Terug

Geen eindafrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

X. D.

Naar: TotalEnergies

15/09/2025

Op 1 juli liep ons vast jaarcontract af met Total Energies. We kregen reeds de vraag om te verlengen (met een simulatie van ons verbruik en nieuw voorschot) en gingen hierop in. Aangezien we iets langer dan een half jaar een digitale meter hebben, werd ons gegarandeerd dat Total Energies de gegevens automatisch zou aflezen via Fluvius en ons nieuwe voorstellen zouden doen voor voorschotfacturen. Helaas bleek dit al vanaf het begin niet te werken, maar dachten we dat dit was omdat er een probleem was met de app. Nu liep dus ons contract af en dachten we snel onze factuur te krijgen en het nieuwe voorschot te betalen. Helaas zijn we nu drie maand verder en hebben we nog steeds geen factuur. Ook is er door een "fout", waar wij volgens hen slachtoffer van zijn geworden, nog geen enkel voorschot betaald kunnen worden. Het gaat dus momenteel al over 450 euro dat we niet hebben betaald aan voorschotten, plus ons afrekening van het voorbije jaar waarvan we niet weten of we moeten bijbetalen of we geld terugkrijgen. Na herhaaldelijk met hen te communiceren via de chat (waarbij we niet veel wijzer werden) en na twee telefoontjes met de maatschappij, kregen we eindelijk informatie. Het zou gaan om een fout in het gesimuleerde verbruik en het feitelijke verbruik dat doorkwam van de meter. Hierdoor loopt het nu al die maanden vast en kan het volgens hen ook nog enkele maanden duren. Omdat ons nooit werd gewaarschuwd, tot een week geleden, dat we in een keer alle "gemiste" voorschotten moeten betalen wanneer het probleem is opgelost samen met de eindafrekening, zitten we toch wel met wat financiële stress. We moeten maar van hen of akkoord gaan over een paar maand met een afbetalingsplan of het geld nu maar elke maand opzij zetten zonder te weten wat het nieuwe voorschot is of eindafrekening. Als compensatie voor deze problemen werd ons een spreidingsplan aangeboden. We vinden het echt wel niet kunnen dat wij de financiële dupe zijn van het geklungel van Total Energies en Fluvius. We weten totaal niet wat er op ons staat te wachten en kunnen tot die tijd ook niet overschakelen op een andere leverancier. We zitten echt vast en vragen dan ook bijstand in deze. Alvast bedankt! Xander De Vos

Berichten (2)

TotalEnergies

Naar: X. D.

16/09/2025

Uw Referentie: E242307588 Dat Xander De Vos Het klopt dat er een blokkering zit op je afrekeningvanwege een inconsistentie in de verstrekte verbruiksgegevens. We werken aan het oplossen van het probleem en zullen uw afrekening zo snel mogelijk opstellen. Zodra de facturatie heeft plaatsgevonden, kunt u uw afrekening in uw klantenzone terugvinden. Ik stuur je aanvraag wel door naar de desbetreffende dienst om je voorschotfacturen te deblokkeren. Zodra ze je aanvraag verwerkt hebben zullen ze je zeker op de hoogte houden. Wij excuseren ons voor het ongemak dat u hierdoor ondervindt en danken u voor uw begrip en geduld. Met vriendelijke groeten Kathleen Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.

Bemiddeling door Testaankoop 16 september 2025

TotalEnergies

Naar: X. D.

17/09/2025

Uw Referentie: E242307588 Beste Xander De Vos U had contact met onze klantendienst nav uw voorschotfacturen elektriciteit. We hebben het nodige hiervoor gedaan en u zal de voorschotfacturen van juli, augustus en september 2025 in de komende dagen ontvangen. We hopen u hiermee van dienst te zijn. Bedankt voor uw vertrouwen, Lars Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform