Terug

Geen jaarafrekening elektriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: Eneco

13/10/2023

Beste,Mijn meteropname van gas en elektriciteit bij Eneco vindt steeds plaats op datum van 30 juni. Op 27 juli 2023 ontving ik dan ook de jaarafrekening. Tot mijn verbazing betreft het hier enkel de afrekening voor het aardgasverbruik en niet van het elektriciteitsverbruik. Na diverse telefonische contacten alsook via e-mail mocht ik deze na 4 maanden nog steeds niet ontvangen. Er wordt mij door medewerkers gezegd dat de meterstand door jullie wel correct werd ontvangen, maar dat om een schijnbaar onverklaarbare reden geen eindfactuur wordt opgemaakt. Hierdoor kan ik mijn energieverbruik niet meer opvolgen, meterstanden kunnen niet ingegeven worden en voorschotfacturen niet aangepast. Ook door uw medewerkers kunnen de voorschotbedragen niet worden aangepast, blijkt uit meerdere telefonische contacten. In deze onzekere tijden van energieprijzen die alle kanten uit kunnen gaan, lijkt me dit toch op zijn zachtst gezegd geen ideale situatie. Het hele verhaal begint zeer frustrerend te worden, temeer daar er bij telefonisch contact steeds holle en loze beloften worden gedaan. Ik wens dan ook zo snel mogelijk een jaarfactuur te ontvangen, hetgeen mij niet meer dan correct lijkt. Met vriendelijke, doch zeer ontevreden groet.Kelly Van den Wildenberg

Berichten (3)

Eneco

Naar: K. V.

30/10/2023

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.We hebben de status van je afrekening nagevraagd bij onze specialisten. Momenteel hebben we nog geen feedback ontvangen. We blijven dit opvolgen voor je. Eenmaal we meer weten, laten we je dit onmiddellijk weten.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.

K. V.

Naar: Eneco

28/11/2023

Beste,Een maand geleden ontving ik van jullie diensten het antwoord dat de status van de afrekening zou worden nagevraagd.Zoals verwacht, heb ik tot op heden niets meer van jullie mogen vernemen.Ik kan mijn voorschotbedragen niet opvolgen door het ingeven van mijn meterstanden, noch kan ik de voorschotbedragen aanpassen.Al vijf maanden wacht ik inmiddels op de afrekening van mijn elektriciteitsfactuur, ondanks al mijn pogingen via telefoon, e-mail en via Testaankoop.De meterstand op 01/07/2023 (datum van jaaropname) staat wel ingevuld in de MyEneco-toepassing dus hieraan kan het niet liggen. Jullie beschikken duidelijk wel over de juiste gegevens, waarom kan er dan geen factuur opgesteld worden?Ik kan hier echt niet langer begrip voor opbrengen.Volgt er binnen 10 dagen geen jaarafrekening, zie ik mij genoodzaakt naar een andere energieleverancier over te stappen.Met vriendelijke, doch zeer ontevreden groet.Kelly Van den Wildenberg

Eneco

Naar: K. V.

13/12/2023

Beste,Bedankt voor je antwoord!We hebben de meterstanden inderdaad ontvangen intussen. Onze facturatieafdeling werkt aan de afrekening. Ik blijf dit opvolgen voor je.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform