Terug

Geen garantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Cool blue

13/03/2024

Ik bestelde nog geen twee maanden geleden een Bosch WGG244F3FG i-DOS via Coolblue. In eerst instantie stuurde Coolblue een reparateur van Bosch. Deze stelde (zeer onbeschoft en zonder begrip voor de situatie) vast dat het een gebruikersfout was en stuurde een factuur van €239 ondanks dat de wasmachine nog geen twee maanden oud was op dat moment. Hier waren wij als klant niet mee gediend dus belden we Coolblue. Deze gaven aan dat we moesten reageren op de factuur en dan binnen de 4 dagen reactie zouden krijgen. Na vier dagen nog geen reactie dus belde ik opnieuw. Opnieuw beloofde Coolblue reactie binnen de 48 uur. Opnieuw geen reactie (ondanks de belofte van klantvriendelijke service op de website). Ik belde na 48 uur dus opnieuw. Na een gesprek van 47 minuten werd mij beloofd dat alles goed zou komen en dat er ofwel een reparatie ofwel een nieuwe machine zou komen. Reactie zou spoedig (lees: opnieuw binnen 48 uur) volgen. Ik kreeg een uurtje later een mail van Coolblue met dezelfde mededeling als de initiële reparateur, namelijk dat het een gebruikersfout was en dus niet onder garantie viel (Een manchet valt nooit onder de fabrieksgarantie. Dat komt doordat het manchet kapot gaat doordat een kledingstuk met een rits, knoop of een bh-beugel per ongeluk is blijven steken tussen de deur en het manchet. Dit is dus helaas een gebruikersfout en deze vallen niet onder fabrieksgarantie. Bosch mag hier kosten aanrekenen.). Dit is onvoorstelbaar. Mag ik mijn machine dan niet gebruiken? Mag ik er geen kledij met ritsen en knopen in steken? Ik heb geen kledingstuk tussen de deur gestoken. Klopt deze vaststeling wel. Hoe weten zij dat dit de oorzaak is? Indien het zo gebeurd is, moet het gebeurd zijn door de machine zelf tijdens het zwieren(?). Hoe kan ik als klant daar verantwoordelijk voor geacht worden? Wij zijn een groot gezin die al anderhalve week geen was kunnen doen. Daarnaast worden we door het bedrijf, waaraan we kochten, gewoon afgewimpeld met loze beloften.

Berichten (1)

Cool blue

Naar: L. S.

15/03/2024

Beste Laura,Bedankt voor het delen van je ervaring met ons. Het spijt me te horen dat je problemen hebt ondervonden met je Bosch wasmachine en dat de service die je hebt ontvangen niet aan je verwachtingen voldeed. We kunnen alsnog niet tegemoetkomen aan je verzoek of wensen. De gebruikersschade die geconstateerd is door de reparateur was te voorkomen. We betreuren dat dit je zo snel na aankoop overkomt, maar dit had op elk punt tijdens de levensduur een gebruikers-klacht geweest met eventuele kosten voor herstelling. Voor de ontstane miscommunicatie en verwachtingen omtrent een andere machine willen we je wel een coulance aanbieden in de vorm van een voucher. We kunnen je hiervoor een voucher aanbieden t.w.v 15 euro in je coolblue account. Geef gerust aan als we deze mogen klaarzetten in je account. Moest je nog vragen of opmerkingen hebben, horen we het graag. Met vriendelijke groet,Pascale van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On March 13, 2024 at 9:06 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform