Terug

geen correcte communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. V.

Naar: Engie

08/04/2024

beste,wij zijn dus bij de verdeler engie, sinds september alleen voor gas... omdat we zonnepanelen hebben.Nu kregen wij iets van 2 weken geleden 2 brieven van engie in onze brievenbus 1 van gas en 1 van electriciteit.Voor beide zouden we terug trekken ( ongeveer 700 gas en ongeveer 250 electriciteit). Wij over de wolken natuurlijk. Deze bedragen zouden voor 28/3 uitbetaald worden. 28/3 niks.... uiteindelijk 2/4 nog niks. Waardoor ik op hun site ging kijken. En daar staat plots meerdere doc annulatie dit en dat ....uiteindelijk moeten wij 274 betallen met annulatiekosten in. wij gechat en zelfs gebeld ...alles zou genoteerd worden en uitzoeken en contact met ons opgenomen worden. Tot op de dag van vandaag nog steeds NIKS gehoord, zelfs niet onze excuses wij hebben een misberekening gemaakt, NIKS.Vindt Engie het lollig om eerst te zeggen je trekt 900 trg en achteraf zonder iemand iets te laten weten , je moet betalen. Ik zit nog in een gezin waar 271 niet leuk is maar ik kan het betalen...wat als een alleenstaande moeder /vader dit krijgt . Die boort ge gewoon door de grond.Ik Eis op zen minst een uitleg En mijn facturen laat ik zeker nog door een extern iemand nakijken.Ik hoor het graag

Berichten (3)

Engie

Naar: V. V.

09/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 8 avril 2024 16:08À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - geen correcte communicatie - (CPTBE01998893-14)Klacht - geen correcte communicatie - (CPTBE01998893-14) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

V. V.

Naar: Engie

13/04/2024

Beste,Ik heb gisteren vrijdag 12/04 om 14:35 EINDELIJK een mail van jullie ontvangen met ZOGEZEGD de uitleg over onze facturen, maar ik ben ZEKER nog niet tevreden met jullie antwoord. Want het is maar een beknopte uitleg kort door de bocht.Brief:Beste mevrouw van BeersWij verontschuldigen ons voor de problemen die je ondervond met onze diensten en de onduidelijke communicatie.Wij begrijpen dat de facturatie onduidelijk geworden is vanwege de verschillende annulatie- en rechtzettingsfacturen.Graag bezorgen wij jou in bijlage een volledig rekeningoverzicht.Bijgevolg geven wij jou ook alvast volgende toelichting hierbij.Het verschil van 274,42 euro is afkomstig van:1. Afrekening aardgas met factuurnummer..................... periode 26-03-2023 tot 25-03-2024 is volledig onafhankelijk van deze rechtzetting. Deze is een bijkomende afrekening met een bedrag van 271,60 euro dewelke natuurlijk het grootste deel van de opleg verklaart. Deze factuur was standaard gevolgd want is dus een normale afrekening van verbruik.2. De rechtzetting zelf is een gevolg van een foutieve factuur periode 5-12-2022 tot 25-03-20233. met factuurnummer........... die destijds ook niet verstuurd werd aangezien hier een foutieve berekening in zat van 2,82 euro qua toeslagen. Deze werd hersteld via vernieuwde factuur .........Hierdoor staat er vandaag inderdaad een openstaand saldo van 274,42 euro.Dit totaalbedrag kan uitzonderlijk via 1 betaling betaald worden via IBAN-rekeningnummer................................................................ met vermelding van uwklantnummer in de vrije mededelingWij hopen dat wij jou hiermee alsnog voldoende geïnformeerd hebben.Met vriendelijke groetenHet ENGIE teamsorry maar dit is nog steeds geen uitlegHier staat factuur gas is onafhankelijk van de rechtzetting... wat helemaal niet klopt want eerst zou ik iets van 700 euro terugtrekken van jullie voor GAS, in die factuur staat zelfs 405 euro die we van de federale overheid als premie ofzo krijgen en dan krijgen wij een annulatiefactuur waarin alleen die 405 euro terug wordt afgetrokken. En puntje bij paaltje wij hebben nooit achter een soort annulatiefacturen gevraagd en zouden bijkomend iets van 2.82 euro annulatiekosten moeten betalen.Nu ik heb vandaag het bedrag van 271 betaald, MAAR ik ga zeker en vast al deze facturen door iemand laten dubbel checkenPlus door dit voorval ga ik nu ook inkijken in een andere leverancier en ook al zijn jullie in de toekomst trg het goedkoopste voor ons, ons zie je niet meer als klant terug.Want op deze manier ga je niet met uw klanten om.u hoort waarschijnlijk nog van onsmvgVeerle van Beers

Engie

Naar: V. V.

22/04/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform