Geen credit of omruiling van foutief geplaatste onderdelen
Aard van probleem:
AndereKlacht
E. S.
Naar: KREFEL
Beste, 17 mei 2022 bestelde ik een keuken bij Krefel te Schoten a 23.610,00 eur 21 juni 2022 aanbetaling a 6.598,00 EUR28 november 2022 17.526,00 EUR restbetaling voldaan21 dec 2022 is de plaatsing gedaan21 dec 2022 direct is ons opgevallen dat alle lades niet waren uitgevoerd als besteld 03 maart 2023 is er inzake de foutieve uitvoering en plaatsing van de lades na zeer veel vervelende heen en weer communicatie eindelijk een gedeeltelijke terugbetaling gedaan.21 februari 2023 hebben we na bezoek van een bevriende interieur/keukenbouwer een opvolgende mail naar Krefel gestuurd omdat de 'Wangen' van alle opstellingen van een andere kwaliteit en kleur waren dan de bestelde keuken hoorde te zijn (hoge kastenwand, keukeneiland en spoelbakwand). Tegelijkertijd hebben we vriendelijk bericht gedaan met de vraag wanneer de afwerking volbracht zou worden.21 juni 2023 heb ik herinnerd aan de mail van 21 feb 2023 met de vraag wanneer we een reactie zouden mogen ontvangen op de foutief geplaatste 'wangen' en wanneer de keuken afgewerkt/opgeleverd zou gaan worden. 21 juni 2023 van Krefel het bericht gehad 'dat het dossier opnieuw onder ogen gekomen was'. Oftewel ze zijn ons vergeten en doordat we ons gemeld hebben komt er nu dan toch reactie.21 juni 2023 op deze dag heb ik een duidelijke mail met bijlagen en punten gestuurd van alle gebreken, nog niet geïnstalleerde onderdelen en fouten welke ik verwacht dat Krefel moest oplossen. 9 juli 2023 zijn we erachter gekomen dat een gasleiding klem zat achter de lade van het kookeiland, deze werd bij iedere opening van de lade meegenomen en als we dit niet ontdekt hadden had dit catastrofaal kunnen aflopen als deze na honderden keren te openen simpelweg was gescheurd of losgeraakt. (ik heb hier foto's en filmpjes van welke er niet om liegen!!).op zondag 9 juli 2023 is dus voor mij de bom gebarsten en heb ik wederom een zeer dringende en duidelijke mail gestuurd over onopgeloste zaken, waardeloze afwerkingen, uitblijvende oplossingen en ongeplaatste onderdelen. 10 juli 2023 heb ik een reactie ontvangen met een min of meer zwakke reactie 'dat het allemaal geen kwaad kon'.. ik zal u zeggen dat we met de filmpjes naar de brandweer gegaan zijn of dit 'geen kwaad kon'.. de commandant heeft ons duidelijk gemeld dat dit onmiddellijk opgelost moest worden en nagekeken moest worden omdat er ontploffingsgevaar zou zijn bij scheuren of breken en tegelijkertijd gebruikt van de gaskookplaat...11 juli 2023 de matige afwerking , opeenstapeling van onnoemelijk veel fouten en het niet willen antwoorden (letterlijk ontwijken) van mijn vraag wanneer er iemand aanwezig was in de winkel/showroom om mij te willen ontvangen hebben ons ten einde raad gebracht.Geprobeerd om Krefel te willen bewegen naar een credit van de kosten die wij teveel betaald hebben voor de 'wangen', of een omruiling naar de juiste wangen.. een telefoongesprek met Dirk Dumez (de verkoper) welke het Bizar en onwaarschijnlijk vond dat de wijziging van materiaal tussendoor de offertes en uiteindelijk getekende order gebeurd was.. niets heeft geholpen. Krefel heeft uiteindelijk geprobeerd om er onderuit te komen met we hebben de korting gegeven en de korting hebben we verrekend met de wangen (goedkopere en van mindere kwaliteit wangen). en ik zou daarvan op de hoogte gebracht zijn op voorhand.. enkel heb ik zoveel mogelijk op schrift en ben ik gestopt met communiceren omdat Krefel me zelfs het volgende gemeld heeft op 29 juli 2023 Ik kon de juiste wangen aankopen!! Dit komt op 948.46 euro ex btw, de plaatsing en levering is voor onze rekening. Een koekje uit eigen doos welke ik al betaald heb op 28 november 2022 en waar ik niet nogmaals voor ga betalen uiteraard.8 aug 2023 heb ik de laatste mail ontvangen welke als volgt door Krefel werd afgesloten:En uiteraard wens ik alles op te lossen, er waren al zoveel toegevingen gedaan naar u toe om alles opgelost te krijgen en u tevreden te stellen. Indien iedereen denkt dat zijn versie van de waarheid de juiste is, ligt de oplossing in het midden.Deze oplossing ligt nog op tafel, Krefel wou meewerken om dit af te sluiten. U heeft de eindbeslissing in waar dit heen gaat, wat deze zal zijn zal blijken.ik heb daarop niet meer geantwoord omdat ze me letterlijk belachelijk proberen te maken en het lijkt of we tegen een muur praten.Hopende op bijstand in deze.. gr Eric Swinckels
Berichten (6)
KREFEL
Naar: E. S.
Beste heer, mevrouw,Er is reeds een tijdje een discusie aan de gang omwille van de al of niet gelakte wangen in zijn geplaatste keuken.Destijd bij de bestelling van de keuken door de klant zijn er verschillende versies van offerte aan de klant voorgelegd met verschillende details van uitvoering en natuurling de prijs die hieruit volgt.Deze versie werd door de klant als definitief weerhouden waarin de zijwangen in kunststof uitgevoerd zijn. Deze zijn dan door ons ook zo besteld en geleverd.Klant wenst nu gelakte wangen die hij destijds niet weerhouden heeft en waar hij helemaal niet voor betaald heeft. De prijsberekening is automatisch gekoppelt aan de details op zijn bestelbon.Er werd door ons reeds een voorstel naar de klant geformuleerd voor het betalen van alleen de meerprijs voor de gelakte wangen wat ons meer dan billijk lijkt maar de klant wanst hier niet op in te gaan en probeert nu via juillie weg gelijk te krijgen.Wij proberen steeds onze klanten op een correcte manier te behandelen maar dit verwachten wij ook van onze klanten.Gelieve hieronder enkele uitsnedes van zijn bestelbon tre vinden die duidelijk zijn.Uit een mail van de klant naar de verkoper kunnen we duidelijk opmaken dat de klant wel degelijk op de hoogte was dat de wangen werden aangepast in deze versie omwille van de totaalprijs van de keuken.Zoals voorheen reeds meermaals aan de klant verteld en uitgelegd blijven wij bij ons standpunt en hebben wij reeds een billijk voorstel naar de klant gedaan.Met vriendelijke groeten,Gerrit Peeterscuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022---------- Forwarded message --------- ref:_00D5I3dQ0g._5005IdikpD:refcuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022
KREFEL
Naar: E. S.
Beste Gerrit, beste heer Peeters,Graag verduidelijk ik het verhaal nogmaals omdat u letterlijk om alle reeds besproken communicatie heen probeert te draaien helaas.Een telefoongesprek met Dirk Dumez (de verkoper) welke het Bizar en onwaarschijnlijk vond dat de wijziging van materiaal tussendoor de offertes en uiteindelijk getekende order gebeurd was.. Hij zou zich voor de volle 100% inzetten om dit recht te zetten. Blijkbaar heeft u hem teruggefloten terwijl de fout echt bij Krefel ligt zoals hij beaamde. (Dirk stond op luidspreker en mijn vrouw en dochter van 14 hebben beide zijn reactie gehoord)De offertes hebben slechts kleine wijzigingen gehad maar nooit een kleur of materiaalwijziging, kijkt u hierop graag alle offertes na. Wel zijn de offertes telkens op een andere manier opgesteld waardoor het als klant onmogelijk te herkennen is welke kast welke kleur of afwerking kent, dat beslis je per slot middels de stalen in de winkel met '˜Deze willen we'. Er is nooit een melding geweest vanuit Krefel dat er iets gewijzigd zou worden qua kleur of kunstof (goedkopere) afwerking van de wangen. Wat ik zelf schrijf is in de '˜cut-out'* van de offerte 'mijn stelling was exact dat de stollen in kleur gewijzigd zijn om zo een prijs te kunnen verlagen'.. dit is niet vriendelijk bedoeld, dit is enkel een stelling/bevestiging van mij naar Krefel dat Krefel dus in de prijsdiscussie simpelweg de stollen in goedkoop kunstof heeft gezet om zo de prijs te drukken. lees dit graag niet positief..U meent een billijk voorstel gedaan te hebben hierin maar dit is letterlijk mij als klant laten betalen voor de fout van Krefel!!!*Verder wordt er over alle rest met geen woord gerept wat me eigenlijk steeds bozer maakt..We zijn 10 maanden later en we hebben nog geen gea¯nstalleerde plinten, de verlenging van de afzuigkap is niet gea¯nstalleerd, de juiste deuren zijn nog niet geplaatst, de nieuwe geleverde deur is anders van kleur, het beschadigde stopcontact in het eiland is nog niet gewisseld, de afwerkplaat boven de oven valt uit de bevestiging (waarschijnlijk omdat de oven warm wordt en dus het kunstof uitrekt), de kitnaad van het blad is volledig gescheurd en achter de kraan schimmelt het omdat er water intrekt en last but not least.. over de levensgevaarlijk aangesloten gasleiding die klem zat tussen de schuiflade wordt niets maar ook niets gezegd.. enkel '˜dat het niet z'on probleem zou zijn', helaas concludeerde de brandweer van Turnhout totaal anders!!!Vreselijk vinden we het, we hadden nooit voor Krefel moeten kiezen, we zitten met een half afgewerkte keuken en worden letterlijk beetgenomen.Eric Swinckels ref:_00D5I3dQ0g._5005IdikpD:refcuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimerDisclaimerCUSTOMERCARE2022
E. S.
Naar: KREFEL
Beste Gerrit, beste heer Peeters,Gezien u mij rechtstreeks mailde en niet met ook een melding naar Test Aankoop zoals u pretendeerde heb ik uw mail hieronder erbij geplakt zodat de communicatie volledig blijft.Om op uw bericht te reageren wat op geen enkele manier laat zien dat u een oplossing wenst te maken met ons als gedupeerden:Ja, uw plaatser heeft me gisteren 2x gebeld en ik heb hem direct en duidelijk gemeld dat ik de discussie opgelost wil zien en we willen weten waar we aan toe zijn. 10 maanden na een eerste niet afgeronde installatie worden we ineens 2x gebeld om de keuken in orde te willen brengen.. we wachten en mailen en klagen al die tijd al en zijn we beland in een welles-nietes discussie .. een paar dagen na het begin van de communicatie op Test Aankoop kan een installatie ineens wel??!! Begrijpt u dat ik verbaasd ben en dat ik na alle onwaarheden welke hier gemeld worden over afspraken en offertes wacht met akkoord geven aan een monteur? KREFEL zal ons als betalende klant toch moeten inlichten over hoe en wat of stuurt u een monteur die het met ons mag uitzoeken en de zogenaamde relatie moet gaan lijmen?De dreiging van u dat 'indien de plaatser geen toegang tot 'de werf' (ons huis bedoeld u) krijgt voor 15 oktober u het dossier sluit slaat natuurlijk de plank volledig mis.KREFEL heeft verplichtingen waar we voor betaald hebben, KREFEL heeft afspraken gemaakt die ze dient na te komen en KREFEL heeft toezeggingen gedaan waarop u wenst terug te komen waar we als klant onmogelijk mee akkoord kunnen gaan.Uw EIGEN verkoper heeft ons letterlijk gezegd "dit is bizar en bijzonder en de stollen zijn niet de juiste en hadden niet zo uitgevoerd moeten worden, ik ga alles doen om dit recht te zetten... "Wat moeten wij nog meer doen? Wilt u tegen de bevestiging van uw eigen verkoper in ons letterlijk in het zak zetten?Groet Eric+++++++++MAIL KREFEL NAAR KLANT OP 22 SEPT 2023:Beste heer, mevrouw,Onze plaatser heeft reeds verschillende keren geprobeerd een afspraak te maken voor de verdere afwerking van de keuken. Wij stellen vast dat er door u een afspraak wordt geweigerd omwille van discussiepunten.Deze discutie werd in het verleden reeds door de showroom en de commerciële directie weerlegd en toch is er nog een ultiem commerciëel voorstel gedaan. Wij stellen vast dat u hier niet wenst op in te gaan en probeert via Test-aankoop opnieuw toezeggingen af te dwingen.Wij wensen hier niet op in te gaan en hebben test-aankoop hier ook van op de hoogte gebracht.Indien onze plaatser geen toegang krijgt tot de werf voor de verdere afwerking van de keuken tegen de uiterste datum van 15 oktober 2023 moeten wij stellen dat wij in de onmogelijkheid geplaatst worden deze af te werken volgens de overeenkomst.Wij zullen dan ook het dossier volledig afsluiten.Met beleefde groeten,Gerrit Peeters
E. S.
Naar: KREFEL
Beste Gerrit, beste heer Peeters,Gezien u mij rechtstreeks mailde en niet met ook een melding naar Test Aankoop zoals u pretendeerde heb ik uw mail hieronder erbij geplakt zodat de communicatie volledig blijft.Om op uw bericht te reageren wat op geen enkele manier laat zien dat u een oplossing wenst te maken met ons als gedupeerden:Ja, uw plaatser heeft me gisteren 2x gebeld en ik heb hem direct en duidelijk gemeld dat ik de discussie opgelost wil zien en we willen weten waar we aan toe zijn. 10 maanden na een eerste niet afgeronde installatie worden we ineens 2x gebeld om de keuken in orde te willen brengen.. we wachten en mailen en klagen al die tijd al en zijn we beland in een welles-nietes discussie .. een paar dagen na het begin van de communicatie op Test Aankoop kan een installatie ineens wel??!! Begrijpt u dat ik verbaasd ben en dat ik na alle onwaarheden welke hier gemeld worden over afspraken en offertes wacht met akkoord geven aan een monteur? KREFEL zal ons als betalende klant toch moeten inlichten over hoe en wat of stuurt u een monteur die het met ons mag uitzoeken en de zogenaamde relatie moet gaan lijmen?De dreiging van u dat 'indien de plaatser geen toegang tot 'de werf' (ons huis bedoeld u) krijgt voor 15 oktober u het dossier sluit slaat natuurlijk de plank volledig mis.KREFEL heeft verplichtingen waar we voor betaald hebben, KREFEL heeft afspraken gemaakt die ze dient na te komen en KREFEL heeft toezeggingen gedaan waarop u wenst terug te komen waar we als klant onmogelijk mee akkoord kunnen gaan.Uw EIGEN verkoper heeft ons letterlijk gezegd "dit is bizar en bijzonder en de stollen zijn niet de juiste en hadden niet zo uitgevoerd moeten worden, ik ga alles doen om dit recht te zetten... "Wat moeten wij nog meer doen? Wilt u tegen de bevestiging van uw eigen verkoper in ons letterlijk in het zak zetten?Groet Eric+++++++++MAIL KREFEL NAAR KLANT OP 22 SEPT 2023:Beste heer, mevrouw,Onze plaatser heeft reeds verschillende keren geprobeerd een afspraak te maken voor de verdere afwerking van de keuken. Wij stellen vast dat er door u een afspraak wordt geweigerd omwille van discussiepunten.Deze discutie werd in het verleden reeds door de showroom en de commerciële directie weerlegd en toch is er nog een ultiem commerciëel voorstel gedaan. Wij stellen vast dat u hier niet wenst op in te gaan en probeert via Test-aankoop opnieuw toezeggingen af te dwingen.Wij wensen hier niet op in te gaan en hebben test-aankoop hier ook van op de hoogte gebracht.Indien onze plaatser geen toegang krijgt tot de werf voor de verdere afwerking van de keuken tegen de uiterste datum van 15 oktober 2023 moeten wij stellen dat wij in de onmogelijkheid geplaatst worden deze af te werken volgens de overeenkomst.Wij zullen dan ook het dossier volledig afsluiten.Met beleefde groeten,Gerrit Peeters
KREFEL
Naar: E. S.
Beste heer, mevrouw,Wij hebben u in alle redelijkheid in functie van uw dossier een aanbodgedaan.Wij blijven hierbij bij ons standpunt en antwoord.Met beleefde groeten,Gerrit Peeterscuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022---------- Forwarded message ---------Van: cuisines KRa‹FEL keukens Date: wo 27 sep 2023 om 13:16Subject: 12a_3263241_ 3263241 Klacht - Geen credit of omruiling van foutiefgeplaatste onderdelen - (CPTBE01871210-80) [ref:_00D5I3dQ0g._5005IdkEqs:ref ]-----Van: Customer Care Email box Date: di 26 sep 2023 om 11:41Subject: FW: Klacht - Geen credit of omruiling van foutief geplaatsteonderdelen - (CPTBE01871210-80) [ ref:_00D5I3dQ0g._5005IdkEqs:ref ]To: keukens.cuisines@krefel.be FYIJeroenCustomer Happiness Teamkrefel.beKrefel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Forwarded Message ---------------* ref:_00D5I3dQ0g._5005IdkEqs:refcuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022
KREFEL
Naar: E. S.
Beste heer, mevrouw,Zoals wij in de vorige communicatie reeds hebben weergegeven blijven wijbij ons standpunt en hebben reeds een voorstel gedaan in de vroegerecommunicatie.De geleverde afwerkingen zijn volledig conform de bestelbon van de keuken,Indien u toch andere afwerkingen wenst gelieve dan ons meer dan billijkvoorstel hierover opnieuw te bekijken.Dit is geen toezegging van een fout onzentwege, maar alleen een commercielvoorstel teneinde een oplossing te bieden aan de door u gestelde problemen.Zolang wij (onze plaatser) geen toegang krijgt tot de woning kunnen wij ookniet de resterende afwerkingen aan uw keuken uitvoeren.Onze plaatser heeft al verschillende pogingen gedaan en dus zijn wij totheden door u, in de onmogelijkheid gesteld om hieraan te voldoen.Met beleefde groeten,Gerrit Peeterscuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022---------- Forwarded message ---------Van: cuisines KRa‹FEL keukens Date: wo 25 okt 2023 om 10:36Subject: 12h_3263241_ 3263241 Klacht - Geen credit of omruiling van foutiefgeplaatste onderdelen - (CPTBE01871210-80) [ref:_00D5I3dQ0g._5005IdkEqs:ref ]meermaals het dossier met de klant besproken te hebbendoor ons en de commerciele dienst willen wij graag nog even antwoorden opde berichtgeving en uitleg van de klant.- Er zijn inderdaad in eerste instantie fouten in het dossier gebeurd terhoogte van de ladefronten in de keukensamenstelling.Deze werden met de klant besproken en de klant heeft hier reeds eencompensatie van Eur4615,00 voor ontvangen. Dit is het volledige deel van dekeuken dat niet conform was en wat de klant dus gratis heeft ontvangen viavolledige terugbetaling.- Er zijn destijds verschillende prijsvarianten aan de klant voorgesteld inde showroom waarvan de klant deze met de kunststof zijwanden heeftweerhouden gewoon omwille van prijstechnische en budgetaire redenen van deklant.Nu eist de klant andere afwerkingen die helemaal niet voorzien zijn in zijnbestelbon. De details van de bestelbon vermelden duidelijk dat dezevolledig conform de bestelbon door de klant geparafeerd en getekend zijngeleverd en geplaatst. Na ettelijke besprekingen werd door onzecommerciele dienst een redelijk en zeer fair aanbod gedaan waarbij de klantalleen de meerkost moest betalen voor de vervanging van deze delen daar deklant daar ook niet voor betaald heeft.Deze wenst hier niet op in te gaan en probeert nu via uw weg nog zijnvoordeel te halen.- Ondertussen wil de klant ons ook geen toegang meer verschaffen tot zijnwoning om de keuken verder af te werken zijnde het plaatsen van enkelefronten, de plinten en misschien nog enkele kleine details.- In een schrijven naar de klant hebben wij ook gesteld dat de klant onsvoor 15/10/2023 toegang moest verschaffen voor de verdere afwerking van dekeuken zodat wij onze overeenkomst met hem kunnen afwerken van onze zijde.Dit is intussen dus nog niet gebeurd daar de klant via uw weg nog probeertzaken gratis te krijgen.De klant heeft dus reeds een grote financiele compensatie gekregen in hetverledenWij Krefel wensen de keuken verder af te werken volgens de overeenkomstindien de klant ons dus toegang verschaft.Indien de klant ons de toegang tot de woning blijft weigeren kunnen wij hetdossier alleen maar afsluiten en er van uit gaan dat de klant zelf zorgtvoor de resterende zaken, en dit op eigen kosten en verantwoordelijkheid.Wij Krefel wensen niet in te gaan op de bijkomende eisen van de klantbetreffende de extra afwerkingen.Met vriendelijke groeten,Gerrit Peeterscuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022---------- Forwarded message ---------Van: cuisines KRa‹FEL keukens Date: wo 27 sep 2023 om 13:16Subject: 12a_3263241_ 3263241 Klacht - Geen credit of omruiling van foutiefgeplaatste onderdelen - (CPTBE01871210-80) [ref:_00D5I3dQ0g._5005IdkEqs:ref ]To: krefel X4D ---------- Forwarded message ---------Van: Customer Care Email box Date: di 26 sep 2023 om 11:41Subject: FW: Klacht - Geen credit of omruiling van foutief geplaatsteonderdelen - (CPTBE01871210-80) [ ref:_00D5I3dQ0g._5005IdkEqs:ref ]To: keukens.cuisines@krefel.be FYIJeroenCustomer Happiness Teamkrefel.beKrefel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Forwarded Message ---------------* ref:_00D5I3dQ0g._5005IdkEqs:refcuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022cuisines Krefel keukensCustomer Care+32 2 255 00 10 keukens.cuisines@krefel.beKrefel Keukens Steenstraat 44 B-1851 GrimbergenDisclaimer DisclaimerCUSTOMERCARE2022
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten