Beste Telenet.Als sinds enkele maanden hebben last van regelmatige last latency issues. Deze spikes gaan van 100 milliseconden tot pieken van 20000 milliseconden. Deze spikes zorgen ervoor dat het internet volledig onbruikbaar wordt. Onmogelijk om websites te consulteren, online vergaderingen worden onderbroken, geen streaming van films, series of muziek en het raadplegen van online lessen is ook niet meer mogelijk wat natuurlijk niet bevorderlijk is tijdens de blok. Sommige dagen zijn er geen problemen en andere zijn er meerdere spikes per dag, voor enkele minuten tot een uur of meer. De Telenet technieker is cangsgeweest en heeft bevestigd dat1) het probleem inderdaad niet binnenshuis is maar op de infrastructuur van Telenet2) dat meerdere klanten in de omgeving dezelfde problemen hebben en dat er ook meerdere klachten zijn3) dat er een fiche voor herstel open staat maar geen bevestiging van datum.Wat ik vandaag vastel, na meerdere contacten met de helpdesk en het leveren van bewijs ivm de latency spikes en na een interventie van een Telenet technieker, is dat jullie facturatie blijkbaar geen latency probleem heeft (de facturen blijven perfect op tijd binnenkomen) maar dat het oplossen van de onderbreking van de service die jullie leveren aan jullie klanten niet de hoogste prioriteit heeft.Wat ik ook nog even kwijt wil is dat, in de 15+ jaar (toch als ik mij niet vergis) en na de volledige vernieuwing van de jullie infrastructuur in mijn straat (nieuwe kabels + aansluiting), ik nog nooit zoveel problemen heb gehad als nu.