Terug

Geen garantie na 6maanden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. V.

Naar: KREFEL

04/03/2023

Beste Op 22/07/2022 kocht ik via de webshop van Krefel een LENOVO notebook flex5. Het toestel werkte prima tot ik deze ochtend het opendeed en het rechterscharnier afbrak. De voorbij maanden is het toestel ook in normale omstandigheden gebruikt geweest, is het nooit gevallen of zijn er geen abnormaliteiten gebeurd. Na wat zoeken op de website van Krefel en een telefonisch contact met Krefel deze ochtend, bracht ik de laptop naar de Krefel winkel in Turnhout terug. Aldaar nam men mijn laptop in ontvangst en deed ik mijn verhaal. Waarna de betrokken verkoopster de laptop opende waarbij een duidelijke krak te horen was. Deze krak bleek een barst in het scherm te zijn ter hoogte van het beschadigde scharnier. Deze barst zat er niet in op het ogenblik dat we de laptop binnenbrachten. Tot mijn verbazing werd mij medegedeeld dat dit buiten garantie valt. De winkelmanager werd erbij gehaald, dewelke mij vriendelijk bleef herhalen dat alles waarschijnlijk buiten garantie valt. En dat het merk LENOVO hierover de finale beslissing neemt. Maar dat de kans klein is dat dergelijke schade onder garantie zou vallen. En om het nog erger te maken, het intern registratiesysteem van Krefel laat het niet toe om dergelijke schadegevallen kosteloos te versturen naar het merk. Wat concreet wilde zeggen dat ik al 50€ verzendkosten moest ophoesten om het toestel te verzenden.Bij aankoop werd een garantie van twee jaar gegeven. Als klant vind ik het zeer raar dat schade die na 6 maanden optreed -na regulier en normaal gebruik- en te wijten is aan zwakheid/fabricagefout vanuit het merk, niet onder de garantie valt. De initiële schade van de scharnierbreuk veroorzaakte nadien in de winkel, bij het openen van de laptop door de verkoopster bijkomende schade aan de laptop nl bast in glas.Ik kijk uit hoe u dit voor mij kan oplossen en uw garantiebeloftes toch kan nakomen. En verwacht niet om terecht te komen in het afschuiven van verantwoordelijken tussen Krefel en Lenovo.Alvast bedankt om dit snel te behandelen en op te lossen.

Berichten (5)

KREFEL

Naar: W. V.

06/03/2023

Beste Wim,We hebben je mail goed ontvangen en ik begrijp je volkomen dat je teleurgesteld bent in de opvolging van jouw herstelling.Momenteel kan ik je dossier/herstelling nog niet consulteren aangezien deze nog moet verwerkt worden in onze depot en zal doorgestuurd worden naar de hersteldienst van het merk Lenovo zelf.Deze zullen jouw toestel nakijken en ons dan de bevindingen/bestek toesturen.Het is zo dat een barst in het scherm jammer genoeg niet wordt gedekt door de garantie van het merk zelf maar ik stel voor dat we even afwachten op de feedback van de hersteldienst Lenovo zelf.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IY3MSe:ref

W. V.

Naar: KREFEL

07/03/2023

Beste Hilde Bedankt voor uw reactie. Ik ga ervan uit dat oorzaak en gevolg voldoende gescheiden worden door de hersteldienst van LENOVO. Het afbreken van het scharnier is een fabricagefout dewelke onder garantie valt. Als gevolg daarvan is het scherm gebarsten toen de verkoopster in de winkel de laptop terug open deed. Dus om mij te beroepen op de garantieregeling kan ik bij u als verkoper aankloppen. We hopen op een snelle oplossing aangezien onze dochter een laptop nodig heeft voor haar studies

W. V.

Naar: KREFEL

20/03/2023

BesteMeer dan 14 dagen hebben niets gehoord ivm de garantie van ons toestel. Kan u ons snel antwoord geven en vergoeden?

KREFEL

Naar: W. V.

22/03/2023

Beste Wim,Bij het nakijken van jouw dossier zie ik dat er jou een bestek werd toegestuurd voor het vervangen van de modele en het lcd scherm.Bij het navragen bij onze collega's van Turnhout klopt het dat de de collega jouw laptop heeft geopend om dit na te kijken en er is geen duidelijkheid of ze het scherm wel of niet heeft doen barsten, maar ze heeft wel vermeldt dat er inderdaad een krakend geluid te horen was. Aangezien het defekt waarvoor je jouw laptop hebt binnen gebracht "gebroken scharnier" kon nooit onder garantie opgestuurd worden en hierdoor werd er jou een bestekkost van 50€ gevraagd.Ik ga navraag doen met mijn collega's te Turnhout welke oplossing er kan aangeboden worden en laat je hier snel iets van weten.Mag ik je al vragen om ons een antwoord sowieso op het bestek door te sturen?Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IZMZ31:ref

KREFEL

Naar: W. V.

24/03/2023

Beste klant,Bij het ontvangen van je klacht ben ik even je dossier gaan nakijken.Het klopt dat indien er een toestel val-stootschade vertoont dat we verplicht zijn deze op te sturen buiten garantie. Indien de hersteller inderdaad kan vaststellen dat dit een fabricagefout gaat, zullen de kosten die reeds betaald zijn, terugbetaald worden.Jammer genoeg kunnen we bij een breuk-barst niet vaststellen hoe deze ontstaan is. Dit is ook de reden dat we het toestel in deze gevallen steeds buiten garantie opsturen.Mogen we u vragen om het antwoord van de herstelling af te wachten?Indien het toestel alsnog buiten garantie gesteld word, kunnen we contact opnemen met de herstelpartner. Jammer genoeg is dit niet mogelijk nu reeds conclusies hierover te trekken.Met vriendelijke groeten,Bien à vous,YaniCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen-------------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IZMxNI:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform