Terug

geen eerste aanmaning

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. G.

Naar: ZALANDO

20/12/2018

Ik krijg plots een brief in de bus van Zalando met de titel: 2de aanmaning. Ik was verschrokken want ik ben al meer dan 6 jaar trouwe klant bij Zalando. Ik was vergeten een blouse te betalen, maar vond geen eerste aanmaning of zelfs geen betaalherinnering. Ik was dit dus helemaal vergeten, maar kreeg wel meteen een zogezegde '2de aanmaning'. Ik betaalde meteen het bedrag +5 euro wat op de aanmaning stond om verdere kosten te vermijden en begon mijn zoektocht. Ik heb niks gevonden! Niet in mijn spam, niet in mijn inbox, nergens! Wel vond ik reclamemails, maar geen eerste aanmaning. Ik mailde dus de klantendienst die beweerde dat de mail wel verzonden was. Ik vroeg voor een kopie want ik vond de mail niet. Dat konden ze niet doen, zeiden ze. Ze begonnen wel met nog mails te sturen dat ik moest betalen, terwijl ik dat in de eerste mail wel al had geschreven dat ik meteen betaald had. Ik werd onvriendelijk behandeld als trouwe klant, net alsof ik nooit betaalde! Ik heb nog eens vermeld dat ik de eerste aanmaning niet heb gehad, dus dat die 5 euro niet kan zolang er geen bewijs is. Toen kreeg ik een mail dat het op de site staat dat je binnen 14 dagen moet betalen. Net alsof ik dom ben. Dit vond ik erg ongepast en onprofessioneel. Ik heb gevraagd mijn account te verwijderen, maar daar reageerden ze niet op.

Berichten (2)

ZALANDO

Naar: E. G.

22/12/2018

Geachte mevrouw  Gemis,Ik heb gezien dat wij op 26 november de eerste aanmaning gestuurd hebben. Deze ging aan het e-mailadres waarmee u besteld heeft. Daarom ben ik niet bereid de aanmaningskosten te laten vervallen. Mijn excuses voor het ongemak.Verder heeft u gevraagd om uw account te verwijderen. Mijn collega heeft u hiertoe een paar vragen gesteld, ter verificatie.  Ik zal u die vragen nogmaals sturen. Graag een antwoord sturen op deze e-mail.  Met vriendelijke groet,Jeroen de Groot--Zalando SETamara-Danz-Str. 110243 BerlijnDuitslandWeb: www.zalando.beFAQs: www.zalando.be/faqWettelijke vertegenwoordigers:Robert Gentz, David Schneider, Rubin RitterVoorzitter van de Raad van Bestuur:Lothar LanzZalando SE:Ingeschreven met als ondernemingsnummer: 0845.876.820Internationaal belastingnummer (USt-ID): DE 260543043Zalando SE (Naamloze vennootschap) is ingeschreven bij Kantongerecht Charlottenburg BerlijnVerantwoordelijke voor eigen inhoud van Zalando SE volgens § 55 RStV: Robert GentzKlacht: geen eerste aanmaning (CPTBE00569593-09)ref:_00D0YZtg8._5001vp7Tgd:ref

E. G.

Naar: ZALANDO

23/12/2018

Beste,Als die mail dan toch verzonden is, waarom is het dan onmogelijk mij hier een bewijs van te bezorgen? In mijn ogen is het dan dat die mail niet verzonden is. Ik vind in mibn mailbox alle reclame terug van 26 november, maar geen aanmaning. Hoe is dit dan mogelijk als die volgens u toch verzonden is? En nee de mail zat niet in spam, niet in outbox en niet in inbox. Ik ben niet tevreden met wat ik nu lees. Onverantwoord voor een groot bedrijf. Ik krijg van de klantendienst geen hulp, altijd ongepaste antwoorden met heel wat fouten in de mails. Als dit u beleid is rond klantenservice is het wel heel erg geworden mits ik al heel lang goede klant was. Verschrikkelijk vind ik dit.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform