Terug

Geen levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. J.

Naar: GLS Belgium NV/SA

16/09/2023

Ik krijg weer (in juli een soortgelijk voorval gehad) een melding dat een pakje (waar geen handtekening voor nodig is) niet geleverd kon worden omdat wij niet thuis waren. Wanneer ik 's avonds thuis kom zie ik wel dat jullie chauffeur onze pakjesbrievenbus heeft gebruikt, maar niet voor ons pakje, maar voor een groter pakje van de buren in te steken. Nu moeten wij een manier vinden om 2 dorpen verder te geraken (zonder auto), want daar is het dichtstbijzijnde parcelshop waar ons pakje naartoe is.Later op de avond komt de buurvrouw haar pakje halen, zij had een melding gekregen dat haar pakje bij de buren was geleverd.Wij hebben geïnvesteerd in een pakjesbrievenbus zodat we altijd onze pakjes kunnen ontvangen, niet de buren hun zendingen en dan niet die van van ons.Dit werd ook al via jullie contactformulier gemeldt, maar dit is nog niet behandeld. (Ik zag ook dat ik in juli jullie gecontacteerd had, maar ook deze melding is nog niet behandeld.)

Berichten (3)

GLS Belgium NV/SA

Naar: T. J.

18/09/2023

BesteOnze excuses voor het ongemak.Tijdens uw afwezigheid is uw pakket daadwerkelijk afgeleverd bij de parcel shop die in uw zending is aangegeven.Dat U het pakket van uw buur heeft ontvangen, is een fout van onze chauffeur en er wordt intern een klacht bij hem geregistreerd.In werkelijkheid volgens '‹'‹onze bezorgvoorwaarden mogen onze chauffeurs proberen een pakket af te leveren bij directe buren wanneer een ontvanger afwezig is, maar wel leveren en laten tekenen - zeker niet afzetten, tenzij dit de instructies van de betreffende ontvanger is natuurlijk !Met betrekking tot uw zending waren de ontvangen instructies bedoeld om bij afwezigheid af te leveren bij de PSH, maar we hebben geen toestemming gekregen voor levering zonder handtekening. Reden waarom de chauffeur het daar heeft afgeleverd.Als U in de toekomst de voorkeur geeft aan bezorging via een pakketafgifte zonder handtekening voor het geval U afwezig bent wanneer de chauffeur komt, kunt U de instructies via MYGLS wijzigen en een "veilige" plaats opgeven waar de chauffeur uw pakket zonder handtekening kan afleveren..MvgChristine

T. J.

Naar: GLS Belgium NV/SA

18/09/2023

Wij kunnen bij zendingen die via jullie komen, nooit een alternatief geven, dus ook geen veilige plaats (al zou je denken dat een pakjesbrievenbus toch wel veilig is). Het pakje dat we nu via jullie verwacht hadden, is gewoon af te leveren en er is geen handtekening voor ontvangst nodig. Onze pakjesbrievenbus is hier dus ideaal voor. NIET de parcelshop enkele dorpen verder.Dit is nu de tweede zending van deze leverancier die via jullie loopt en elke keer gaat het fout.

GLS Belgium NV/SA

Naar: T. J.

19/09/2023

BesteIk stel voor dat U in de toekomst de leveringsvoorwaarden via MYGLS wijzigt wanneer u de meldingsmail ontvangt dat uw pakket door onze diensten wordt afgeleverd.Het ideaal zou natuurlijk zijn om het via uw afzender te laten aanpassen, maar ik weet niet zeker of dit mogelijk is.Anderzijds bieden wij U via MYGLS de mogelijkheid om bij uw afwezigheid een bezorging in uw brievenbus aan te vragen.De chauffeur zal uw verzoek graag respecteren, aangezien hij al ter plaatse is.Nogmaals onze oprechte excuses voor deze ongemakken.MvgChristine


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform