Terug

geen herstelling binnen garantie termijn

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. D.

Naar: Cool blue

30/04/2024

dit is mijn protest bericht aan COOLBLUEproduct faalt binnen garantie termijn aankoop juli 2022 - zie aankoopfactuurbreuk in behuizing tijdens normaal gebruik (Fitbit kent mijn gegevens door de dataopslag - ik ben geen extreem sporter)ik ben wel industrieel ontwerper en zie 2 mogelijke oorzaken: ontwerpfout aanhechting of foute materiaalkeuzedroge mail dat er geen garantie is, zonder enige duidingniet wettelijk en niet voor een glimlach- op basis is de herstelling/vervanging geweigerd- hoe komt het dat dit de derde Fitbit is die faalt (binnen dezelfde periode - check dossier Fitbit charge 5 van chantal Dyck / maximal productvision)- geen mogelijkheid tot gesprek / overleg- 48u om te beslissenu begrijpt dat dit niet kan worden aanvaard (geen glimlach)

Berichten (3)

Cool blue

Naar: C. D.

02/05/2024

Beste Chantal,Ik begrijp dat je vragen hebt over het oordeel dat er geen reparatie kan uitgevoerd worden omdat er schade is aan de behuizing. Onze retour afdeling heeft vastgesteld dat het wel degelijk om gebruikersschade gaat en niet om een defect dat door normaal gebruik kan plaatsvinden. Normaal gezien, sturen we het toestel nog verder door naar de hersteldienst en krijg je de optie voor een betalende reparatie. Deze hersteller voert echter geen reparaties of vervangingen uit als er sprake is van gebruikersschade. Ik geef toe dat de mail die we stuurden karig was met informatie en wil dit daarom verder toelichten. Om dit te doen, heb ik alvast foto's opgevraagd om de redenering verder te staven. Wat het probleem met de Fibit Charge 5 betreft, klopt het dat het om order 67770434 gaat? De Graphite/Black versie heb je binnen tevredenheidsgarantie omgeruild naar een Platinum/mineral Blue exemplaar, met nieuw ordernummer 67824723. Omdat de reparaties voor de Charge 5 rechtstreeks via Fitbit gaan, hebben we geen inzicht in de gegevens van die reparaties. De laatste aanmelding was midden december. Voor zo ver ik kan afleiden uit de reparatiemelding, hebben deze twee defecten geen verband. Voor meer informatie kan je bij de hersteldienst die je Fitbit heeft behandeld aankloppen.Van zodra we de foto's binnen hebben van onze retour afdeling, koppelen we onze motivatie voor de buiten garantie e-mail naar je terug. Mocht die ontoereikend zijn, kunnen we onze mening nog herzien. Ik verwacht binnen 2 werkdagen een terugkoppeling te kunnen geven.Bedankt voor je geduld!'”Met vriendelijke groet,Pieter van Coolblue Backoffice medewerkerAlles voor een glimlach--- original message ---On April 30, 2024 at 9:02 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

Cool blue

Naar: C. D.

03/05/2024

Beste,Ik wil je graag informeren over de gebruikersschade die werd vastgesteld aan jouw Fitbit Charge 4 Zwart, zoals we eerder bespraken.Helaas hebben we geen foto's van de vastgestelde schade kunnen verkrijgen van onze retourenafdeling. Ik zie dat het toestel inmiddels weer bij jou terug is. Als je wilt, kunnen we het opnieuw aanmelden voor reparatie, zodat we de schade opnieuw kunnen bekijken en behandelen. Laat ons alsjeblieft weten of je hiervoor kiest.Als je nog verdere vragen hebt of meer informatie wenst, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ik wens je alvast een fijn weekend toe.Met vriendelijke groet,Jana van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On May 2, 2024 at 8:29 :AM GMT+2 geenglimlach@coolblue.be

C. D.

Naar: Cool blue

13/05/2024

BesteBen niet tevreden met jullie antwoord (oplossing van schade binnen garantie termijn)hierbij enkele foto's van de schadeaanhechting straps op de body is afgebroken (zeer kleine - te korte - schroefjes in kunststof recht in de richting van de kracht van het aanspannen, dus door constante belasting zal dit falen) tevens is de schroefbus niet volgens de regels van de kunst ontworpen, waardoor aan de basis een spanningsbreuk kan ontstaan. Ik ben ontwerper van consumentengoederen dus zie dit als ontwerpfouten...Tevens wil ik er op wijzen dat het zakje met de intake van de kapotte Fitbit ongeopend is teruggezonden. Dus veel moeite lijkt me niet genomen, om de schade te valideren..Dus graag nog even doordrukken bij Coolblue als verkoper en bij Fitbit als ontwerper.Vriendelijke groetMaxime


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform