Terug

Geen in ontvangstname mail

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: GLS Belgium NV/SA

31/10/2023

Beste,Mijn bedrijf besteld elke maandag bij onze leverancier. Deze beslist welk postbedrijf wordt gebruikt. Meestal is dit GLS. Wij krijgen dan in totaal drie tot vier mails: zending aangemeld voor levering, we hebben een pakje voor jou, we hebben een pakje dat echt bij jou wil zijn en uw bestelling is geleverd.Deze laatste keer hebben we de tweede en derde mail niet ontvangen waardoor we geen alternatief bestemmingsadres konden ingeven zoals een GLS Postpunt. Dit is noodzakelijk aangezien er zelden op het juiste moment iemand aanwezig is op het adres van ons bedrijf om het te ontvangen.Het pakje werd nu afgeleverd bij de buren die diezelfde avond zijn vertrokken naar het buitenland. Wij geraken dus in de nabije toekomst niet aan ons pakje waarin bestellingen voor onze klanten zitten.Dit is een groot probleem!Het liefst van al wil ik dat dit NOOIT meer gebeurd en dat GLS dit probleem bekijkt en oplost. Een schadevergoeding is ook gewenst aangezien onze klanten nu langer dan normaal moeten wachten op hun bestelling.Met vriendelijke groeten,Maarten De Meyere

Berichten (3)

GLS Belgium NV/SA

Naar: M. D.

06/11/2023

BesteOnze oprechte excuses voor het ongemakWat betreft het versturen van e-mails, zal ik navraag doen bij onze IT-afdeling.Wat de bezorging bij uw buurman betreft, valt dit onder de flex delivery, waarbij ook de mogelijkheid bestaat om de levering in een parcelshop, of in een CUBEE BOX, of ook afgifte zonder handtekening of op een ander adres bij afwezigheid te voorzien.Als wij uw afzender vragen om deze flex delivery niet meer te autoriseren, kunt u bij afwezigheid het afleveradres helaas niet meer wijzigen.Wat de bezorging bij uw buurman betreft, heeft de chauffeur geen fout gemaakt, aangezien hij het pakket heeft aangeboden nadat hij door uw huis was gegaan.Het zou opportuun zijn geweest als uw buurman, die wist dat hij diezelfde avond nog zou vertrekken, ofwel de ontvangst van het pakket weigerde, ofwel het vóór zijn vertrek bij u afleverde.Helaas wordt dit soort ongemak niet gedekt door een verzekering of de mogelijkheid tot commerciele compensatie, volgens onze algemene verkoopvoorwaarden.Heeft u geen mogelijkheid om contact op te nemen met uw buurman of een familielid die u eventueel uw pakketje zou kunnen toegeven?Ik neem contact met u op zodra de IT-afdeling de reden heeft bevestigd waarom de gebruikelijke e-mails niet naar u zijn verzondenMvgChristine

M. D.

Naar: GLS Belgium NV/SA

07/11/2023

Beste,Bedankt voor uw antwoord.We kunnen als vast leveradres geen parcelshop doorgeven aan de afzender aangezien deze niet altijd voor GLS kiest. Niet elk postbedrijf wordt toegelaten in elke parcelshop.Hieromtrent zijn we nu wel bezig met het zoeken naar een oplossing met onze leverancier.Ik heb er ook zeker geen probleem mee dat GLS bij afwezigheid het pakje aflevert bij de gebuur. Het was nu stom toeval dat de gebuur die avond op reis vertrok net wanneer we de mogelijkheid niet kregen om het leveradres te wijzigen naar een parcelshop.Was enkel spijtig dat dit zich moest voor doen. Het pakje hebben we ondertussen wel al in onze handen.Mvg,Maarten

GLS Belgium NV/SA

Naar: M. D.

08/11/2023

Beste Mhr De MeyereBedankt voor uw feedback.Het is inderdaad een ongelukkig toeval, waarvan ik hoop dat het uitzonderlijk zal blijven.Ik heb feedback gevraagd aan onze IT-afdeling over de niet-ontvangen e-mails. Zodra ik feedback van hen krijg, laat ik het U weten.Ik wens U een prettige dagMvgChristine


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform