Geen garantie/advies/hulp op geleverde zieke plantjes
Aard van probleem:
AndereKlacht
E. C.
Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum
Beste,Ik heb bij jullie ongeveer een 8 maanden geleden een bestelling geplaatst van 450x bodembedekkers en overige producten t.w.v. € 450. Echter na levering zagen de plantjes er niet goed uit en duidelijk verzwakt. Er was veel aarde uit de potjes door het transport. Onmiddellijk na het planten van een 50 tal plantjes begonnen deze af te sterven. Ik ben gestopt met planten en heb dit onmiddellijk kenbaar gemaakt bij het bedrijf. Alsook dat de rest in de originele pot van levering ook begonnen te hangen. Ook had ik de vraag gesteld als dit de bekende schimmel kon zijn die vaker bij dit type bodembedekker voor komt. Hierop heb ik als antwoord gehad dat dit alles normaal was en de plantjes wat tijd nodig hadden. Echter zijn intussen tijd de plantjes alleen maar verder verslechterd en allemaal afgestorven volgend het typische verloop van de bekende schimmel. Hierop opnieuw het plantencentrum gecontacteerd dat alle plantjes gestorven zijn of aan het afsterven zijn en dat dit de schimmel kan zijn. De plantjes zijn op hun aanraden met hun potgrond en producten geplaatst zoals het hoort. De reactie van hun is beknopt als volgt: De plantjes zijn waarschijnlijk ziek door de schimmel in jullie grond. En voor hun is het probleem afgerond. Ik eis dus een correcte oplossing voor het probleem dat ik onmiddellijk bij levering heb gemeld (alles uiteraard onderbouwd met foto’s) en dat men door het “afwachten, komt goed” voorstel op de lange baan hebben geschoven. De plantjes zijn gestorven door een schimmel die duidelijk zichtbaar aanwezig was bij ontvangst aan de hand van zieke planten, en bijkomend het niks doen advies van hun. Ze schieten duidelijk tekort aan gebreken die onmiddellijk ontdekt worden als advies op problemen na verkoop. Op deze manier kan men zich onder elk probleem proberen uit te krijgen door uitstel en erna afstel fout van de klant tactiek. Ik wens dus zoals gezegd een correcte oplossing, eventueel in de vorm van een waardebon voor hetzelfde bedrag als aankoop waardoor de “schade” voor hun nog enigszins beperkt wordt. De prijs was € 356,29 voor de plantjes en € 60 voor de verzending. Echter blijkt uit een zoektocht naar geschillen in het verleden ze steeds dezelfde manier toepassen bij geschillen, namelijk ze niet op te lossen. Spijtig dat men eerlijke, trouwe klanten op die manier behandelen. We hebben namelijk heel de tuin ingericht met hun spullen en materialen. Met vriendelijke groeten. Eric
Berichten (5)
Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum
Naar: E. C.
- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (66280) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Klantendienst Tuincentrum Pelckmans, 30 okt 2023 14:36 CETGoedemiddag,Dank u voor de mail.Het is inderdaad zo dat plantjes vaak tijd nodig hebben om te acclimatiseren, ook zij hebben stress en de Pachysandra is daar heel gevoelig aan.Maar wij hebben dit jaar 70000 stuks verkocht en geen enkele klacht hierover ontvangen. Enkel van mijnheer.Pachysandra is ook gevoelig aan nat en aan schimmel inderdaad. Mijnheer heeft meegedeeld dat deze zijn geplant op een stuk gras dat is afgegraven. Plaatsen waar gras heeft gegroeid zijn plaatsen waar het vochtig is en waar er sneller schimmel ontstaat.En er kunnen inderdaad plantjes sterven maar geen 450 van 1 bestelling en al zeker niet als er geen andere klachten zijn ontvangen hierover.Daardoor vermoeden wij dat het aan de plaats of de grond lag. Ook al graaf je dit af en doe je er potgrond over, als er schimmel in de grond zit geraak je er helaas niet vanaf.We gaan dan ook niet in op mijnheer zijn verzoek.Fijne dag.Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- and Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie.----------------------------------------------Klachtenbox, 29 okt 2023 16:09 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans.[VRMMML-VJ77Z]   --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans.[VRMMML-VJ77Z]
