Titel van de klacht:
Tweedelige bestelling verdwenen, herlevering blijft eveneens uit – klantenservice Bol.com reageert formalistisch en ontwijkend
Inhoud van de klacht:
Op 14 april 2025 plaatste ik bij Bol.com een bestelling van twee producten:
24 x 20cl Fever-Tree Indian Tonic Water
24 x 20cl Fever-Tree Mediterranean Tonic Water
Bijhorende bestelnummers:
A0004WK3FH (Indian Tonic Water) – geannuleerd wegens vermiste zending
A0004WMX7P (Mediterranean Tonic Water) – eveneens geannuleerd
A00050FMJC – herlevering van de Indian Tonic Water, opnieuw niet geleverd
Na uitblijven van de oorspronkelijke levering bleek via Bpost dat de zending spoorloos verdwenen was. Bol.com stelde een herlevering van de eerste soort voor; de tweede werd geannuleerd wegens “niet meer voorradig”.
De nieuwe levering werd bevestigd voor 18 april, maar bleef opnieuw uit. Nadien werd de leverdatum verschoven naar 21 april, zonder enige track & trace of verduidelijking.
Op 19 april nam ik contact op via de chat. De medewerker reageerde formalistisch en afwimpelend. Ondanks het feit dat ik intussen al te maken had met twee niet-geleverde zendingen, werd het probleem gebagatelliseerd (“komt goed”), zonder enige actie, erkenning of opvolging. Het gesprek werd voortijdig afgesloten. Screenshots van dit gesprek zijn beschikbaar.
Bol.com biedt ook geen toegankelijke klachtenprocedure aan die een escalatie toelaat. Als klant blijf ik totaal in de kou staan.
Mijn verwachtingen:
Een onmiddellijke en sluitende oplossing: correcte nalevering of terugbetaling
Een duidelijke verklaring over de herhaalde fouten
Een gepaste compensatie voor het herhaald ongemak.