Terug

Geen herroepingsrecht, onterechte kosten, bedrieglijke levertermijnen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. R.

Naar: Elektro Lommelen

11/12/2020

Ik bestelde eind oktober een droogkast. Ik betaalde via de site met bancontact en kreeg een bevestigingsmail met een leverdatum van +/- 5 werkdagen (er werd nergens een herroepingsrecht meegedeeld).Na 2 weken nog niets te hebben ontvangen, stuurde ik een mailtje. Daarin werd (op redelijk onbeschofte wijze) meegedeeld dat het toestel in week 49 of week 50 zou geleverd worden.Vandaag is de laatste werkdag van week 50, en nog steeds geen toestel...Opnieuw contacteer ik de klantendienst, en er wordt meegedeeld dat het toestel op 31/12 zal geleverd worden. Er wordt mij ook een lijst toegestuurd van toestellen die wel op voorraad zouden zijn, en ik kon eventueel daaruit een ander toestel kiezen. Echter zijn deze toestellen allen combinatie toestellen (wassen en drogen). Zo'n toestel heb ik absoluut niet nodig, ik heb een droogkast nodig (dringend).Dus ik stuur hen terug dat ik dan de bestelling wens te annuleren en ik elders een droogkast zal bestellen.Er word mij heel onbeschoft meegedeeld dat er dan een zendkost zal betaald dienen te worden (u leest het goed, een zendkost voor iets dat totaal nog niet is geleverd en wat nog ten minste 3 weken niet geleverd zal worden).Ik vraag waarom een zendkost voor iets dat nog niet is geleverd. Antwoord: omdat het toestel al onderweg is! Er worden mij telkens algemene voorwaarden toegestuurd van het bedrijf, maar nergens iets over herroepingsrecht, enkel en alleen over retourneren.Dus volgens hen zou ik het toestel moeten afwachten en dan retourneren om mijn geld terug te krijgen. Maar de terugzending dient dan wel op eigen kosten te gebeuren!Na gedreig met Test Aankoop, ombudsdienst en slechte reviews, krijg ik al antwoord dat ik kan annuleren mits een kost van 13,75€, een zogenaamde zendkost?!Ik heb hen geantwoord dat ik wil annuleren en dat men er dan maar die 13,75€ moet vanaf trekken, maar dat dit allesbehalve wettelijk is en ik hier niet mee akkoord ga. Maar als dit momenteel nodig is om mijn geld terug te krijgen, ze dat dan maar moeten doen.Ik vraag uitdrukkelijk een bevestiging van annulatie en wanneer ik het geld kan verwachten op mijn rekening.Antwoord: wij zijn niet van de financiële dienst en hebben hier geen zicht op.Dus ik heb geen bevestiging van annulatie gekregen, noch een idee van wanneer er zal worden terug betaald.Na even trustpilot erop na gelezen te hebben, blijkt dit een zeer malafide bedrijf. Men rekent de meeste mensen die niet zo hard durven reageren zelfs 250€ aan als annulatiekost.Dit bedrijf moet echt gestopt worden! Volgens mij hebben ze zelfs bijna geen toestellen in voorraad, maar sturen ze standaard een mail dat de levering binnen +/- 5 werkdagen zal gebeuren. En dan hopen op zoveel mogelijk 250€ of 13,75€....Ook de onbeschofte wijze waarop de klantendienst antwoordt tart alle verbeelding. Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt!

Berichten (3)

Elektro Lommelen

Naar: F. R.

11/12/2020

Online bekijken en antwoorden[s:www.ticketcloud.eu?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJ0aWNrZXRfcmVmZXJlbmNlX2lkIjoiMTk4MmM5NGUtMjBhYi00YWU4LWI3MWUtNGFiNWYwYWEwYmEwIiwidGlja2V0X2lkIjo5NDE4NDk4LCJleHAiOjE2MTU0NzA0MDh9.DbIlNU6hWnsFzYcoBF5Zqn45R1G1Jogynjinvl5uvBgandticket_id=9418498andgid=15872]  LOMMELEN TEAM - 10   '”  LOMMELEN NV11 Dec 2020 Beste klant,we hebben uw email goed ontvangen en behandelen uw aanvraag zo snelals mogelijk. Onze diensten doen hun uiterste best om uw vraag zo snelmogelijk te verwerken, maar gelieve uw zelfde vraag niet dagelijks ofmeerdere malen per dag te herhalen, hierdoor beland uw mail in despambox. De mails worden behandeld van maandag tot vrijdag tussen9-17h.Alle vragen (beschikbaarheid, levering, schades, omruiling,herstellingen, ...) omtrent uw online aankoop worden steeds per mailafgehandeld. In de showroom kan men geen info geven over de status ofopvolging van uw online aankoop.Uw ticket nummer is 9418498Indien u verdere informatie wil geven over uw vraag, kan u gewoonantwoorden op deze e-mail via de link boven de mail ONLINE BEKIJKEN enANTWOORDEN. Deze mail box is enkel voor klanten. Alle andere vragen worden sowiesoniet behandeld.Met vriendelijke groetenHet support-team van Elektro Lommelen-------------------------------------------------Cher client,Nous avons bien reçu votre mail et traiter votre demande le plusrapidement possible. Nos services font tout leur possible pour traitervotre question le plus rapidement possible, mais veuillez ne pasrépéter votre meme question quotidiennement tous les jours ouplusieurs fois par jour, à la suite de quoi votre courrier seretrouvera dans la boa®te spam. Les mails sont traités du lundi auvendredi de 9h à 17h.Toutes les questions (disponibilité, livraison, dommages, échange,réparations, ...) concernant votre achat en ligne sont toujourstraitées par mail. Dans la salle d'exposition, vous ne pouvez donneraucune information sur l'état ou le suivi de votre achat en ligne.Votre numéro de billet est 9418498Si vous souhaitez obtenir des informations supplémentaires au sujetde votre question, vous pouvez simplement répondre à ce mail enutilisant le lien ci-dessus le mail VOIR ou REPONDRE EN LIGNE.Cette boa®te aux lettres est réservée aux clients. Toutes les autresquestions ne sont pas traitées de toute façon.Bien à vous.L'équipe de Lommelen -------------------------------------------------Turnhoutsebaan 1662390 Oostmallewww.elektrolommelen.bewww.mhk-lommelen.be  ONBEKEND -11 Dec 2020 [:test-aankoop.be] Je hebt een klacht ontvangen van FLEUR ROBBRECHT Dit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform[:test-aankoop.be/klagen]. We willen op deze manier een dialoogopstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen. Het is belangrijk te weten dat: - Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem metde consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt. - Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar oponze website[:test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailandreferenceid=CPTBE01129634-69].- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaarmaken. Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument? Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie tewijzigen:CPTBE01129634-69. Heb je vragen over ons platform?[:test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven] refToken: 88fd8f55-6705-4b00-8d1f-8595fe9d93f6 Geen herroepingsrecht, onterechte kosten, bedrieglijkelevertermijnen Naam van de klant FLEUR ROBBRECHT Klantreferentie Offertenummer: 132644 Beschijving van de klacht Ik... Ticket reference: 1982c94e-20ab-4ae8-b71e-4ab5f0aa0ba0

F. R.

Naar: Elektro Lommelen

11/12/2020

Zonet kreeg ik deze dreigmail van uw bedrijf. Is dit de manier waarop omgaat met klachten en slechte reviews? Mensen intimideren?Ik beroep mij op mijn herroepingsrecht en wens mijn bestelling te annuleren aangezien aan de meegedeelde levertermijn niet kan voldaan worden.Ik eis mijn betaalde som integraal terug!GeachteWegens uw opmerkelijke review zal er een dossier gestart worden tegen u.Uw review behoort NIET meer tot een eigen meningsuiting en enkel om het bedrijf te schade. Zie ook ons beleid NET als andere bedrijven. Wij zullen meteen ook een dossier tegen u opstarten voor het gronden van het recht en het schenden van de voorwaarden en eigen meningsuiting. Dit is niet meer toe laat baar en u moet stoppen niet wij.Er wordt heden een schade vergoeding gevraagd voor ons beleid op online review plaatsen.Daarbij wat u meld zijn volledige leugens, als u geen weet heeft waarom 250€ wordt afgetrokken bij annulaties kan u maar beter stoppen. Dit zijn zakelijke klanten (bedrijven) hier mogen wettelijk annulatie kosten vanaf getrokken worden. U bent blijkbaar een juriste voor u zelf en denkt dat alles wat u online plaatst, smeert en zegt toelaatbaar is?Er zijn ook grenzen op online platformen laat dit duidelijk zijn!Uw review behoort tot het strafwetboek van laster ARTIKEL 442-448:ONZE VOORWAARDEN:"Artikel 16: Review beleidDe klant heeft het recht een review te plaatsen met inachtneming van volgende voorwaarden : een correct taalgebruik, geen haatdragende en/of aanstootgevende boodschappen, geen bedreigingen, geen leugens en dient gebaseerd te zijn op prijs, leveringstermijn, leveringskwaliteit, communicatie en product kwaliteit. Een review dient niet als forum om een probleem op te lossen. Indien een review ongepast is, tot doel heeft schade te berokkenen heeft LOMMELEN het recht te verzoeken de review aan te passen en/of te verwijderen en/of de geleden schade te laten vergoeden door de klant met een minimum van 250 euro per inbreuk."Er zal een schade vergoeding gevraagd worden indien u niet binnen de 24uur besluit de review te verwijderen. Het dossier zal dan ook aan bevoegde instanties overgemaakt worden waar u een mail en aangetekende zal van ontvangen.Hier staan boetes en celstraffen op. Graag per kerende uw reactie.Hoogachtiging LOMMELEN NV

Elektro Lommelen

Naar: F. R.

11/12/2020

Online bekijken en antwoorden[s:www.ticketcloud.eu?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJ0aWNrZXRfcmVmZXJlbmNlX2lkIjoiMTQ3NzBmYjEtNGMyNi00ZmZjLWEzNjQtZGVlNzgwNmExZTU3IiwidGlja2V0X2lkIjo5NDIxMDc5LCJleHAiOjE2MTU0OTk4MTB9.-rmOZ8y94wkJfhZKgf_ufBu0-EX4ufEJzVuGX9yZYkUandticket_id=9421079andgid=15872]  LOMMELEN TEAM - 10   '”  LOMMELEN NV11 Dec 2020 Beste klant,we hebben uw email goed ontvangen en behandelen uw aanvraag zo snelals mogelijk. Onze diensten doen hun uiterste best om uw vraag zo snelmogelijk te verwerken, maar gelieve uw zelfde vraag niet dagelijks ofmeerdere malen per dag te herhalen, hierdoor beland uw mail in despambox. De mails worden behandeld van maandag tot vrijdag tussen9-17h.Alle vragen (beschikbaarheid, levering, schades, omruiling,herstellingen, ...) omtrent uw online aankoop worden steeds per mailafgehandeld. In de showroom kan men geen info geven over de status ofopvolging van uw online aankoop.Uw ticket nummer is 9421079Indien u verdere informatie wil geven over uw vraag, kan u gewoonantwoorden op deze e-mail via de link boven de mail ONLINE BEKIJKEN enANTWOORDEN. Deze mail box is enkel voor klanten. Alle andere vragen worden sowiesoniet behandeld.Met vriendelijke groetenHet support-team van Elektro Lommelen-------------------------------------------------Cher client,Nous avons bien reçu votre mail et traiter votre demande le plusrapidement possible. Nos services font tout leur possible pour traitervotre question le plus rapidement possible, mais veuillez ne pasrépéter votre meme question quotidiennement tous les jours ouplusieurs fois par jour, à la suite de quoi votre courrier seretrouvera dans la boa®te spam. Les mails sont traités du lundi auvendredi de 9h à 17h.Toutes les questions (disponibilité, livraison, dommages, échange,réparations, ...) concernant votre achat en ligne sont toujourstraitées par mail. Dans la salle d'exposition, vous ne pouvez donneraucune information sur l'état ou le suivi de votre achat en ligne.Votre numéro de billet est 9421079Si vous souhaitez obtenir des informations supplémentaires au sujetde votre question, vous pouvez simplement répondre à ce mail enutilisant le lien ci-dessus le mail VOIR ou REPONDRE EN LIGNE.Cette boa®te aux lettres est réservée aux clients. Toutes les autresquestions ne sont pas traitées de toute façon.Bien à vous.L'équipe de Lommelen -------------------------------------------------Turnhoutsebaan 1662390 Oostmallewww.elektrolommelen.bewww.mhk-lommelen.be  ONBEKEND -11 Dec 2020 [:test-aankoop.be] Je hebt een antwoord ontvangen van FLEUR ROBBRECHT. Dit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform[:test-aankoop.be/klagen]. We willen op deze manier een dialoogopstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen. Het is belangrijk te weten dat: - Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem metde consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt. - Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar oponze website[:test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailandreferenceid=CPTBE01129634-69].- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaarmaken. Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument? Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie tewijzigen: CPTBE01129634-69. Heb je vragen over ons platform?[:test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven] refToken: 88fd8f55-6705-4b00-8d1f-8595fe9d93f6 Klacht van FLEUR ROBBRECHT: Geen herroepingsrecht, onterechte kosten, bedrieglijkelevertermijnen Datum: 11-12-20 21:56:28 Van FLEUR ROBBRECHT tot Elektro Lommelen ... Ticket reference: 14770fb1-4c26-4ffc-a364-dee7806a1e57


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform