Terug

Geen herstelling van Samsung TV

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: SAMSUNG BENELUX

26/01/2023

Even de chronologie op een rijtje. Op 02/12/2022 doe ik melding bij Coolblue over een defect aan mijn Samsung televisie (aankoop 09/2020)Op 03/12/2022 krijg ik bevestiging van Samsung dat zij de service-aanvraag ontvangen hebbenOp 05/12/2022 doe ik een rechtstreekse service-aanvraag bij Samsung aangezien ik geen nieuws meer kreeg via coolblue Op 06/12/2022 krijg ik hier een bevestiging van met de boodschap dat het toestel volgens mijn voorkeur op 08/12/2022 zal opgehaald worden, het tijdstip zal me per mail nog bevestigd worden. Op 07/12/2022 krijg ik een prijsofferte voor de herstelling van Servilux (Samsung heeft nooit melding gemaakt dat niet Samsung, maar Servilux de herstelling zal uitvoeren). Aangezien ik ondertussen een bevestiging kreeg van Samsung dat zij op 08/12/2022 mijn televisie zullen ophalen, ga ik niet in op deze prijsofferte. Op 08/12/2022 neem ik telefonisch contact op met de klantendienst van samsung. Ik kreeg geen bevestiging per mail wanneer mijn toestel zou worden opgehaald. De medewerker klantendienst vertelt me dat dit geen ‘echte’ bevestiging is, dat dit een ‘voorstel’ is. Wat heel erg verwarrend is. Aangezien in het onderwerp van de mail van 06/12 ‘Afspraak bevestiging’ staat. De medewerker klantendienst geeft aan dat ik nog geduld moet hebben, dat ik zal gecontacteerd worden om een datum en tijdstip vast te leggen. Op 12/122/2022 neem ik via whatsapp met Samsung contact op aangezien ik niets meer hoorde. Op 13/12/2022 krijg ik antwoord op mijn whatsapp waarin staat dat Servilux een antwoord verwacht om de herstelling uit te voeren. Dit werd mij door de telefonische klantendienst op 08/12 dus NIET mee gedeeld. Op 13/12/2022 bevestig ik de prijsopgave van Servilux. Op 15/12/2022 neem ik contact op met Servilux om na te gaan wat de volgende stappen zijn. Er wordt verteld dat zij mij zullen contacteren om een afspraak te maken wanneer de technieker langs kan komen om de herstelling uit te voeren. Op 20/12/2022 neem ik opnieuw contact op met Servilux aangezien ik niets meer gehoord heb. Nu krijg ik te horen dat het stuk dat moet vervangen worden niet ontvangen werd en dat de vraag gesteld werd aan Samsung om een commerciële tegemoetkoming te doen. Die zou bestaan uit het vervangen van het toestel of de restwaarde uit te betalen. Ik vraag hoe het nu verder gaat. Er wordt mij verteld dat ik binnen 2 dagen hierover zou gecontacteerd worden. Op 23/12/2022 wordt ik door Servilux gecontacteerd. Er wordt mij meegedeeld dat een technieker langs komt om mijn tv-toestel te herstellen. Ik vraag wat er met de commerciële tegemoetkoming gebeurd is. De medewerker van de klantendienst weet niet waarover ik het heb. Hij geeft mee dat de eerste afspraak mogelijk is op 03/01/2023. Ik bevestig de dag. Ik vraag wanneer de technieker langs komt. De medewerker vertelt me dat ik de dag voordien het tijdsblok per mail zal bezorgd worden. Dit blijkt ook uit de bevestigingsmail die ik nadien ontvangOp 02/01/2023 ontvang ik GEEN mail met tijdsbestek van de herstelling Op 03/01/2023 probeer ik telefonisch contact te nemen met Servilux. Ik onderneem 3 pogingen. Telkens hoor ik de hoeveelste beller ik ben. Echter telkens wordt de lijn na 5 minuten afgebroken. Aangezien het vakantie was en ook mijn kinderen recht hebben op een fijne dag, wil ik weten wanneer wij thuis moeten zijn. Aangezien ik geen contact kan nemen met Servilux, neem ik contact met de klantendienst van Samsung. Daar geeft een medewerkster mee dat ze kan zien dat er een technisch probleem is. Dat ze zelf geen contact kan nemen met Servilux. Dat ze geen documenten van Servilux kan inkijken en mij dus niet verder kan helpen. Daarop mail ik naar Servilux dat ik niet thuis blijf voor de herstelling. Ik geef mijn poetsvrouw de opdracht wanneer er iemand aan de deur komt mee te delen dat de herstelling niet kan door gaan aangezien wij geen tijdstip doorgekregen hebben. Echter, er is niemand langs geweest op 03/01/2023. Ik maak een klachtenmail voor Coolblue, Servilux en Samsung op en verstuur deze op 05/01/2023.Samsung reageert met de boodschap dat zij dit zullen bekijken.09/01/2023: Coolblue reageert met de boodschap dat Servilux mijn aanvraag afgesloten heeft en vraagt of zij een nieuwe aanvraag moeten doen.Ik geef aan dat ik geen vertrouwen meer heb in Servilux.14/01/2023: nog steeds geen reactie van Coolblue of Samsung. Ik stuur opnieuw een mail met de vraag wat de stand van zaken is. 16/01/2023: Coolblue stuurt dat zij een nieuwe Serviceaanvraag bij Samsung hebben ingediend. Dat deze opnieuw behandeld zal worden.Ik ontvang geen verder nieuws van Samsung op basis van deze serviceaanvraagOp 24/01/2023 ontvang ik een mail van Samsung Special Care met de mededeling dat zij nog geen terugkoppeling kregen op hun mail.Aangezien ik geen mail ontvangen heb, bel ik naar de persoon die deze mail gestuurd heeft.Ik kom bij de klantendienst terecht waar men me vertelt mij niet te mogen doorverbinden met de persoon die deze mail ondertekende (?!) enkel zij kan mag mij contacteren, niet omgekeerd.Ik mail dan zelf maar terug naar die persoon dat ik geen terugkoppeling kan doen op een mail die ik niet ontving.Vandaag 26/01/2023: nog geen verdere reactie van Samsung en nog steeds een defect televisietoestel

Berichten (2)

SAMSUNG BENELUX

Naar: M. V.

26/01/2023

Please Reply Above This LineGeachte heermevrouw M. Van Den Bulcke,Bedankt voor uw reactie.Ik merk dat er een nieuwe afspraak ingepland staat omtrent een reparatie verzoek.Ik ga verder informeren hoe het ervoor staat.Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Roefaida SankesCustomer CareSamsung Electronics Benelux B.V.Evert van de Beekstraat 310, 1118 CX Schiphol, The NetherlandsP.O. Box 75810, 1118 ZZ Schiphol, The Netherlands088 90 90 100 [NL] 02 201 2418 [BE] 02 610 3710 [LU]www.samsung.nl/www.samsung.beOn klachtenbox@test-aankoop.be

M. V.

Naar: SAMSUNG BENELUX

31/01/2023

Jammer dat ik 5 dagen later nog steeds geen verdere informatie kreeg.Nog steeds heeft niemand mij gecontacteerd


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform