Beste, Sinds enige tijd hebben we een 4K ontvanger (UHD) en we hebben het Basic Plus abonnement bij TV-Vlaanderen. Normaal gezien zouden we de zenders Love Nature 4K en MyZen tv 4K moeten kunnen ontvangen.Dit lukt niet, en daarvoor heb ik een mail gestuurd naar TV-Vlaanderen.We kregen dit als antwoordBeste Mevrouw V., Dank je voor je bericht. Bij navraag bij de technische dienst blijkt dat de zenders Love Nature 4K en MyZen tv 4K enkel beschikbaar zijn voor tv via eenCI-module. Je kan wel Love Nature en MyZen tv bekijken via Live tv. Mocht je hierover nog vragen of opmerkingen hebben, kan je ons altijd bereiken op het nummer 02/790 27 90. Dit kan elke dag tussen 09.00 en 19.00 en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00. Vriendelijke groeten Mxxx Klantendienst TV VLAANDEREN Hierop hebben we deze mail terug gestuurdBeste Mxxx,Dat is eigenlijk nogal straf, jullie (’t is niet persoonlijk naar jou toe Mxxx) maar jullie veranderen de spelregels maar als het jullie goed uitkomt.We hebben het duurste abonnement , Basic Plus, en in de zenderlijst staat dat MyZen TV 4k en Love Nature 4K te bekijken zijn vanaf abonnement Basic en hoger.Er zijn geen andere voorwaarden aan gekoppeld. Zoals jullie het nu voorstellen zou ik nog verplicht worden om een TV Vlaanderen CI module aan te schaffen om deze zenders te kunnen bekijken.Dit is een voorwaarde die tegen het contract ingaat.In ons contract met TV Vlaanderen punt 14 staat er enkel vermeld dat de smartcard kan worden vervangen voor technische evoluties. En de maximum kost is dan 15€.14. Per Abonnement wordt slechts één smartcard door TV VLAANDEREN geautoriseerd(en indien nodig ter beschikking gesteld) voor ontvangst van detelevisieprogramma’s en/of programmapakketten. De smartcard en overigetoebehoren, alsmede het daarvan gemaakte gebruik, zijn voor rekening enrisico van de Abonnee. Ingeval van verlies, vermissing, diefstal, beschadiging,of defect van de smartcard kan de Abonnee tegen vervangingskostenen, indien mogelijk, tegen inlevering van de oude smartcard bij de dealer eennieuwe smartcard verkrijgen. Verlies, diefstal, beschadiging of defect vande smartcard, alsmede alle andere storingen en onderbrekingen van de ontvangstvan de televisieprogramma’s zullen door de Abonnee per omgaandeaan TV VLAANDEREN worden gemeld. Indien een defect aan de smartcard iste wijten aan een fabrieksfout, dan zal de defecte smartcard door TV VLAANDERENkosteloos worden vervangen voor een nieuwe. Als de smartcard dientte worden vervangen omdat het technisch nodig is in het kader van de evoluerendetechnologie, stemt de Abonnee er mee in om een redelijk deel in dekosten te dragen van de vervanging. Als redelijk wordt beschouwd een kaartwisselmaximaal 1 x per 5 jaar met een maximum kost van 15 euro per kaart.Jullie willen ons nu een CI+ module opdringen van 79€. Dit is eigenlijk een Smart Card, want die zit daar ineens in ingebouwd. Dit is duidelijk niet volgens het contract.Wat ik wil is dat jullie Love Nature 4K en MyZen tv 4K beschikbaar maakt voor ons, de gebruiker met een gewone Smart Card.De reden waarom we jaren geleden met TV Vlaanderen in zee zijn gegaan is o.a. de vrije keuze van ontvanger (decoder). Enkele weken geleden ging onze ontvanger (Xtrend) kapot. We hebben dus nu een nieuwe gekocht ( VU+ Duo 4K se), deze heeft dus de mogelijkheid om 4K uitzendingen mee te ontvangen. Nu blijkt dat TV Vlaanderen daar nog eens een extra voorwaarde aan koppelt. Terwijl dit nergens vermeld wordt op de website, en dit is trouwens ook tegen het contract.Ik laat het hier niet bij, want ik ga dit ook doorgeven aan Test Aankoop.Groetjes,D.V.Dus tot hier is alles duidelijk TV-Vlaanderen gaat hier duidelijk in de fout en houden zich niet aan het contract.Groetjes,D.V.