Geachte mevrouw/heer,
Op 17 september kocht ik een elektrische fiets in uw winkel en betaalde ik er 1395€ voor.
Na 12 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, defecte middenmotor.
Op 13 april 2023 heb ik u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het product op bij service bike afgeleverd. Ondanks talrijke mails en telefoontjes tussen service bike en hln is het defect tot op heden niet hersteld.
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 3 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Ruben Christiaens
Bijlagen:
• Orderbevestiging
• Betalingsbewijs