Terug

Geen hulp na slecht herstel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Bosch

27/12/2022

Beste, wij lieten iemand langskomen om naar onze verwarmingsketel te kijken. Deze moesten we steeds handmatig opduwen wanneer die lang had afgestaan. Hij warmde gelukkig wel nadien steeds gewoon ons huis. Sinds de uitgevoerde interventie start de ketel helemaal niet meer. Echter gaf de technieker aan dat het net wel beter zou moeten werken nu. Wel zou er een nieuw onderdeel besteld worden om dit probleem in de toekomst te voorkomen. Hiervoor hebben we reeds tweemaal contact opgenomen met Buderus. Deze geven echter aan geen nieuwe interventie uit te voeren. Eerst dient er gewacht te worden op de nieuwe onderdelen. Deze blijken dan plots niet meer verkrijgbaar en gaan ze ons een offerte opsturen voor een volledig nieuwe installatie. Hier hebben we nooit om gevraagd. We willen gewoon weer verwarming en een interventie om op z'n minst het probleem te herbekijken. Er was immers verwarming voordat Burderus een interventie deed. Met buitentemperaturen van -7° hebben we ons tot op heden moeten verwarmen met elektrische kacheltjes zonder enige concrete oplossing vanuit Buderus. Zeer klantonvriendelijk en helaas ook niet gericht op een oplossing. Beide personen aan de telefoon waren niet gericht op een oplossing en hebben geen van beiden ook maar iets ondernomen om dit te verhelpen. We zouden zelf graag iemand hebben die kan komen kijken zodat op zn minst de kachel weer gewoon opstart.

Berichten (5)

Bosch

Naar: P. V.

04/01/2023

Beste meneer Van Maele,We betreuren uw ontevredenheid over de interventies van onze technieker.Uw verwarmingstoestel en -installatie op mazout is bijna 30 jaar oud. Onze technieker die bij u is langs gekomen heeft bij de aanvang van beide interventies in maart en december 2022 er telkens op gewezen dat het een oud toestel betreft en dat sommige onderdelen mogelijk niet meer beschikbaar zijn.Op 17 december 2022 heeft onze technieker een probleem vastgesteld met het relais van de brander. Toen hij uw woning verliet, had u nog centrale verwarming. Indien de ketel nu niet meer opstart na een reset, wil dit zeggen dat het relais volledig niet meer werkt waardoor de brander niet meer aanslaat. Onze dienst administratie werkt voor u aan een offerte tot herstelling, dit duurt helaas langer dan normaal omdat het meer tijd heeft gekost om een oplossing te vinden wegens onderdelen die niet beschikbaar zijn en het verzamelen van alle informatie hieromtrent. Deze offerte voorziet de volledige vervanging van de brander en de branderdeur. Gezien vermoedelijk hoge kost voor herstelling en de hoge leeftijd van het toestel raden we desondanks deze offerte aan om een totale vervanging te overwegen en een CV installateur te raadplegen voor een offerte hiervoor. Dit heeft onze technieker u ook reeds tijdens beide interventies geadviseerd.Indien u verder nog vragen heeft, aarzel niet om ons te contacteren via service.info@buderus.beWe hopen u bij deze voldoende geholpen te hebben en blijven ter uwer beschikking voor verdere vragen.Met vriendelijke groeten,Lies SchoetersAfter Sales Service (TT/SBE-ASA)Bosch Thermotechnology nv Zandvoortstraat 47 2800 Mechelen BELGIUM[Bosch Buderus Junkers]NIEUW! Maak nu gemakkelijk een afspraak online via webbooking.buderus.be of webbooking.bosch-climate.beBuderus Service: tel. 015 46 55 00 - www.service.buderus.beBosch Climate Service (Bosch and Junkers): tel. 015 46 57 00 - www.service.bosch-climate.beMaandag tot vrijdag: 8:00 - 18:00, zaterdag: 9:00 - 15:00

P. V.

Naar: Bosch

04/01/2023

Beste Lies,Bedankt voor de eerste degelijke feedback die we hebben ontvangen van jullie. Tot voor deze feedback werd er ons helaas nooit iets concreets, onderbouwd of zelfs maar kantvriendelijk gecommuniceerd. We zijn zeker niet ontevreden over uw hersteller. De man in kwestie was immers zeer vriendelijk. Echter werd er bij het laatste herstel niets hersteld. Bij vertrek van de woonst bij ons stond de CV immers uit. Jullie technieker heeft in de kelder allerhande zaken getest en gaf aan dat het probleem opgelost was. Bij het verlaten van de woning heeft hij de CV zelf handmatig uitgezet omdat het reeds warm was in huis. Dit is nadien niet meer getest of deze ook wel terug opsprong. Het gebrek heb ik zelf enkele uren later mogen ondervinden. Het is daarna enkel bergaf gegaan met een zeer belabberde ondersteuning en het nieuws dat jullie enkel nog een volledige vernieuwing voorstellen. Wat bijzonder is gezien er nog steeds niemand is komen kijken of het huidige probleem niet veroorzaakt werd tijdens het herstel. De enige oplossing die werd voorgesteld, is een financieel ingrijpende en tijdsintensieve oplossing zonder enige toegift om alsnog iemand te sturen. Daarnaast heeft uw technieker net gezegd dat we een heel degelijke ketel hebben die goed onderhouden is en een van de betere ketels is die je momenteel nog kan hebben. Bijzonder dat deze nu plots te oud is. Dat een mazoutketel niet ideaal is tegenwoordig, ben ik mee akkoord. Maar dit zogenaamd advies hebben we zeker niet gehad, integendeel. Uw mag ons offertes opsturen wat u wil. Alsnog verwachten wij op dit ogenblik nog steeds een interventie om te constateren en te kijken naar het probleem dat veroorzaakt werd door/tijdens de laatste interventie en nooit verder werd geconstateerd door jullie. We kijken alvast uit naar een van de vele beloofde contactmomenten ( die tot op heden niet gebeurden ) om een afspraak te maken ter nazicht nav de veroorzaakte situatie. Fijne avond alvast.Familie Van Maele - November

Bosch

Naar: P. V.

09/01/2023

Beste meneer Van Maele,Zoals onze technieker op het rapport heeft geschreven, stelde hij tijdens de laatste interventie een probleem vast waarvoor een herbezoek nodig was met onderdelen en dat sommige onderdelen voor dit type toestel niet meer beschikbaar zijn. Dit maakt dat het helaas langer duurt om u een offerte voor de herstelling te bezorgen. We begrijpen dat dit zeer frustrerend is en dat u deze informatie nodig hebt om een afweging te maken voor uw keuze tussen herstellen of vervangen. We raden u inderdaad wel aan om een vervanging te overwegen, gezien de leeftijd van het toestel en de hoge herstellingskosten (schatting Eur2000 à 2500).Er heeft dus echter nog geen herstelling plaatsgevonden en enkel het opsporen van de fout. Onze technieker laat weten dat hij om de CV te testen de ingestelde kamertemperatuur heeft verhoogd om de CV vraag op te starten en nadien weer verlaagd tot de normale kamertemperatuur. U kan deze temperatuur terug verhogen om de CV via de thermostaat aan te zetten. Hij vraag ook om na te kijken bij het toestel in de kelder of het rood lampje van de brander misschien aan is gegaan - indien ja mag er een reset uitgevoerd worden in afwachting tot de herstelling. Indien dit de CV niet terug kan laten opstarten, zal helaas de herstelling nodig zijn.Uw dossier wordt verder opgevolgd en we bezorgen u zo snel mogelijk de offerte voor de herstelling.Indien u verder nog vragen heeft, aarzel niet om ons opnieuw te contacteren.Met vriendelijke groeten,Lies SchoetersAfter Sales Service (TT/SBE-ASA)Bosch Thermotechnology nv Zandvoortstraat 47 2800 Mechelen BELGIUM[Bosch Buderus Junkers]NIEUW! Maak nu gemakkelijk een afspraak online via webbooking.buderus.be of webbooking.bosch-climate.beBuderus Service: tel. 015 46 55 00 - www.service.buderus.beBosch Climate Service (Bosch and Junkers): tel. 015 46 57 00 - www.service.bosch-climate.beMaandag tot vrijdag: 8:00 - 18:00, zaterdag: 9:00 - 15:00

P. V.

Naar: Bosch

24/01/2023

Beste Lies,We hebben inmiddels jullie offerte ontvangen maar gaan hier momenteel geen akkoord, noch weigering op geven. Het blijft immers zo, zoals ook in het versla staat, dat de verbranding gewoon prima verliep voordat jullie technieker langs kwam. Enkel in de ochtend zou de opstart soms in storing gaan, zoals ook in het verslag staat. Daarnaast werden er herstellingskosten aangerekend, zie ik. Uw technieker gaf ook aan dat we voorlopig nog vlot zouden kunnen genieten van warmte. Maar dit wordt natuurlijk niet meegenomen op een verslag. Alsnog blijft het feit dat de ketel meteen na jullie bezoek finaal niet meer opstart. Ons verzoek blijft dus hetzelfde: een nazicht van jullie uit om te controleren of er alsnog niets mis is gegaan tijdens het herstellen / detecteren. Je geeft aan onze frustratie te begrijpen maar alsnog blijft een klantvriendelijke, noch constructieve oplossing uit langs jullie kant in een periode van -3°. We begrijpen dat dit heel misschien een jammerlijke samenloop van omstandigheden kan zijn maar stellen dit ook gewoon in vraag, wat niet heel abnormaal is. Hoe groot is de kans immers dat alles stopt met werken vlak na een nazicht? Wie weet heeft jullie technieker een schakelaar niet lekker aangezet of loopt er iets anders. We blijven dan ook bij onze initiële vraag ter nazicht in opvolging van jullie "controle en meting". Hopend op een constructief antwoord en een commerciële openbaring langs jullie kant,Familie Van Maele - November

Bosch

Naar: P. V.

06/02/2023

Beste meneer Van Maele,Zoals ook in ons vorige antwoord werd uitgelegd is de herstelling helaas noodzakelijk wanneer het niet meer lukt om de brander terug op te starten met de resetprocedure. Dan zal de relais definitief geen spanning meer uitsturen naar de magneetspoel. We begrijpen dat u graag een nieuwe interventie wenst, het is echter niet zinvol om opnieuw een technieker te sturen als het defect tijdens de laatste interventie werd vastgesteld en moet hersteld worden.Met vriendelijke groeten,Lies SchoetersAfter Sales Service (TT/SBE-ASA)Bosch Thermotechnology nv Zandvoortstraat 47 2800 Mechelen BELGIUM[Bosch Buderus Junkers]NIEUW! Maak nu gemakkelijk een afspraak online via webbooking.buderus.be of webbooking.bosch-climate.beBuderus Service: tel. 015 46 55 00 - www.service.buderus.beBosch Climate Service (Bosch and Junkers): tel. 015 46 57 00 - www.service.bosch-climate.beMaandag tot vrijdag: 8:00 - 18:00, zaterdag: 9:00 - 15:00


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform