Terug

Geen garantie op fietsonderdelen zoals gecommuniceerd op webshop

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. D.

Naar: Decathlon

02/06/2024

Beste, ik bestelde op 13 juli 2023 op decathlon.be een triban rc120 fiets. Bij deze fiets stonden enkele belangrijke diensten vermeld:- Gratis onderhoud binnen 6 maanden na aankoop- Gratis retour tot 365 dagen na aankoop- Minimum 2 jaar garantie op de onderdelen (levenslang op het frame, 5 jaar op de voorvork)Na enkele maanden fietsen maakte ik gebruik van het gratis onderhoud, wegens een lichte hapering bij het schakelen van de fiets. Na dit onderhoud reed ik verder zonder problemen tot twee weken geleden mijn pedalen tijdens het fietsen plots volledig doorschoten.Bij het binnenbrengen van mijn fiets in de decathlon winkel komt de bediende van het fietsatelier tot de conclusie dat mijn ketting, casette en crankstel na 10 maanden gebruik allemaal volledig versleten zijn. De kostprijs voor de herstelling die mij wordt voorgeschoteld bedraagt €175. Ik vraag naar mijn garantie, maar dit wordt mij geweigerd, gezien het gaat om normale slijtage.Terug thuis kijk ik na welke garantie er op de website wordt gecommuniceerd. Daar zie ik de 2 jaar garantie op de fiets die ik mij herinnerde, maar valt vooral op dat zowel de ketting, casette als het crankstel ook allemaal 2 jaar garantie krijgen. Dus neem ik contact op met de klantenservice van de webshop, gezien ik mijn fiets via de webshop aankocht, en leg ik uit dat ik niet begrijp waarom ik geen beroep zou kunnen doen op garantie voor een fiets die ik volgens de webshop eigenlijk nog zou mogen retourneren, op onderdelen die een verwachte levensduur hebben van minstens 2 jaar.Van de klantendienst krijg ik echter niet de reactie die ik hoopte: Jammer genoeg kan ik hier niets aan veranderen omdat de eindverantwoordelijkheid over zulke zaken bij de winkel valt.Op mijn reactie dat ik mijn fiets op de webshop heb besteld, niet in de winkel, en ik dus beroep wil doen op de garantie die wordt vermeld op de webshop (niet in de winkel) krijg ik slechts een herhaling van bovenstaande: Ik begrijp dat dit niet valt binnen uw verwachtingen maar ik kan voor deze situatie niets meer voor u betekenen.De gratis retour die trots op de website vermeld staat wordt mij ook geweigerd, gezien mijn fiets meermaals gebruikt geweest is. (Wie fietst 1 jaar lang niet op een nieuwe fiets?)Ik wordt nu dus voorgeschoteld met de keuze: geen herstelling laten uitvoeren, en niet meer kunnen fietsen op mijn 10 maand oude fiets, of meer dan 30% van de originele aankoopprijs van mijn fiets bijbetalen, met de anticipatie dat deze herstelling over nog eens 10 maanden opnieuw verwacht mag worden.

Berichten (1)

Decathlon

Naar: R. D.

11/06/2024

ONS ANTWOORD OP JE AANVRAAGBeste,Bedankt voor uw aanvraag.We bieden inderdaad een garantie van 2 jaar en een retoursrecht van 365 dagen onder bepaalde voorwaarden.De retour kan binnen de 365 dagen gebeuren indien het product in zeer goede staat is.In uw geval is de fiets goed gebruikt en kan dus niet geretourneerd worden.Dit staat ook duidelijk uitgelegd en gemeld in onze algemene verkoopsvoorwaarden:s:contents.mediadecathlon.com/s1051023/k$b662b6bcf7d56c3e44b00cdf0cba899a/18%2004%202023%20NL%20CGV%20BE%20www%20decathlon%20be.pdfHierin staat ook alles uitgelegd omtrent de twee jaar garantie.Deze geldt indien er mechanische problemen zijn die abnormaal zijn.Indien u bijvoorbeeld 5000 km doet en er is een slijtage dan is dit inderdaad niet gedekt onder garantie omdat dit normale slijtage is en dus hersteld moet worden.Als de winkel dit heeft bevestigd na controle dat dit normale slijtage is dan zal hier geen garantie op gerekend worden.Ik blijf beschikbaar mocht u nog vragen hebben.Een hele fijne dag gewenst.Met sportieve groeten,Sportivement,MylèneJOUW AANVRAAG: Klacht - Geen garantie op fietsonderdelen zoals gecommuniceerd op webshop - (CPTBE02022277-21)Je aanvraag is geregistreerd als 240602-000460Ons team van passiesportersis voor je beschikbaar 02/208.26.60 E-mail FacebookVan maandag tot vrijdag van 8 tot 20u - Zaterdag van 9u tot 19uWinkelsin heel BelgiëOnek het nieuwsvan jouw DECATHLONAfspraak :www.decathlon.beVolg ons nieuwsConform de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer, garandeert Decathlon een recht van toegang, verbetering en verwijdering van uw persoonsgegevens. Raadpleeg onze integrale algemene voorwaarden.Indien u in de Europese Unie woont en u hebt een klacht over producten of diensten die u bij Decathlon hebt gekocht via een overeenkomst per e-mail, kan u terecht op het ODR-platform van de Europese Unie: :ec.europa.eu/consumers/odr/NV Decathlon Belgium - RPR Brussel - Ondernemingsnummer : 0449.296.278ER: Faustino Rabasot - Jules Bordetlaan 1, 1140 Evere - Drukfouten voorbehouden [---002:004877:36020---]

Bemiddeling door Testaankoop 13 juni 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform