Terug

Geen correcte oplevering van keuken

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. M.

Naar: KEUKENS DE ABDIJ

13/02/2023

Beste,Wij hebben in december 2021 nog een keuken bij Keukens de Abdij besteld, dit om nog een prijsstijgingen voor te zijn die vanaf januari 2022 in ging.1. Bij het opmaken van de plannen en het ondertekenen bij de verkoper waren er reeds andere kasten getekend dan we gevraagd hadden. Wij zijn leken in het herkennen van symbolen voor kastsoorten. Wij vermoeden dat dit gebeurt zodat ze later een meerprijs kunnen vragen bij het aanpassen van de definitieve keuken. 2. We hebben onze keuken 16/06/22 gefinaliseerd en reeds een vermoedelijke leveringsdatum besproken. 13/09/22 spreken we met Keukens de Abdij de effectieve plaatsingsdatum af op 19/12/22 --> Dit om de feestdagen in te gaan met een afgewerkte keuken. Wij betalen het resterende bedrag, voor levering en plaatsing omdat anders de keuken niet geleverd wordt door Keukens De Abdij. Bij levering blijkt dat de oven niet meegeleverd is en dat wij hiervan op de hoogte zouden gebracht zijn. ? dat was zeker niet het geval. Wij hebben enkel communicatie ontvangen voor de levering om te betalen. Bij plaatsing blijkt dat er nog een aantal zaken niet geleverd zijn: 2de spoelbak, vaste tafel. Ook hiervan werden wij niet op voorhand verwittigd. Verder bij plaatsing bleek ook dat slechts de helft van de kookplaat maar werkt.3. Wij schieten onmiddellijk in gang en beginnen contact te zoeken met Keukens De Abdij om ons ongenoegen te uiten over de onafgewerkte keuken. Het is moeilijk te begrijpen dat wanneer iets 3maand op voorhand vastgelegd wordt niet tot een goed einde gebracht kan worden. (Oven kunnen we enigszins nog begrijpen) Communicatie is niet gemakkelijk en word je van het kastje naar de muur gestuurd. Iedereen heeft zijn eigen postje. Mails worden zeer traag beantwoord. 4. Graniet: deze zijn ze pas eind januari komen opmeten. Dit begrijpen we ook niet, dit kon sneller op de bal gedaan worden. Zij weten wanneer ze komen plaatsen dan moet de granietkapper diezelfde week nog geregeld worden. Met alle begrip van het bouwverlof meegenomen. Verandering van granietkapper maakt het er duidelijk ook niet beter op. De opmeter wou ons minder graniet laten plaatsen omdat dit beter zou zijn omdat stopcontacten niet even hoog geplaatst zouden zijn. Hij drong hier op aan om 7cm ipv 15cm te nemen. Waardoor wij extra contact nog eens moeten opnemen om te zeggen dat we hier niet met akkoord zijn. Plus zij de opmeter ook nog dat wanneer je minder graniet plaatst dat je geen geld zou terug krijgen, maar wanneer je meer laat plaatsen wel moet bijbetalen… waar is de logica??5. We zijn ondertussen 8weken verder en nog steeds hebben we een onafgewerkte keuken. Vandaag 13/02/23 zijn de service techniekers van Keukens De Abdij langs geweest. Oven en spoelbak zijn geplaatst, 1 front dat was beschadigd bij plaatsing hebben ze vervangen. Echter de tafel die we besteld hebben, hebben ze niet geplaatst omdat ze niet kunnen garanderen dat de tafel/houder voor de tafel stevig genoeg gaat zijn zoals gevraagd. Blijkt ook dat er 1 cijfertje verschil is en hoogstwaarschijnlijk de tafel niet de juiste kleur gaat hebben. Kookplaat daar horen we ook niets meer van. We zijn een gezin van 5 en moeten zien te koken op 2werkende zones van de vier. Wij willen de keuken waarvoor we betaald hebben. Daar zien we graag een compensatie tegemoetkomen van Keukens De Abdij. En alvast geen potten en pannen set want die hebben we reeds zelf verkregen via familie. Met vriendelijke groeten,Familie G - M


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform