Beste Op 22/07/2022 kocht ik via de webshop van Krefel een LENOVO notebook flex5. Het toestel werkte prima tot ik deze ochtend het opendeed en het rechterscharnier afbrak. De voorbij maanden is het toestel ook in normale omstandigheden gebruikt geweest, is het nooit gevallen of zijn er geen abnormaliteiten gebeurd. Na wat zoeken op de website van Krefel en een telefonisch contact met Krefel deze ochtend, bracht ik de laptop naar de Krefel winkel in Turnhout terug. Aldaar nam men mijn laptop in ontvangst en deed ik mijn verhaal. Waarna de betrokken verkoopster de laptop opende waarbij een duidelijke krak te horen was. Deze krak bleek een barst in het scherm te zijn ter hoogte van het beschadigde scharnier. Deze barst zat er niet in op het ogenblik dat we de laptop binnenbrachten. Tot mijn verbazing werd mij medegedeeld dat dit buiten garantie valt. De winkelmanager werd erbij gehaald, dewelke mij vriendelijk bleef herhalen dat alles waarschijnlijk buiten garantie valt. En dat het merk LENOVO hierover de finale beslissing neemt. Maar dat de kans klein is dat dergelijke schade onder garantie zou vallen. En om het nog erger te maken, het intern registratiesysteem van Krefel laat het niet toe om dergelijke schadegevallen kosteloos te versturen naar het merk. Wat concreet wilde zeggen dat ik al 50€ verzendkosten moest ophoesten om het toestel te verzenden.Bij aankoop werd een garantie van twee jaar gegeven. Als klant vind ik het zeer raar dat schade die na 6 maanden optreed -na regulier en normaal gebruik- en te wijten is aan zwakheid/fabricagefout vanuit het merk, niet onder de garantie valt. De initiële schade van de scharnierbreuk veroorzaakte nadien in de winkel, bij het openen van de laptop door de verkoopster bijkomende schade aan de laptop nl bast in glas.Ik kijk uit hoe u dit voor mij kan oplossen en uw garantiebeloftes toch kan nakomen. En verwacht niet om terecht te komen in het afschuiven van verantwoordelijken tussen Krefel en Lenovo.Alvast bedankt om dit snel te behandelen en op te lossen.