Misleidende werving met valse beloftes
Test Aankoop werft klanten met de belofte van een gratis cadeau, maar het inlossen hiervan blijkt praktisch onmogelijk. Ondanks herhaaldelijk contact en een betalend abonnement van maanden, kreeg ik nooit duidelijke instructies over het claimen van dit cadeau. De "oplossing" die ze aanbieden? Een obscure partner-website met merkloze troep als "geschenken".
Opzeggen wordt bewust moeilijk gemaakt
Het opzeggen van je abonnement is een ware hindernissenbaan. Op hun website is geen duidelijke opzeg-knop te vinden (wat wettelijk verplicht zou moeten zijn), en je wordt doorverwezen naar het contactformulier - een bizarre plek voor zo'n belangrijke functie.
Vijandige klantenservice
Telefonisch contact opnemen maakt het alleen maar erger. Zodra je een klacht uit, wordt de toon onmiddellijk vijandig en krijg je de indruk dat ze je als consument "op je plek willen zetten" in plaats van je te helpen.
Hypocrisie van een consumentenorganisatie
Het is ironisch dat een organisatie die beweert "consumenten te beschermen en hun belangen te verdedigen" zelf precies die praktijken hanteert waar ze anderen voor zouden moeten waarschuwen. Practice what you preach!
Advies: zoek alternatieven
Voor een betrouwbare consumentenorganisatie zou ik elders kijken. Test Aankoop lijkt meer bezig met het binnenhalen van abonnementsgeld dan met daadwerkelijke consumentenbescherming.