Terug

Geen pakjes aan de deur !

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: bpost

17/01/2020

Beste,Ik bestel vaak pakjes en die worden allen snel geleverd. De koerier belt aan, levert het pakje of laat het na bij de buren.Bij Bpost loopt dit telkenmale anders.De postbode brengt het pakje en dit gaat keer op keer als volgt:  hij stopt, stapt uit of opent het raam van zijn wagentje, plaatst de gewone post in mijn bus samen met een briefje waarin staat dat hij aangebeld heeft, dat er niemand thuis was enz. enz.  Vervolgens gaat hij er gierende banden vandoor.  Als ik de kans heb ren ik naar buiten om  hem staande te houden maar dat is me slechts 1 maal gelukt, en zelfs toen kreeg ik mijn pakje niet overhandigd omdat hij het briefje reeds in mijn bus gestoken had. Procedures moeten gevolgd worden bij de Post. Eens het briefje in de bus wordt er niets meer afgegeven.  Ik mocht het wel even bekijken, bijna betasten maar toen ging de schuifdeur van zijn bestelwagentje onvermijdelijk dicht. Het daaropvolgende gesprek tart alle verbeelding:ik: waarom heb je niet aangebeld?postbode ik dacht dat je niet thuis wasik: maar ik ben wel thuispostbode: ik vermoedde het al want je auto staat op de opritEen clown zou het niet kunnen bedenken ... .Dan moet je een dag wachten en -in mijn geval- 20 km rond rijden om het pakje op te halen.Mijn postman (of zijn het er verschillende?) weigert keer op keer om aan te bellen in een poging het pakje af te leveren.  Het bonnetje dat hij meteen in de bus steekt is wat mij betreft gewoon valsheid in geschrifte want het stemt niet overeen met de waarheid.Conclusie:  de pakjesdienst van de post levert niet aan huis, ze brengen het pakje tot enkele meters van je voordeur, droppen een briefje in je bus en laten je de volgende dag (als je al verlof kan nemen) hun werk uitvoeren door naar het kantoor te rijden.De bediende in het postkantoor is de vriendelijkheid zelve en is het zelf ook kotsbeu om steeds diezelfde klacht te aanhoren. Zij heeft mij gesmeekt om klacht in te dienen.Eén keer ben ik zo brutaal geweest om gebruik te maken van mijn recht op een 2e aanbieding.  Dit is niet goed gekomen: dit pakje heb ik nooit ontvangen, het is -dixit de postbediende- 'verloren gegaan in het systeem'.  Toen ben ik verhaal gaan halen in het postkantoor en enkele bedienden hebben toen vele computerschermen uitgevlooid naar waar mijn pakje nu precies in het systeem verloren gegaan is.  Toen de kantoorverantwoordelijke vernam dat dit gebeurde na een verzoek tot 2e aanbieding werd de zoekactie prompt stopgezet.  Dat is uw eigen fout zij de dame streng, als je een tweede aanbieding vraagt gaan de pakjes verloren in het systeem, dat moet je vooral niet doen.  Kafka? Fawlty Towers? Neen, gewoon Bpost.Dank om mij het forum te bieden om klacht in te dienen.Bij de dienst klachten van de post is het immers onmogelijk om een klacht in te dienen.  De telefoon is een onrechtstreekse maar slimme methode om de omzet van Proximus (is er enige verbondenheid?) te sponsoren en wie het webklachtenformulier gebruikt komt via een loop steeds terug op het startscherm.  Ze krijgen weinig klachten bij de post, dat is vast een prima bedrijf !PS: na mijn eerdere ervaringen met Bpost heb ik mijn aandelen in dit bedrijf verkocht.  Diverse beursgoeroe's hadden nochtans getipt dat de aandelen van de post misschien een gouden beleggingskans zouden kunnen zijn.  Persoonlijk dacht ik dat een bedrijf dat gerund wordt door clowns het mogelijk niet zo goed zou doen op de beurs en je raad nooit wie gelijk gekregen heeft ... .Dank om onze zorgen ten harte te nemen.

Berichten (1)

bpost

Naar: E. V.

28/01/2020

Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/site/nl/contacteer-ons.Met vriendelijke groeten,Klara C.bpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-ARURH7Z]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform