Op 8 januari 2019 werd onze warmtepomp opgestart door een viessmann technieker. Op 9 Januari 2020 is deze uitgevallen en blijkt de sturing het begeven te hebben.Dit werd door een plaatselijke technieker die telefonisch contact had met de dienst van viessmann vastgesteld. De technische dienst zei meteen dat de sturing/printplaat het zou begeven hebben.Sinds donderdag 9/01/2020 zitten we zonder verwarming en warm water. Dit een gezin met 2 kleine kindjes en een vrouw die halfweg de zwangerschap is van het 3de kindje.Op vrijdag 10/01/2020 hadden we contact met viessmann persoonlijk en via de plaatselijke technieker om een dringende interventie aan te vragen. Er werden vanaf vrijdag beloftes gedaan meteen terug gebeld te worden en dat ze ermee bezig waren. Op vrijdag om 15u30 probeerde ik nog eens te bellen daar ze nog steeds niet zelf terug gebeld hadden. Bleek dat alles gesloten was van planning en er pas maandag gekeken zou kunnen worden.Maandag 13/01 is de 5de dag zonder verwarming en warm water. In de voormiddag kreeg ik te horen dat ze aan het uitzoeken waren of alle wisselstukken voorradig waren voor dit probleem en ze me zouden terug bellen tegen de middag. Het was dan 10u10. Daarna zouden ze ook meteen een afspraak bevestigen.Om 15u heb ik terug zelf beginnen bellen naar de planningsdienst en technische dienst. Meerdere keren werd ik doorverbonden naar een dienst waar niemand opnam en de lijn verbroken werd. uiteindelijk kreeg ik iemand van de planning aan de lijn en die plaatste me in wacht en de lijn werd na 4minuten wachten gewoon verbroken. Geen enkele intensie van hen om zelf terug te bellen.Om 16u kreeg ik eindelijk iemand te pakken op de planning. Mijn dossier was blijkbaar onbehandeld en totaal onvolledig. Dus konden ze nog geen interventie plannen. Op maandag 20/01 zou er iemand langskomen om de schade op te meten en dan de week erop iemand te laten komen om dit te herstellen.Na veel discussiëren heb ik dan kunnen bekomen dat er al een sturing vitotronic meegenomen zou worden op maandag 20/01. Maar vervroegen van de afspraak kon onder geen enkele voorwaarden. Dus werd er ons gezegd dat dit de normale wachttijd is.Tijdens de gesprekken viel me volgende op.Mensen aan de lijn van de technische dienst beloven iets, ze zouden woensdag of donderdag 15-16/01 langskomen maar de planning weet blijkbaar van niets.Ze bellen niet terug terwijl dit meermaals beloofd werd.Geen enkele hulp om mensen die letterlijk in de kou zitten te helpen.De mensen spreken elkaar tegen en een dame van de planning beslist eigenlijk over het lot van je dossier terwijl die totaal niets van kennis heeft van hoe lang dit ook maar kan duren om te herstellen ter plaatse.Door het lanterfanten van de diensten onderling van viessmann hebben wij ipv op vrijdag slechts op maandagavond een afspraak kunnen vastkrijgen.Een noodoplossing voor mensen met problemen bestaat er niet bij viessmann!Deze interventie moet via hen gebeuren omdat dit onderdeel nog in garantie is. De technieker zelf wil dit liever niet doen want dan verliest hij zijn uren maar is de garantie ook weg omdat er zelf aan gewerkt is en niet enkel door een viessmann technieker. De wisselstukken zelf kon onze technieker ook niet veel sneller krijgen dan wanneer de interventie van viessmann zal plaatsvinden.