Terug

Geen garantie op alom gekend probleem distributieriem 1.2 Citroën Berlingo

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. J.

Naar: CITROEN BELUX

24/10/2023

Beste, wij hebben onze Citroën Berlingo XL 1.2 Puretech gekocht en ingeschreven 11/10/2019. De renting startte 18/10/2019. De laatste afspraak voor onderhoud werd gemaakt 05/10/2023. Deze werd door u uitgesteld naar 27/10. Ondertussen viel mijn wagen meerdere keren stil tijdens het rijden. Ook op de autostrade, levensgevaarlijk !! Ik vroeg uw diensten dringend onderhoud, ik werd nooit teruggebeld !! Ik ben langsgeweest, in paniek, geen antwoord ! Mijn wagen viel opnieuw stil. Ik werd gedepaneerd vorige week door mijn verzekering. De depanneur bevestigt mij het alom gekende probleem met de distributieriem, waarvan stukjes afbrokkelen in de olie,... een gekende voortijdige slijtage van de distributieriem met alle mogelijke gevolgen vandien. Ik ontvang een vervangwagen en vandaag 24/10 melden uw diensten mij dat ik moet opdraaien voor de kosten ?! Dit probleem is u duidelijk bekend lees ik in menig artikel, ook in Nederland is het bekend in artikels van Kassa in maart 2023. Stellantis mag mij niet laten opdraaien voor fabricage/foute oliekeuze-fouten ! Ik verzoek u dan ook om mijn wagen onder garantie te herstellen, zoals het hoort. Mijn wagen heeft slechts 68.000 km (dankzij de coronaperiode), en is slechts 4 jaar oud, en steeds onderhouden in uw officiële Citroëngarage in Drogenbos, dit is absoluut geen normale slijtage ! Ik heb hierover echt al veel gelezen. Zeg niet dat het niet waar is.Dank voor uw herstelling onder garantie, zoals het hoort.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform