Terug

GEEN INTERNET SEDERT JUNI 2023, VEEL BELOFTES VOOR EEN FIBER AANSLUITING

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. M.

Naar: Proximus

20/01/2024

BesteSedert juni 2023 weigerde Proximus een herstelling van onze oude koperen aansluiting, wegens niet meer commercieel. Na heel wat discussie, tussenkomst van Testaankoop kwam er wat beweging.Wij waren hoopvol dat onze wens voor een eigen fibernet aansluiting zou gerealiseerd worden in het najaar 2023, hebben Proximus van pure ellende opgezegd, maar na aankondiging dat ze klaar waren met hun tekeningen, alsnog een nieuw kans gegeven.Desondanks nieuwe beloften van Cuo Anneleen Verrijckt van Proximus, blijkt dat we evenwel opnieuw vertrokken zijn voor een nieuw aanslepend verhaal... Proximus heeft, ook bij monde van deze cuo, nog steeds geen concrete afspraak willen maken, naar ons vermoden, omdat wij enkel nog interesse hebben in een internet aansluiting... Na meer dan een half jaar zijn we het ondertussen gewoon om geen tv aansluiting meer te hebben en onze mobiele nummers hebben we elders geparkeerd. Feit is dat wij gegijzeld worden door een bedrijf, dat (mogelijk terecht) geen heil meer zag of ziet in de herstelling van een voorbijgestreefde koperen lijn, maar ons ook onbeschaamd aan het lijntje houd sedert juni 2023. Slechts nadat wij al hun toestellen hebben geretourneerd (stonden hier maanden werkloos) kwam er na verloop van tijd de boodschap dat ze klaar waren. Toegegeven, we hebben uit miserie aan Telenet de kans geboden om in het gat te springen, met als enig resultaat, ook veel beloften en geen daden. Wat maakt dat we Proximus zowat een maand na hun nieuwste beloften, de kans hebben gegeven om deze dan ook finaal te realiseren... Ondertussen moeten wij ons behelpen voor internet gebruik bij familie of vrienden of het zeer dure hotspot gebruik op onze PC... De laatste mail van cuo Anneleen Verrijckt bracht enkel aan het licht, dat er geen licht schijnt op ons verzoek. Er zijn weer een hoop zaken hangende, die de finale aansluiting in de weg staan. Wetende dat wij steeds correct hebben betaald, vinden wij de start van een nieuw en tot niets leidend verhaal ronduit onaanvaardbaar. Zeg nu eens eindelijk waar het op staat aub. Jullie wilden onze oude defecte aansluiting niet meer herstellen, weigerden lange tijd een eigen aansluiting voor ons, tot een door jullie afgevaardigde expert, begreep dat wij onder geen beding toegang hadden tot een andere aansluiting in het gebouw, van waar jullie willens nillens wilden aftakken. Dat akkoord was de aanleiding dat wij als klant aannamen dat de oplossing nu nabij was, maar qua (uitvoering) nog effe kon aanslepen... Wij wensen niet beledigend te doen, de Cuo Verryckt heeft wat lapmiddelen bezorgd, doch nooit voor een concrete oplossing kunnen zorgen... Helaas is het nu precies die contactpersoon die ons wist te melden dat ze klaar waren... ook al waren wij zelfs geen klant meer. Wij wensen een nieuwe aansluiting via fiber, de tekeningen zouden klaar zijn, de toelating van de eigenaar van het gebouw ook (toelating die we voordien ook hadden ingetrokken wegens geen klant meer), toelating die we meteen bezorgen als er een uitvoeringsdatum wordt geprikt... ZIJNDE het leggen van een eigen nieuwe aansluiting voor fiber en de volledig nieuw aansluiting binnen in ons appartement. Graag toegegeven dat we voor de uitvoering van de werken buiten en binnen hebben gesteld dat deze in 2 aansluitende werkdagen dienen te worden uitgevoerd.. De twijfels die bij ons heerst over de ernst en het respect naar ons als klant toe, is zo groot, dat we de volledige oplevering van de nieuwe aansluiting wensen, een geen half werk... Eega Katia is een beëdigd tolk vertaler en werkt in dienstverband voor de overheid... waar blijft de definitieve oplossing ?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform