Geachte mevrouw/heer,
Op 24 juli 2025 kocht ik twee laptops in uw webwinkel en betaalde ik er € 549 per stuk voor. Dit zogezegd in "solden", terwijl 2 weken later, in augustus, de prijs plots €479 bedroeg... Niet helemaal correct, maar dat is een andere discussie.
Na 2 weken vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, verschenen er een witte lijn en vlekjes in het scherm, die sindsdiens steeds nadrukkelijker zichtbaar worden.
Op 20 september 2025 ging ik naar uw winkel in Gent om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen.
Mijn verzoek is afgewezen omdat dit volgens de medewerkster onze eigen fout zou zijn door onzorgvuldig gebruik, wat wij betwisten. Zij beweert de laptop te kunnen opsturen naar HP voor een bestek, maar daarbij moeten we zelf voor de bestekkosten opdraaien van 40 euro (exclusief herstellingskosten).
Wij gaan daar niet mee akkoord, de laptop werd helemaal niet onzorgvuldig gebruikt en zit van bij het begin van het schooljaar in een beschermhoes. Wij vinden het niet normaal dat er zo snel vlekken verschijnen op het scherm en dat er dan maar vanuit gegaan wordt dat dit onze eigen schuld zou zijn, zonder dat dit bewezen kan worden... Ik blijf er bij dat wij de laptop normaal hebben gebruikt in de paar weken dat we hem hebben.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 30 dagen om de kosteloze herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen: Orderbevestiging