Beste, ik bestelde op 13 juli 2023 op decathlon.be een triban rc120 fiets. Bij deze fiets stonden enkele belangrijke diensten vermeld:- Gratis onderhoud binnen 6 maanden na aankoop- Gratis retour tot 365 dagen na aankoop- Minimum 2 jaar garantie op de onderdelen (levenslang op het frame, 5 jaar op de voorvork)Na enkele maanden fietsen maakte ik gebruik van het gratis onderhoud, wegens een lichte hapering bij het schakelen van de fiets. Na dit onderhoud reed ik verder zonder problemen tot twee weken geleden mijn pedalen tijdens het fietsen plots volledig doorschoten.Bij het binnenbrengen van mijn fiets in de decathlon winkel komt de bediende van het fietsatelier tot de conclusie dat mijn ketting, casette en crankstel na 10 maanden gebruik allemaal volledig versleten zijn. De kostprijs voor de herstelling die mij wordt voorgeschoteld bedraagt €175. Ik vraag naar mijn garantie, maar dit wordt mij geweigerd, gezien het gaat om normale slijtage.Terug thuis kijk ik na welke garantie er op de website wordt gecommuniceerd. Daar zie ik de 2 jaar garantie op de fiets die ik mij herinnerde, maar valt vooral op dat zowel de ketting, casette als het crankstel ook allemaal 2 jaar garantie krijgen. Dus neem ik contact op met de klantenservice van de webshop, gezien ik mijn fiets via de webshop aankocht, en leg ik uit dat ik niet begrijp waarom ik geen beroep zou kunnen doen op garantie voor een fiets die ik volgens de webshop eigenlijk nog zou mogen retourneren, op onderdelen die een verwachte levensduur hebben van minstens 2 jaar.Van de klantendienst krijg ik echter niet de reactie die ik hoopte: Jammer genoeg kan ik hier niets aan veranderen omdat de eindverantwoordelijkheid over zulke zaken bij de winkel valt.Op mijn reactie dat ik mijn fiets op de webshop heb besteld, niet in de winkel, en ik dus beroep wil doen op de garantie die wordt vermeld op de webshop (niet in de winkel) krijg ik slechts een herhaling van bovenstaande: Ik begrijp dat dit niet valt binnen uw verwachtingen maar ik kan voor deze situatie niets meer voor u betekenen.De gratis retour die trots op de website vermeld staat wordt mij ook geweigerd, gezien mijn fiets meermaals gebruikt geweest is. (Wie fietst 1 jaar lang niet op een nieuwe fiets?)Ik wordt nu dus voorgeschoteld met de keuze: geen herstelling laten uitvoeren, en niet meer kunnen fietsen op mijn 10 maand oude fiets, of meer dan 30% van de originele aankoopprijs van mijn fiets bijbetalen, met de anticipatie dat deze herstelling over nog eens 10 maanden opnieuw verwacht mag worden.