodiging toe om eigenhandig de betaling uit te voeren. Echter niet zo bij BASE/ Telenet Group NV...3) Volgens uw aanrekening februari 2023 is er een herinneringskost voor 3/01 en 11/01. Het eerste bericht dat ik ontving dateert echter pas van 17/01. Daaruit blijkt dat er al ergens een bericht moet geweest zijn, maar dat heeft mij dan niet bereikt. 4) Na mislukte pogingen om op 17 en 18 februari 2023 de klantendienst van Base te bereiken, heb ik op donderdag19 januari de gevraagde som (29,76 euro) naar Telenet Group NV overgeschreven, de bestemmeling van betreffende domiciliëring die ik na enig opzoekingswerk vond.5) Na heel wat pogingen op 23 januari 2023 om bovenstaande betaling te signaleren bij de klantendienst van Base, kon ik op 24 januari eindelijk iemand van Base op de klantendienst spreken om uit te leggen hoe ik betaald had. En precies op die vierentwintigste, kort na acht uur, bleken de drie GSMs afgesloten. Merkwaardig toch?Mijn concrete vragen:– Waar vind ik die eerste herinneringsmail? Alvast niet in mijn berichten.– Waarom is het zo moeilijk om de klantendienst van Base te bereiken, en vooral om een bericht door te sturen? Het lijkt wel een vicieuze cirkel.– Wanneer heeft Telenet Group NV dan wel mijn betaling van 19 januari ontvangen?Op mijn factuur van 2 maart 2023 is er een correctie van 20 euro voor de periode 13/2 . Ik vermoed dat het gaat om de herinneringsmails (die ik dus niet ontving) in januari. Eén keer kon ik na veel pogingen een medewerker spreken, die mij niet kon uitleggen waarop die teruggave sloeg. Ik reken erop dat Base rekening houdt met mijn (betaal)staat van dienst en met mijn concrete toenmalige situatie (mijn domiciliëringen werken al geruime tijd opnieuw), en met al mijn pogingen om zelf de betalingen zo snel mogelijk in orde te brengen en jullie daarvan op de hoogte te stellen. Het is een een onaanzienlijke som, maar vooral een grote ontgoocheling en wantrouwen in het bedrijf Base. Kortom, alleen met de volledige terugbetaling van de 30 euro voor de herindienststelling van 3 GSMs kan ik vrede nemen. (Ik ga ervan uit dat de boete voor de extra berichten terugbetaald zijn met die onverklaarde storting van 20 euro.)Met vriendelijke groeten,

Berichten (1)

BASE

Naar: A. F.

12/02/2024

Beste,Wij bevestigen de ontvangst van deze klacht.We zullen de klant informeren en dit dossier sluiten.Met vriendelijke groeten,AngelikaBASE SupportConfidential - Limited ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform