Terug

Geen garantie bij schermprobleem nieuwe laptop

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

22/09/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 24 juli 2025 kocht ik twee laptops in uw webwinkel en betaalde ik er € 549 per stuk voor. Dit zogezegd in "solden", terwijl 2 weken later, in augustus, de prijs plots €479 bedroeg... Niet helemaal correct, maar dat is een andere discussie. Na 2 weken vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, verschenen er een witte lijn en vlekjes in het scherm, die sindsdiens steeds nadrukkelijker zichtbaar worden. Op 20 september 2025 ging ik naar uw winkel in Gent om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit volgens de medewerkster onze eigen fout zou zijn door onzorgvuldig gebruik, wat wij betwisten. Zij beweert de laptop te kunnen opsturen naar HP voor een bestek, maar daarbij moeten we zelf voor de bestekkosten opdraaien van 40 euro (exclusief herstellingskosten). Wij gaan daar niet mee akkoord, de laptop werd helemaal niet onzorgvuldig gebruikt en zit van bij het begin van het schooljaar in een beschermhoes. Wij vinden het niet normaal dat er zo snel vlekken verschijnen op het scherm en dat er dan maar vanuit gegaan wordt dat dit onze eigen schuld zou zijn, zonder dat dit bewezen kan worden... Ik blijf er bij dat wij de laptop normaal hebben gebruikt in de paar weken dat we hem hebben. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 30 dagen om de kosteloze herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: Orderbevestiging

Berichten (7)

FNAC BELGIUM

Naar: J. V.

30/09/2025

Raphael (Fnac) 30 sep 2025 15:56 CEST Beste, Bedankt voor jouw mail. Onze excuses met alle ongemakken die voorgekomen zijn met jouw laptop. Voor alle aankopen bij Fnac geldt een garantie van 2 jaar, gedurende welke het product kan worden geretourneerd via onze dienst na verkoop. Onze dienst-na-verkoop zal het product analyseren en zal kunnen nagaan of het product volgens de garantie kan worden hersteld, omgeruild of terugbetaald. Als ons dienst na verkoop aangeeft dat het probleem hier niet onder de garantie valt zullen helaas niet hiertegen kunnen gaan. Je kan altijd voor jouw dossier meer informatie vragen over de reden waarom het probleem niet onder de garantie kan vallen, meestal komen hierbij ook foto's die aangeven dat het product niet onder de garantie kan passen. Heeft u misschien de dossiernummer nog bij de hand zodat ik dit kan navragen ? De beste oplossing hiervoor is uw product terug te brengen naar de dichtstbijzijnde Fnac-winkel. Deze kan u hier terugvinden:s:www.nl.fnac.be/entreprise/magasins_nl-BE.aspx Alvast bedanktvoor uw medewerking. Met vriendelijke groeten, Raphael Klachten 22 sep 2025 12:00 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

01/10/2025

Beste, Ik ben reeds naar de Fnac winkel in Gent geweest, daar hebben zij geweigerd het toestel op te sturen tenzij ik zelf zou opdraaien voor de kosten. Ik ga niet nog eens de verplaatsing maken naar dezelfde winkel om weer exact dezelfde boodschap te horen, dat is absurd. Op geen enkel moment heb ik een dossiernummer gekregen, niet in de Fnac winkel en niet wanneer ik jullie contacteerde via de chat. Dat kan ik dus niet meedelen. Ik wil van jullie vernemen waarom mijn laptop geweigerd werd door de dienst naverkoop en hoe jullie de wettelijke garantietermijn alsnog zullen respecteren? Mvg

FNAC BELGIUM

Naar: J. V.

08/10/2025

Nawal (Fnac) 8 okt 2025 09:39 CEST Beste Jordi, Onze excuses voor het ongemak. Zou je ons kunnen laten weten wat de reden is van de retour? Gaat het om een technische panne? Indien ja, kun je ons dan een korte beschrijving geven van het probleem? Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten, Fnac.be Klachten 1 okt 2025 13:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

15/10/2025

Beste Nawal, We blijven in cirkels draaien helaas. In mijn oorspronkelijke klacht hierboven staat exact wat de reden was van de retour die niet werd aanvaard: Na 2 weken vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, verschenen er een witte lijn en vlekjes in het scherm, die sindsdien steeds nadrukkelijker zichtbaar worden. In bijlage vind je een foto van het probleem. Ik wil van jullie vernemen hoe jullie de wettelijke garantietermijn alsnog zullen respecteren? Met vriendelijke groeten

FNAC BELGIUM

Naar: J. V.

17/10/2025

Pascale (Fnac) 17 okt 2025 17:36 CEST Beste Jordi, Bedankt voor uw email. Wij verzoeken u uw artikel ter reparatie in te leveren bij de klantenservice van uw Fnac-winkel. Met vriendelijke groeten pascale Klachten 15 okt 2025 09:45 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. V.

Naar: FNAC BELGIUM

20/10/2025

Beste Raphael, Nawal, Pascale... Beste medewerkers van het Ministerie van Fnac, Gelieve aub eerst de oorspronkelijke klacht te lezen vooraleer te reageren, want zo blijven we eindeloos rondjes draaien! De klantenservice van Fnac Gent heeft reeds GEWEIGERD om de laptop gratis in te nemen en op te sturen naar de repairservice! Tenzij ik zelf zou opdraaien voor de kosten, ook al is de laptop nog in garantie. Dit omdat de schade volgens hen te wijten is aan "onzorgvuldig gebruik", quod non! Opnieuw, ik ga niet nog eens de verplaatsing maken naar dezelfde winkel om weer exact dezelfde boodschap te horen, dat is absurd! Ik ontvang graag een klantvriendelijke oplossing waarbij jullie de wettelijke garantietermijn alsnog zullen respecteren. Mvg

Bemiddeling door Testaankoop 20 oktober 2025

FNAC BELGIUM

Naar: J. V.

22/10/2025

Aurélie (Fnac) 22 okt 2025 09:44 CEST Beste Jordi, Je oorspronkelijke vraag betrof een prijsverschil voor de laptop, aangezien de prijs op onze website was verlaagd. Omdat de aankoop dateert van juli, kon hier helaas geen tegemoetkoming meer voor worden gegeven. De retour in de winkel werd geweigerd het spijt ons hiervoor. U heeft daarvoor ook een klacht ingediend hiervoor maar er was toen wel ook geen sprake van die witte lijnen in je klacht. Omdat je nu witte lijnen hebt op de scherm van jouw laptop, zal deze in herstelling gebracht moeten worden. In de bijlage vind je het retourlabel om het toestel terug te sturen, evenals een document dat je bij het pakket dient te voegen voor onze logistieke dienst. Zodra het toestel is ontvangen door onze dienst na verkoop, zal er een dossier worden opgemaakt. Bedankt voor je medewerking. Aurélie Klachten 20 okt 2025 08:30 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform