Terug

geen omruiling mogelijk tegen een product naar keuze

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Cool blue

05/10/2023

Eind mei 2022 bestelde ik een (tweedekans) laptop lenovo ideapad flex 5 met QWERTY-toetsenbord. Het scherm flikkerde/leek zich steeds scherp te moeten stellen vooral in Outlook en Excel. Het was een razend drukke periode op werk, dus pas in december ben ik met de laptop naar de winkel gegaan na telefonisch contact met de klantendienst. Ze hebben een 2e grafische kaart verwijderd die op mijn laptop was geinstalleerd. Dat zou het probleem veroorzaakt kunnen hebben. Helaas. Daarna is de laptop nog 3 x teruggestuurd geweest vanwege hetzelfde probleem en erger (volledig wegvallen scherm en spontane barst in mijn scherm). Laptop is dus al 4 x volledig opnieuw geinstalleerd geweest en ik ben deze al 3 x 4 weken mijn laptop kwijtgeweest. Niet zo handig als het om je zakelijke laptop gaat. Gelukkig doet mijn ouder laptop het nog altijd (maar wel bijzonder traag). Niet zo prettig als je regelmatig met programma's als Photoshop en SketchUp werkt.Ook de laatste reparatie heeft blijkbaar niets uitgehaald. Na melding daarvan gemaakt te hebben kreeg ik een email dat ik mijn laptop voor reparatie kon aanbieden. Mijn gedachte: nee! Echt niet NOG een keer!!Vervolgens kreeg ik een email dat 3 x genoeg was en dat ik zogezegd 'recht' op een nieuwe laptop. Hoe dat in z'n werk gaat werd verder niet uitgelegd, pas nadat ik daarom gevraagd had.Na het bekijken van het huidige Coolblue aanbod met QWERTY-toetsenbord (3 laptops) stelde ik de vraag of ik eventueel met mijn tegoed bij Coolblue in Nederland mag bestellen, waar de keus (uiteraard) veel ruimer is. Antwoord van coolblue: in Belgie werken we met AZERTY-toetsenborden, dus nee bestellen in NL kan niet. Het heeft iets te maken met 2 verschillende entiteiten, maar dat is niet mijn probleem. Wat ik heel graag wil is een nieuwe laptop van mijn keuze kunnen bestellen. Danwel mijn volledige aankoop bedrag teruggestort krijgen zodat ik alsnog, een laptop kan kiezen met de gewenste specificaties.Ik koop in ieder geval nooit meer een tweedekans artikel, alhoewel ik dat in eerste instantie wel een heel goed alternatief vind.Ik ben hier totaal niet blij mee, voel mij absoluut geen 'klant is koning' en mijn 'glimlach' is ver te zoeken.

Berichten (7)

Cool blue

Naar: A. V.

05/10/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: A. V.

09/10/2023

Beste Annelies,Bedankt voor jouw bericht. Wij begrijpen dat je niet tevreden bent over de meerdere reparaties en dat je nog steeds jouw tweedekans Lenovo IdeaPad Flex 5 15IIL05 81X30039MH niet kan gebruiken. Je had graag een laptop van de Nederlandse website in de plaats. Wij kijken graag met je mee naar een oplossing.Het klopt dat wij geen producten van de Nederlandse site in Belgie kunnen verkopen en omgekeerd. Producten die besteld worden in Nederland, kunnen ook enkel in Nederland geleverd worden. Wij zouden er dus niet voor kunnen zorgen dat een product op de Nederlandse website op een adres of winkel in belgie geleverd wordt.Als je echter de mogelijkheid hebt om de gewenste laptop in een winkel in Nederland op te halen, dan kunnen we eventueel kijken of het alsnog geregeld kan worden. Dit is echter geen zekerheid die ik je kan bieden en kan pas bevestigd worden wanneer het eventuele shoptegoed vrij komt in ons systeem. Hou er ook rekening mee dat de garantie dan ook via Nederland loopt. In geval van retour voor omruiling, terugbetaling of reparatie, moet de laptop ook in Nederland worden binnengebracht.Vooraleer wij het bovenstaande kunnen overwegen, moeten wij eerst een nieuwe retour aanmelden, zodat je de tweedekans Lenovo IdeaPad Flex 5 15IIL05 81X30039MH alvast naar ons kan terugsturen. Zoals aangegeven, heb je na 3 mislukte reparaties recht op een alternatieve oplossing. Je zou dus een shoptegoed kunnen krijgen naargelang de vaststellingen van onze retourenafdeling.Ik heb alvast een nieuwe retourmelding voor je aangemaakt en de verzendlabel naar je opgestuurd. Ik duim alvast met je mee voor een goede afloop van jouw dossier.Ik hoop jou hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.Met vriendelijke groet,Christof van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlach.Coolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On October 5, 2023, 7:21 :PM GMT+2 klantenservice@coolblue.be

A. V.

Naar: Cool blue

17/10/2023

Ik begrijp niet goed waarom ik mijn laptop eerst retour moet zenden vooraleer ik zekerheid kan krijgen om via coolblue NL een laptop aan te schaffen. Ik had graag eerst zekerheid hierover, aangezien ik dan straks (weer) een tijd zonder laptop kom te ziten. Inmiddels is het aanbod op de Belgische website gedaald naar keuze uit 2 laptops. Het gaat om een zakelijke laptop ik verwacht een definitieve oplossing. En geen misschien wellicht eventueel. Dat geeft te veel onzekerheid.

Cool blue

Naar: A. V.

17/10/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

A. V.

Naar: Cool blue

20/10/2023

Ik heb inmiddel seen laptop uitgekozen: https://www.coolblue.nl/product/933451/lenovo-yoga-7-oled-14arp8-82ym0076mh.htmlGraag krijg ik zsm bevestiging dat ik deze laptop kan aanschaffen met het tegoed van mijn huidige laptop.

Cool blue

Naar: A. V.

20/10/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: A. V.

21/10/2023

Beste Annelies,Ik begrijp dat je zekerheid wil over deze retour. Helaas kunnen we die niet geven, omdat het gaat om een zaak buiten procedure om. Als een toestel buiten de gewoonlijke weg besteld wordt, kunnen er onvoorziene zaken mislopen. We kunnen in elk geval voor de zekere oplossing gaan, in de vorm van een terugbetaling wanneer het toestel bij ons terug is. Dan storten we het geld terug op de rekening waarmee destijds betaald werd.Het spijt me voor het ongemak en als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.'”Met vriendelijke groet,Pieter van Coolblue Backoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00--- original message ---On October 20, 2023 at 10:09 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform