Beste,Ik kocht op Vinted op 26/12/2021 een wollen truitje van het merk in een maat S. Ik heb zelf een gelijkaardig truitje van hetzelfde merk in de maat XS. Ik ben dus zeker van de maat. De aankoop kost me 5€ voor het truitje en 3,83 voor de verzendingskosten. Wanneer ik het truitje toegezonden krijg, blijkt dit helemaal gekrompen (maar half zo groot als normaal, eerder maat 5 jaar). Je ziet dit duidelijk aan zowel de maat als de textuur. Ik bezorg hiervan verschillende foto's en bewijsstukken aan Vinted en aan de verkoper. De verkoper blijft beweren dat er niks mis is met het truitje. De oplossing die door verkoper en Vinted wordt voorgesteld is dat ik het artikel terugzend en de retourkosten voor mijn rekening neem. De retourkosten bedragen echter 5,10. Dus meer dan de aankoop van het truitje. Ik ga niet akkoord en vraag dat de verkoper de retourkosten voor haar rekening neem of dat de transactie blijvend opgeschort wordt. Op deze vraag wordt niet ingegaan. Ik besluit uiteindelijk om het truitje toch terug te zenden. Ik kies hiervoor het pick-up point dat Mondial Relay voorsteld op basis van het adres dat de verkoper doorgaf. Zoals gevraagd bezorg ik ook alle bewijsstukken & track& trace code aan de verkoper en Vinted. Waarop Vinted me laat weten dat ze me het bedrag pas zullen terugbetalen zodra de verkoper het pakje ophaalt. Echter de verkoper liet me weten dat ze het pick up point niet kent. Ik ervaar dat als koper geen enkele bescherming geniet. Wanneer een verkoper bewust een kapot item verkoopt, vind ik het raar dat ik moet opdraaien voor de retourkosten. Bovendien blijkt nu dat de verkoper gewoon de retour niet kan ophalen. Ik betaal nochtans een bijdrage aan kopersbescherming?