E. C.
Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum
Beste,Nogmaals, ik heb onmiddellijk aangeven dat de plantjes er niet goed uitzagen en afstierven ook degene in de originele kweker pot. Het gras is verwijderd en de grond omgespit. De schimmel die schadelijk is voor deze plantjes zit enkel in de grond waarin ooit deze hebben gezeten. Aangezien ze in de pot afstierven zat de schimmel daarin. Bijkomend sterven altijd alle planten af in de omtrek van de planten. Dit is bekend en geweten bij dit soort schimmels. Dus het is de logica zelf dat letterlijk alle planten stierven. Jullie advies was, verder uitplanten en komt goed. Uiteraard was dit niet het geval. De plantjes waren in de originele pot ziek zoals gemeld. Dit heeft niet te maken met de “vochtige grond” waarna ze worden uitgezet. Nogmaals onderstrepen dat de problemen nog in de originele pot bij levering in de transport doos belabberd en ongezond uitzagen. Vanaf dan zijn ze onmiddellijk beginnen hangen en afsterven. Het feit dat jullie hier geen tussenkomst bieden is geen alleenstaand geval. Dit is regelmaat bij garantie gevallen en wanneer er iets misloopt. Steeds verschuilt men zich achter het feit dat het probleem bij de consument bevindt. Vandaar dat (bijna) alle slechte reviews over het afwimpelen van garantie gevallen gaat. Spijtig genoeg zijn hier hele forums, website en pagina’s over te vinden.
E. C.
Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum
Uiteraard geen reactie. Dit bewijst net zoals alle anderen die dit in eerlijke reviews aangegeven, dat Pelckmans geen bestaande klantenservice heeft zoals de betekenis van het woord. Service na verkoop is ook onbestaande. Al zouden we hier niet van de wettelijke garantie en zicht-termijn bij het ontvangen van beschadigde goederen spreken zoals in mijn geval mag men bij elk deftig bedrijf toch verwachten dat er enige vorm van een dienst na verkoop is. Behoed u dus voor deze winkel en hou er rekening mee dat de garantie alsook wettelijke zicht termijn volgens hen voor hun niet van toepassing is. Indien u een probleem heeft met uw aangekochte goederen staat u in de kou zoals de rest ook al aangeeft. Goedkoop is het maar dit heeft een reden. Beter kopen bij een betrouwbaar plantencentrum. Spijtig van de kortzichtigheid van dit soort bedrijven dat uiteindelijk de prijs betalen op lange termijn. Over 2 weken komt mijn klacht ook in de lokale krant. Daar kan men het vervolg lezen. Benieuwd als er dan wel een deftige en correcte actie komt.
Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum
Naar: E. C.
- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (66556) is bijgewerkt. Reageer op deze e-mail als u aanvullende opmerkingen wilt toevoegen.----------------------------------------------Klantendienst Tuincentrum Pelckmans, 7 nov 2023 10:13 CETGoedemorgen,Dank u voor de mail.Zoals we al eerder hebben meegegeven, van dit artikel zijn er meer dan 70.000 stuks verkocht en we hebben geen enkele klacht hierover ontvangen.Dit plantje is zeer gevoelig voor schimmel en dat is ook bij dit vermoedelijk de oorzaak dat ze allemaal zijn afgestorven.Mijnheer zegt dat er voordien gras heeft gestaan en dat dat is weggehaald om de plantjes te planten, vermoedelijk heeft het gras ook de schimmel in de grond veroorzaakt. Jammer genoeg krijg je dit zeer moeilijk weg, ook niet met het afgraven van zand en er potgrond over te doen. Hiervoor moet je bepaalde middelen gebruiken en dan heb je nog geen garantie dat de schimmel uit de grond is.We gaan dan ook niet in op het verzoek van mijnheer.Fijne dag.Met vriendelijke groetKlantendienstVijver- and Tuincentrum PELCKMANSBe green, keep it on the screen ... Please think before you print this e-mail.***** DISCLAIMER *****Deze e-mail en al zijn bijlagen zijn uitsluitend voor de geadresseerde bestemd en kunnen vertrouwelijke informatie bevatten. Als u deze boodschap per vergissing toegestuurd kreeg, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en de e-mail te vernietigen. Publicatie, reproductie, kopie, distributie of andere verspreiding of gebruik door derden is verboden, tenzij anders vermeld. De afzender kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige wijziging van zijn bericht tijdens de elektronische transmissie.----------------------------------------------Klachtenbox, 6 nov 2023 15:56 CET --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans.[VRVPZX-P577Z]   --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Tuincentrum Pelckmans.[VRVPZX-P577Z]
E. C.
Naar: Pelckmans - Vijver- en Tuincentrum
Nogmaals aanstrepen dat dit onzin is. Uiteraard op zijn Pelckmans om de feiten te negeren en volgens hun alles bij de klant leggen. Het is een feit en de klachten/melding ging erom dat de plantjes in originele pot van de kweker bij levering door jullie in zieke staat waren. Hiervan bewijs met mails en foto’s. Hoe verklaart u dit? U kan goochelen met grote aantallen, deze argumenten zijn net zo onbetrouwbaar als jullie service. Alsof dit waarde heeft als een bedrijf zoals jullie honderden negatieven reacties heeft altijd over soortgelijke problemen. Aankoop gedaan, product voldoet niet, klant vraagt hulp en de verplichte garantie, en afgewimpeld met naast de kwestie argumenten. Hoe dan ook zal dit op de een of andere manier vergoed zijn. Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten